کد خبر: ۲۲۳۲۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۳ سال پیش در چنین روزی
در حالی که اظهارات آیت الله منتظری در سال گذشته مبنی بر روانی بودن فرزندش محمد منتظری مستمسک ضد انقلاب برای تخریب خط امام شده است گفت : مسئولیت گفتار و رفتار او بر عهده من نیست .

رخدادهای 25 اردیبهشت  1360

چکیده

 

  • آیت الله خامنه ای :  اگر خط امیرالمومنین در تاریخ مانده است به خاطر تیزی شمشیر و قاطعیت او است این انقلاب و این جریان فقط در سایه قاطعیت در ادامه و دنباله گیری راه اسلام و اصول اسلامی ممکن است زنده بماند و لاغیر.
  • ما اعلام می کنیم و ملت ما این را تصدیق و تائید خواهد کرد که ما با همه گرفتاری هایی که امروز داریم با سرگرمی به جنگ و با مسائل داخلی اگر دشمن صهیونیست به سوریه حمله بکند مردم ما و ملت ما و دولت ما در کنار برادران مسلمان با اسرائیل غاصب خواهد جنگید .
  • علی اکبر ولایتی پیش از خطبه های نمازجمعه:  تصرف لانه جاسوسی آمریکا باعث رسوایی عاملان آمریکا شد و معلوم گردید افرادی چون نزیه و متین دفتری و مقدم مراغه ای همان شاپور بختیار ها هستند.
  • آیت الله منتظری خطاب به مجاهدین خلق و دیگر گروه های ضد انقلاب گفت : من از سرانتان قطع امید کرده ام اما برای شما جوان های عزیز که چه بسا احساسات پاک شما را به دامان این گروه ها انداخته نگران هستم.
  • اگر دست ما درگیر جنگ نبود همه نیروهای ما آماده کمک به فلسطین ، سوریه و لبنان و آزاد ساختن مسجد الاقصی از دست اسرائیل غاصب بود.
انقلاب تنها در سایه قاطعیت زنده خواهد ماند

نمازجمعه امروز تهران نیز همانند هفته های گذشته به امامت حضرت آیت الله خامنه ای در محل دانشگاه تهران برگزار شد .  حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های نمازجمعه اظهار داشتند : اگر خط امیرالمومنین در تاریخ مانده است به خاطر تیزی شمشیر و قاطعیت او است این انقلاب و این جریان فقط در سایه قاطعیت در ادامه و دنباله گیری راه اسلام و اصول اسلامی ممکن است زنده بماند و لاغیر.

ایشان افزودند : دولت و ملت ما باید این را در نظر داشته باشند امروز از طرف دنیا یک حمله تبلیغاتی برای جدا کردن ما از موضع اصولیمان شروع شده است چه مواضع فکری و چه مواضع سیاسی این که می بینید در داخل فلان به اصطلاح روشنفکر ، فلان به اصطلاح حقوق دان فلان به اصطلاح اسلام دان که از اسلام و احکام اسلامی هیچ نمی داند درباره تطبیق و پیاده کردن احکام اسلامی جار و جنجال به راه می اندازد این بی گمان دنباله ای از یک جریان و حرکت جهانی است . این آب فاسد از جای دیگری می جوشد . دنباله اش را شما این جا ملاحظه می کنید.

آیت الله خامنه ای ادامه دادند : من متهم نمی کنم همه کسانی را که در بینش فقهی و حقوقی یا در بینش مسائل اجتماعی مخالف با آن خطی هستند که امروز راه امام به املا و انشا می کند ممکن است همه مغرض نباشند و قطعا چنین است اما تردید هم نداریم که یک دست غرض ورز دارد این جریان را تحریک می کند برای این که جمهوری اسلامی از تمسک و پایبندی به اصول اسلامی پشیمان و منصرف کند.

ادعای جدید رژیم عراق و پاسخ آیت الله خامنه ای

آیت الله خامنه ای در ادامه به ادعای جدید رژیم بعث عراق اشاره کرده و اظهار داشتند : از جمله مکرهایی که به طور رایج در همه زبان های هرزه گوی رهبران رژیم های تحمیلی مشاهده می شود آن چیزی است که این روزها سردمداران رژیم بغداد ادعا می کنند می گویند اگر اسرائیل به سوریه حمله کند عراق در کنار سوریه خواهد جنگید و ما می دانیم و ملت های عرب و مسلمان می دانند و شهادت می دهند که این یک ادعای دروغ و یک مکر است این را می خواهند بهانه ای قرار بدهند که اگر نیروهای عراقی از مرزهای ایران مجبور به گریز و فرار شدند برای رژیم تحمیلی و ارتش مزدور عراق آبرویی بماند. شما کی تاکنون در مقابل اسرائیل و در کنار سوریه جنگیدید؟ در کدام یک از جنگ های خونین که دشمن به سرزمین های عربی حمله کرد شما ایستادید الان در لبنان عوامل شما و ایادی شما چه می کنند؟ امروز که لبنان زیر فشار هجوم ناجوانمردانه و رذیلانه دشمن صهیونیستی است عوامل عراقی مستقیما در خدمت فالانژهای لبنان هستند و علیه نیروهای رزمنده ای هستند که از شرف اسلامی و یا عربی خود می خواهند دفاع کنند.

ایشان افزودند : شما همیشه در کنار آمریکا و در کنار اسرائیل در واقع بوده اید و تاکنون یک قدم در راه مبارزه با اسرائیل برنداشته اید . اگر اسرائیل به سوریه حمله کند شما نه تنها به سوریه کمک نخواهید کرد بلکه خوشحال خواهید شد .

اگر اسرائیل به سوریه حمله کند ...

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به دشمن صهیونیستی هشدار دادند : اما ما اعلام می کنیم و ملت ما این را تصدیق و تائید خواهد کرد که ما با همه گرفتاری هایی که امروز داریم با سرگرمی به جنگ و با مسائل داخلی اگر دشمن صهیونیست به سوریه حمله بکند مردم ما و ملت ما و دولت ما در کنار برادران مسلمان با اسرائیل غاصب خواهد جنگید .

ایشان ادامه دادند : هیچ چیز ما را از مقابله با دشمن که چون غده سرطانی در قلب کشورهای اسلامی و عربی قرار گرفته است و مقابله و مبارزه با او باز نمی دارد . خیال کردند سرما را در مرزهای غربی کشورمان مشغول کنند و بتوانند از اهمیت و اهتمام ما به قضیه فلسطین و مسئله اراضی مقدس اشغال شده و غصب شده منصرف کنند و این اشتباه بزرگی است و ملت ما هرگز میان مسئله ایران و مسئله فلسطین فرقی نمی گذ ارد و هر دو جا مسئله مسئله اسلام است و امت عظیم اسلامی است . (1)

ولایتی : تصرف سفارت آمریکا باعث رسوایی عوامل دشمن شد

علی اکبر ولایتی پیش از خطبه های نمازجمعه طی سخنانی با اشاره به کشتار وحشیانه اسرای زندان دولتوی سردشت به وسیله عراق اظهار داشت : همین هایی که بعد از انقلاب از این انقلاب طلب کار شدند و کعبه آمالشان روسیه و مسکو است فراموش کرده اند که انقلاب اکتبر شوروی بعد از 12 سال توانست تولید داخلی خود را به میزان قبل از انقلاب برساند.

وی در ادامه سخنان خود گفت : بعد از انقلاب افرادی چون نزیه و متین دفتری که نسل اندر نسل خدمتگزار غرب بوده اند طرفدار خلق کرد شدند .

وی ضمن یادآوری خدمات شهید قره نی گفت : به دلیل این که او در مقابل تخلیه پادگان سنندج مقاومت کرد ابتدا او را ترور شخصیت کردند و سپس به شهادت رساندند.

ولایتی سپس به خیانت های حزب خلق مسلمان اشاره کرد و گفت : تصرف لانه جاسوسی آمریکا باعث رسوایی عاملان آمریکا شد و معلوم گردید افرادی چون نزیه و متین دفتری و مقدم مراغه ای همان شاپور بختیار ها هستند و هدفشان جز از بین بردن این انقلاب نیست و بعد از این عمل انقلابی ضد انقلابیون مجبور شدند که مراکز فعالیتشان را در خارج از کشور قرار دهند.

ولایتی افزود : این انقلاب نشان داد و اثبات کرد که سرمایه داری و کمونیسم دو روی یک سکه اند. وی در ادامه به شکل گیری حزب دمکرات پرداخت و گفت : این ها با سلاح روسی و دلار آمریکایی و راهنمایی و پول اشرف و اویسی بر علیه جمهوری اسلامی متحد شدند و دست به این جنایت زدند.

آیت الله منتظری : هر کس دولت را تضعیف کند پا جای پای ریگان گذاشته است

آیت الله منتظری در خطبه های امروز نمازجمعه قم اظهار داشت : وقی آقای ریگان می گوید این دولت باید ساقط شود هر کس در تضعیف دولت بکوشد پا جای پای ریگان گذاشته است .  وی با اشاره به اقدامات ضد انقلاب گفت : بدانید که سران این گروه های مدعی طرفداری خلق سودای حکومت و ریاست این ملت را در سردارند نه فکر خدمت.

آیت الله منتظری در ادامه با اشاره به یکی از سران مجاهدین خلق گفت : مسئله تقی شهرام مسئله کوچکی نیست او در آن زمان که زندان های ساواک تحت نظارت شدید بود از زندان ساری گریخت و به سازمان مجاهدین پیوست و آن فسادها را به بار آورد اگر خواست ساواک و سیا نبود موضوع به این سادگی پیش نمی آمد . وی در ادامه خطاب به مجاهدین خلق و دیگر ضد انقلاب گفت : من از سرانتان قطع امید کرده ام اما برای شما جوان های عزیز که چه بسا احساسات پاک شما را به دامان این گروه ها انداخته نگران هستم.

اگر جنگ نبود همه نیروهای ما آماده آزاد سازی فلسطین بود

آیت الله منتظری در ادامه با اشاره به موضوع فلسطین و سوریه نیز گفت : اگر دست ما درگیر جنگ نبود همه نیروهای ما آماده کمک به فلسطین ، سوریه و لبنان و آزاد ساختن مسجد الاقصی از دست اسرائیل غاصب بود.

در حالی که اظهارات آیت الله منتظری در سال گذشته مبنی بر روانی بودن محمد منتظری مستمسک ضد انقلاب برای تخریب خط امام شده است خطیب جمعه قم با اشاره به این موضوع گفت : فرزندم از کسانی است که از اول در زندان ها بود بسیار شکنجه دید و آوارگی ها کشید و همیشه در فکر انقلاب بود و هست ولی مسئولیت گفتار و رفتار او بر عهده من نیست . (2)

پی نوشت :

1- جمهوری اسلامی ، 26 اردیبهشت 1360 ، صفحه 8

2- جمهوری اسلامی ، 26 اردیبهشت 1360 ، صفحه 8 ، هر چند آیت الله منتظری از ضد انقلاب و از جمله مجاهدین خلق قطع امید کرده بود ولی منافقین امید خود را از او قطع نکرده بودند ! چنان چه آیت الله منتظری از اواسط دهه 60 به تدریج به منافقین نزدیک شد تا  در نهایت چنان چه بارها ذکر آن رفته و توضیح داده ایم عملا به دفاع از این گروهک جنایت پیشه پرداخت. نکته دیگر سخنان آیت الله منتظری این که او بحق از آرمان فلسطین دفاع کرده و می گوید اگر نیروی ما در جبهه ها مصروف نبرد با عراق نبود برای آزادی قدس می کوشیدیم . این سخنان از سوی کسی بر زبان رانده می شود که سال ها بعد حامیان او در روز قدس سال 88 بعد از شعار روحانی واقعی منتظری ، صانعی شعار نه غره نه لبنان جانم فدای ایران سردادند !!

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها