کد خبر: ۲۲۲۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
به گزارش598 به نقل از فارس، تجمع اعتراضی دانشجویان انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مقابل سفارت سوئیس شروع شد.

این تجمع در پی سرکوب معترضین و تظاهر کنندگان خیابان وال استریت در نیویورک آمریکا انجام می شود؛ هر لحظه بر میزان حاضرین افزرایش می یابد.

گفتنی است روز سه­‌شنبه تظاهرکنندگان در خیابان وال استریت شهر نیویورک بر آن­چه حرص و آز موسسات مالی و تأثیرات مخرب مراکز اقتصادی امریکا بر وضعیت کنونی این کشور می‌دانستند، تأکید کردند.

جمعیت خشمگین که در منطقه اقتصادی منهتن نیویورک تجمع کرده بودند ضمن محکوم کردن سیاست‌­های اقتصادی آمریکا و تزریق مالی وال استریت برای نجات بانک‌ها از ورشکستگی، انعکاس خواسته‌های خود را خواستار شدند.

فعالان ضد صنوف سرمایه‌داری همچنین در این تجمع اعتراضی که به "اشغال وال استریت" موسوم است، هر روزه به سوی ساختمان بورس اوراق بهادار نیویورک راهپیمایی کرده‌­اند.

یکی از معترضان شرکت کننده در این راهپیمایی دراین­‌باره به خبرنگار پرس تی ‌­وی گفت: "مایلم قوانینی را که به بانک­‌ها اجازه داده است از روی حرص و آز وام­‌های پرمخاطره بدهند و هم خود و هم زندگی اجتماعی افراد را به خطر بیاندازند ببینم."

گزارش‌­ها حاکی است، تظاهرکنندگان در فضای میان منطقه بسیار ثروتمند وال استریت و بخش­هایی که در اثر بحران مالی با مشکلات پیچیده‌­ای مواجه شده­‌اند تجمع کرده و هدف اصلی خود را وادار کردن رییس جمهور امریکا، باراک اوباما به تشکیل کمیته‌­ای برای پایان دادن به تاثیر پول­‌های سرمایه­ داران بر سیاست‌­های واشنگتن اعلام کرده‌­اند.

گفته می‌­شود، به دلیل دخالت خشونت­ بار پلیس، تا کنون دست‌کم 80 تن بازداشت و ده‌ها معترض دیگر مجروح شده­‌اند؛ با این حال تظاهرکنندگان اعلام کرده‌­اند، تا تحقق خواسته‌هایشان به تجمعات ادامه خواهند داد.

در روز شنبه در یورش پلیس به صف معترضان، نیروهای امنیتی چندین نفر را بر کف پیاده روها محاصره کرده و به آنان اسپری فلفل پاشیده‌­اند.

این درحالی است که تظاهرکنندگان با ارسال تصاویر و عکس‌­هایی از صحنه‌­هایی که آن را رفتار خشونت ­آمیز پلیس می‌­نامند، در تلاشند تا صدای جنبش اعتراضی ضددولتی خود را به گوش همگان برسانند.

فعالان معرض اعلام کرده­‌اند که خشونت پلیس عزم آنان را برای رسیدن به اهداف و خواسته‌­های خود راسخ ­تر کرده است.

پلیس نیویورک نیز برای پیشگیری از تسری اعتراضات به دیگر نقاط شهر برخی خیابان‌ها را مسدود و نیروهای امنیتی را در سطح شهر مستقر کرده است.

برخی از معترضان ایده اشغال وال استریت را منشا گرفته از اعتراضات ضددولتی ماه‌های اخیر و "بیداری اسلامی" در خاورمیانه دانسته‌اند.
که تعداد زیادی از دانشجویان در آن حضور پیدا کرده اند،

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها