کد خبر: ۲۲۱۹۱۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
وزارت‌ خارجه روسیه اعلام کرد: با توجه به اینکه دسترسی به یکی از تاسیسات شیمیایی سوریه به دلیل شرایط امنیتی نابسامان در این کشور غیرممکن است، احتمالا روند امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، میخائیل اولیانف، مدیر بخش امنیتی و خلع سلاح در وزارت‌ خارجه روسیه در مصاحبه‌ خود به این مساله اشاره نکرد که چه طرفی پیشنهاد آغاز روند امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه را داده است چرا که به این ترتیب دیگر نباید منتظر انتقال کامل سلاح‌های شیمیایی سوریه به خارج از کشور بود.

این مقام روس در عین حال اظهار کرد که رایزنی‌هایی در مقر سازمان ملل در هفته گذشته با مشارکت روسیه و آمریکا در باره روند امحای تسلیحات شیمیایی سوریه انجام شده است.

براساس طرحی که سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی سوریه تدوین کرده است، روند انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه 30 ژوئن پایان می‌یابد. قرار است که روند امحای این سلاح‌ها در یک کشتی آمریکایی در دریای مدیترانه صورت بگیرد.

پیشتر هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیای اعلام کردند که 5 / 92 درصد از سلاح‌های شیمیایی به خارج از سوریه انتقال داده شده است.

بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل نیز گفته بود که سوریه تمام مواد سمی خود را امحا یا به خارج از کشور انتقال داده است اما یک مخزن در تاسیساتی که از سوی مخالفان مسلح محاصره شده است، باقی مانده است.

اولیانف نیز خاطرنشان کرد که این تاسیسات از دمشق دور نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها