کد خبر: ۲۲۱۷۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
برای من کاملاً مشخص است که مسلمانان در حادثه 11 سپتامبر هیچ نقشی نداشته اند. افراد اصلی دخیل در این ماجرا هیچکدام مسلمان نبودند. رهبر آنها محمد عطا در فلوریدا فردی دائم الخمر و معتاد به کوکائین بود. او به فساد اخلاقی گسترده مشهور بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، آرتور هنر الیویر، شهردار سابق بلفلور کالیفرنیا و معاون هری براون نامزد آزادی خواه ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا در سال 2000 بوده است. وی هم اکنون عضو انجمن شهرداری و شهردار لس آنجلس می باشد، وی در طول مبارزات انتخاباتی خود به کوچک کردن دولت اعتقاد داشته و بر این باور است که دولت آمریکا نباید برای خود قائل به ایفای نقش "پلیسی جهان" باشد.

او در سال 2006 نامزد آزادی خواهان برای فرمانداری ایالت کالیفرنیا و رقیب آرنولد شوارتزنگر بود. وی همچنین سازنده فیلم "عملیات ترور" در زمینه واقعه 11 سپتامبر است. هم اینک نیز در تدارک ساخت فیلم "راشل کوری"می باشد.

برای شروع در خصوص فیلم عملیات ترور که شما درباره واقعه 11 سپتامبر ساختید توضیح بفرمایید.

عملیات ترور ، فیلمی است که بر مبنای حوادثی که در روز 11 سپتامبر اتفاق افتاد نوشته و کارگردانی کردم بخش اعظم آن گزارشهایی است که در 11 سپتامبر گزارش شد. البته شایان ذکر است که این گزارشها ابتدا منتشر و بعد به طور عجیبی پاک شد به گونه ای که بعداً هیچ آثاری از آن ندیدیم. بی تردید علت این اتفاق هم آن بود که حوادث واقعی با آن چیزی که مقامات ایالات متحده ادعا کردند همخوانی نداشت.

نظر شما بعنوان یک شخصیت سیاسی امریکایی در مورد 11 سپتامبر چیست؟

برای من کاملاً مشخص است که هیچ مسلمانی در ایجاد آن واقعه دخیل نبوده است. مسئول آن اقدامات کسانی بودند که هیچکدام مسلمان نبودند. رهبر آنها محمد عطا در فلوریدا فردی دائم الخمر و معتاد به کوکائین بود. وی به فساد اخلاقی گسترده مشهور بود.

مقامات رسمی ایالات متحده آن واقعه را به القاعده نسبت دادند که همین امر باعث حضور و حمله نظامی آمریکا به خاور میانه شد. نظر شما چیست؟

این عملیات توسط ایالات متحده مدت ها پیش از این برنامه ریزی شده بود، و آن مکانی که این اتفاق در ان افتاد (برج های دو قلوی مرکز تجارت جهانی) مدت ها قبل شناسایی و برنامه ریزی شده بود. در مارس 2001 پرزیدنت بوش به دیک چنی معاون خود این اختیار را داد که در بخش اعظمی از مسایل نظامی و هوایی امریکا نظارت کند، در روز 11 سپتامبر جرج بوش را به مدرسه ای فرستادند که برای بچه ها کتاب بخواند، و دیک چنی در مرکز وقایع اضطراری کاخ سفید حضور داشت و آن وقایع را مدیریت می کرد.

بعد از این وقایع آنها در پنسیلوانیا یک بنای یادبود ساختند در صورتی که هیچ هواپیمایی در آنجا سقوط نکرد، هیچ کس ندید که در آنجا هواپیمایی سقوط کند و هرگز تصویر از آن هم منتشر نشد. به یکی از گزارشگران خبرگزاری فاکس نیوز که در آن محل حضور داشت گفتم که آیا هیچ هواپیمایی را مشاهده کردی که در آنجا سقوط کند؟ وی گفت که نه هرگز هواپیمایی سقوط نکرده است.

وقتی یک هواپیما در ایالات متحده یا اکثر نقاط دنیا سقوط می کند،به شماره سریال و زمانی که قطعات آن تعویض شده دقت می کنند و به راحتی می توانند هواپیما را شناسایی کنند.در حادثه 11 سپتامبر هیچ یک از آن قطعات شناسایی نشد.

ما می خواهیم از عدالت و صلح صحبت کنیم ، بعد از انقلاب روابط ایران و امریکا کاملا به هم خورد، و امریکا به عنوان بزرگترین دشمن ایران تبدیل شد، دو نظریه وجود دارد،ایران معتقد است چون از مدار قدرت امریکا خارج شده با او دشمنی می کند اما امریکا معتقد است ایران حامی تروریست است،ناقض حقوق بشر است و به دنبال سلاح هسته ای است. نظر شما چیست؟

من اینگونه فکر نمی کنم که جمهوری اسلامی ایران حامی تروریست باشد و یک تهدید برای جهان به شمار رود.آنهایی که دولت امریکا را کنترل می کنند ذخایر بزرگ انرژی جهان را هم کنترل می کنند و می خواهند ذخایز انرژی ایران را همانند قبل از انقلاب 57 تحت کنترل خود داشته باشند و من فکر می کنم بحث هسته ای بیشتر به خاطر دسترسی به انرژی ایران است نه اینکه جمهوری اسلامی تهدیدی برای جهان باشد.

افرادی که در مذاکرات هسته ای با ایران شرکت می کنند به خوبی می دانند که این درصد غنی سازی در ایران نمی تواند به تولید بمب منجر شود.فتوای رهبر ایران هم در این مورد صراحت دارد.اما تهدیدی که آنها می بینند این است که نه تنها ایران می تواند از انرژی خود استفاده کند بلکه می تواند آنرا غنی کند و خواهد توانست اورانیم غنی شده را به قیمت بسیار پایین تر از آنچه که کارتل های هسته ای در اختیار دولت ها قرار می دهد تهیه نماید.

کارتل های هسته ای اورانیم غنی شده را به قیمت بسیار بالایی به نیروگاه های هسته ای می فروشند،که اگر ایران وارد این بازار شود تمام معادلات آنها به هم خواهد خورد و انحصار آنها خواهد شکست و قیمت ها بسیار کاهش خواهد یافت. مسیری که می خواهند مذاکرات هسته ای را به آن سوق بدهند این است که ایران فقط برای مصرف خودش اورانیم غنی کند و نتواند آنرا صادر کند.

چرا در کشوری همچون عربستان سعودی وقتی یک خانم به خاطر رانندگی شلاق می خورد اما ناقض حقوق بشر محسوب نمی شود اما ایران که زنان در اینجا استاد دانشگاه هستند و در همه فعالیت های اجتماعی حضور دارند ناقض حقوق بشر شناخته می شود؟

به دلیل اینکه عربستان دوست نزدیک امریکا است و ایران اینطور نیست. عربستان قراردادی امضا کرده که از اوراق بها دار ایلات متحده برای تراکنش های مالی خود استفاده کنند.کسانی که در واقع دولت امریکا را اداره می کنند هیچ توجهی به حقوق بشر ندارند.

ما بعد از انقلاب می بینیم دولت ها هر برخوردی با دولت امریکا دارند ایالات متحده همواره رویکرد ثابتی در مقابل جمهوری اسلامی ایران دارد همواره ایران را محور شرارت و ناقض حقوق بشر می داند و برای ایالات متحده رویکرد دولت ها در ایران هیچ تفاوتی ندارد.و همچنین وجود دیوار بلند بی اعتمادی بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا وجود دارد که ازنقش امریکا در کودتای28 مرداد می توان نام برد که مادلین آلبرایت هم به آن اشاره می کند. نظر شما چیست؟

من فکر می کنم تمام اینها به دلایل اقتصادی است. همانطور که پیشتر هم اشاره کردم ،کسانی که دولت امریکا را کنترل می کنند منابع انرژی دنیا را کنترل می کنند که در گذشته منابع انرژی ایران را نیز کنترل می کردند و همواره سیاست آنها این است که تاثیرگذار باشند و بهره خود را از منابع نفتی ببرند.به خاطر همین است که کشور هایی همچون ایران را بعنوان دیکتاتور خطاب می کنند. به این دلیل که شرکت های برزگ نفتی از سود آنها بهره ای نمی برند.

با این تفاسیر آینده مذاکرات با ایالات متحده را چگونه می بینید؟

به نظرم همینطور ادامه پیدا خواهد کرد و دولت امریکا تحریم های خود را علیه ایران ادامه خواهد داد و خواسته های غیر معقول خود را همچنان مطرح می کند. ما باید مردم امریکا را بیدار کنیم،آنها انسانهای خوبی هستند اما همیشه به آنان دروغ گفته می شود.

هدف من همواره این بوده که این آگاهی را به ملت امریکا برسانم که دولت فدرال امریکا دیگر نماینده آنها نیست.دولت ایران تلاش های بسیار خوبی کرده که مردم امریکا را آگاه کند و مطمئنا افرادی که امریکا را اداره می کنند این کار شما را نمی پسندند. ممنوعیت فعالیت های پرس تی وی در بسیاری از مناطق تنها نمونه ای از اینگونه اقدامات زیاده خواهانه آمریکاست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها