کد خبر: ۲۲۳۱۶
زمان انتشار: ۱۷:۴۴     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
آیت‌الله صافی گلپایگانی:
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598،حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با تأکید بر ضرورت افزایش فعالیت‌های قرآنی در جامعه و آشنا کردن مردم با مفاهیم آن افزود: قرآن، جامع الاطراف است و ما الان نسبت به قرآن فقیر هستیم. فقرزدایی قرآنی در جامعه ضروری است و همه مردم باید با قرآن و معارف آن مأنوس شوند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، روز پنجشنبه 14 مهرماه در دیدار روسای دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم سراسر کشور با توجه به اهمیت قرآن و معارف اسلامی،‌ خواستار توجه جدی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به این کتاب آسمانی شد.

وی قرآن و معارف آن را تنها راه نجات بشریت دانست و افزود: قرآن و علوم قرآنی از مهم‌ترین مسائلی است که همه مردم باید به آن توجه کنند و از معارف آن الهام بگیرند و تمام تلاش خود را برای پیاده‌کردن احکام الهی براساس دستورات قرآن به کار بگیرند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسلمانان از صدر اسلام تاکنون تمام تلاش خود را برای درک، فهم و عمل به معارف قرآنی بکار گرفته‌اند افزود: اما متأسفانه عواملی مانع از گسترش این معارف در میان مردم شد و مردم نتوانستند به خوبی از هدایت‌های قرآن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه آنچه که شایستهی قرآن کریم است تاکنون به خوبی محقق نشده است، ادامه داد: وجود علوم و رشته‌های مختلف قرآنی بهترین دلیل بر توجه مسلمانان به قرآن کریم است و به همین دلیل نمی‌توان قرآن را مهجور و متروک دانست.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با یادآوری این نکته که در زمان‌های گذشته، ساخت مسجد نخستین کاری بود که در شهرسازی به آن توجه می‌شد، افزود: امروز نیز باید در دانشگاه‌ها نخستین مطلبی که به دانشجویان می‌آموزند، قرآن و معارف قرآنی باشد و جوانان ما پایه‌های علمی خود را از روز نخست با این معارف والا آغاز کنند تا برای همیشه ماندگار باشد.

وی معارف قرآن را بی‌کران و نامتناهی خواند و اظهار داشت: قرآن کتابی بسیار گرانسنگ و غنی است که هر چه درباره‌ی آن تفسیر نوشته شود باز هم اندک است. معانی و معارف قرآن به قدری فراوان است که علوم بشری نمی‌تواند به همه آن‌ها دست بیابد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، ادامه داد: هر اندازه که بخواهیم در خصوص قرآن تفکر کنیم باز هم مطالب جدیدی برای کشف شدن از این معارف والا وجود دارد.

وی با توجه به گسترش دانشگاه علوم و معارف قرآنی در سراسر کشور اظهار داشت: ایجاد این تعداد دانشگاه در کشور، وظیفه‌ی ما را سنگین‌تر می‌کند. البته در این زمینه هر چه تلاش کنیم باز هم جای کار بیشتری وجود دارد و آثار و برکات فراوانی در جامعه خواهد داشت.

این مرجع تقلید با تأکید بر ضرورت افزایش فعالیت‌های قرآنی در جامعه و آشنا کردن مردم با مفاهیم آن افزود: قرآن، جامع الاطراف است و ما الان نسبت به قرآن فقیر هستیم. فقرزدایی قرآنی در جامعه ضروری است و همه مردم باید با قرآن و معارف آن مأنوس شوند.

وی با بیان اینکه مردم دنیا تشنه معارف حقیقی قرآن هستند، بیان داشت: امروز بسیاری از کسانی که اسلام می‌آورند به خاطر دعوت قرآن کریم است؛ متأسفانه بسیاری از معارف قرآنی به مردم جهان به خوبی ارائه نمی‌شود. اگر بتوانیم این حقایق را به خوبی انتقال دهیم، همه جهانیان آن را خواهند پذیرفت و اسلام می‌آورند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی،ادامه داد: قرآن، کتاب نور و شفاست، هیچ جهل و نادانی وجود ندارد که به وسیله قرآن و معارف آن برطرف نشود و این گفتار در خصوص قرآن مبالغه نیست، بلکه حقیقت است و همه جهالت‌ها تنها با قرآن برطرف می‌شود./

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها