کد خبر: ۲۲۳۲۸
زمان انتشار: ۲۱:۴۱     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
وحشت روزنامه نیویورک تایمز از خط تولید موشک قادر:
نیویورک تایمز در مقاله ای به قلم ریک گادستون با اشاره به تولید موشک « قادر»به بازتاب سخنان فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت: ایران قصد دارد کشتی های جنگی خود را تا نزدیکی سواحل اقیانوس اطلس در ایالات متحده ببرد تا با گشت زنی ناوگان پنجم امریکا در خلیج فارس مقابله به مثل کند. " این روزنامه این چنین می نویسد: ایران موشک جدید خود را به تولید انبوه رساند و ایده ی خط تلفن مستقیم با امریکا را رد کرد. این موشک که به منظور انهدام کشتی های جنگی و اهداف ساحلی طراحی شده است در حدود 125 مایل برد دارد.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - عباس پژوهش/ نیویورک تایمز در مقاله ای به قلم ریک گادستون با اشاره به تولید موشک « قادر»به بازتاب سخنان فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت: ایران قصد دارد کشتی های جنگی خود را تا نزدیکی سواحل اقیانوس اطلس در ایالات متحده ببرد تا با گشت زنی ناوگان پنجم امریکا در خلیج فارس مقابله به مثل کند. "

این روزنامه با اشاره به موضع مقتدرانه نیروی دریایی کشورمان به نقل از دریاسالار حبیب الله سیاری نوشت: « ما نیز همانند قدرتهای استکباری که در نزدیکی مرزهای آبی کشورمان حضور دارند، حضوری قوی در نزدیکی مرزهای دریایی امریکا خواهیم داشت».

این روزنامه این چنین می نویسد: "ایران موشک جدید خود را به تولید انبوه رساند و ایده ی "خط تلفن مستقیم" با امریکا را رد کرد.

خبر اخیر ایران در روز چهارشنبه مبنی بر تولید انبوه موشک جدید کروز، آخرین اعلامیه ی ایران از سری اعلامیه های خصمانه ی این کشور در مواجهه با انزوای فزاینده ش توسط گروهی از کشورها به رهبری غرب بود که نگران برنامه ی هسته ای ایران و دشمنی قسم خورده اش با اسرائیل هستند."

به گزارش رسانه های وابسته به دولت، سرتیپ سرلشکر احمد وحیدی وزیر دفاع ایران اعلام کرد موشک جدید که نخستین بار در ماه گذشته رونمایی شد و "قادر" نامگذاری گردید – که در زبان فارسی به معنی "توانا" است- هر چه سریع تر به تولید انبوه می رسد.

رسانه ها افزودند: "این موشک که به منظور انهدام کشتی های جنگی و اهداف ساحلی طراحی شده است در حدود 125 مایل برد دارد."

این اعلان مقارن بود با تیتر اصلی تعدادی از روزنامه های ایران که از قول فرمانده نیروی دریایی ایران، دریاسالار حبیب الله سیاری، نوشته بودند او قصد دارد کشتی های جنگی ایران را تا نزدیکی سواحل اقیانوس اطلس در ایالات متحده ببرد تا با گشت زنی ناوگان پنجم امریکا در خلیج فارس مقابله به مثل کند. این گشتی ها سرمنشاء یک آزار دایمی برای ایران محسوب می شوند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی به نقل از فرمانده نیروی دریایی ایران نوشت: "ما نیز همانند قدرت های استکباری که در نزدیکی مرزهای آبی کشورمان حضور دارند، حضوری قوی در نزدیکی مرزهای دریایی امریکا خواهیم داشت."

دریاسالار سیاری هیچ اشاره ای به زمان استقرار کشتی هایی که برای اعزام در نظر گرفته، و تعداد آنها نکرد. همچنین هیچ توضیحی درباره ی محل سوخت گیری کشتی ها و تجدید تدارکاتشان در طول هزاران مایل مسافتی که طی می کنند تا به مکانی دور از وطن و محیطی ناآشنا برسند نداد.

مقامات دولت امریکا گفته های دریاسالار را کم ارزش قلمداد کردند. جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، در واشنگتن به خبرنگاران گفت :" با توجه به اینکه این اظهارات به هیچ عنوان منعکس کننده ی قابلیت های دریایی ایران نیستند، ایالات متحده آنها را جدی نمی گیرد."

همچنین، ژنرال وحیدی به عنوان نواختن سیلی دیگری بر صورت ایالات متحده هرگونه ایده درباره ی ایجاد یک خط تلفن مستقیم بین تهران و واشنگتن را رد کرد. این ایده چند هفته پیش توسط دریاسالار مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا که در آستانه ی خروج از این ستاد است، به عنوان راهی برای اجتناب از رویارویی تصادفی در خلیج فارس عنوان شد. مکانی که گاهی اوقات کشتی ها و هواپیماهای ایرانی و امریکایی در آنجا مقابل دیدگان یکدیگر اقدام به عملیات می کنند.

دریاسالار مولن خاطرنشان کرد در تیره ترین روزهای جنگ سرد، امریکا و شوروی چنین رابطه ای داشتند. وی از عدم وجود یک خط مستقیم ارتباطی بین ایران و امریکا ابراز نگرانی نمود.

به نقل از خبرگزاری فارس، ژنرال وحیدی اظهار داشت: "هیچ نیازی به وجود چنین ارتباطی در منطقه نیست. آنها [امریکایی ها] به دنبال ایجاد یک خط ارتباطی هستند تا هرگونه تنش بالقوه را حل و فصل کنند، درصورتی که ما معتقدیم اگر آنان منطقه را ترک کنند هیچ تنشی باقی نخواهد ماند."

این بیانات همچنین می تواند ضربه ای غیرمستقیم به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران باشد که هفته ی پیش در انتهای سفرش به سازمان ملل در یک کنفراس خبری در جواب پرسشی درخصوص رابطه با امریکا پیشنهاد چنین خط ارتباطی را داده بود. موقعیت آقای احمدی نژاد در بین مقامات ایران ، به دلیل درگیری با مجلس و رهبر ایران -آیت الله علی خامنه ای-  زیر سئوال رفته است.

اظهارنظرهای نظامی اخیر ایران متاثر از بدبینی های ادامه دار کشورهای خارجی درخصوص ادعاهای ایران مبنی بر توسعه ی صلح آمیز انرژی هسته ای است.

 حتی ترکیه که روابط صمیمانه ای با ایران دارد، اخیرا پذیرفته است که یکی از میزبانان بخشی از سیستم رهگیر موشکی طراحی شده ی ایالات متحده باشد. این کشور ابراز نگرانی کرده است که ایران ممکن است در حال ساخت یک سلاح هسته ای باشد که می تواند توسط موشک های دوربرد حمل شود.

مقامات امریکایی هفته ی گذشته تایید کردند دولت اوباما به طور پنهانی اسرائیل را به بمب هایی مجهز کرده که توانایی انهدام اهداف مدفون در زمین -از جمله سایت های[هسته ای] ایران که احیاناً دربردارنده ی برنامه ی ساخت سلاح هسته ای است- را دارند. اسرائیل، ایران را به عنوان خطرناک ترین دشمن خود قلمداد می کند و برای تامین این گونه بمب های "ضدپناهگاه " به امریکا فشار می آورد."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰
۰
۱
چرا انقدر اصرار داریم از اسامی عربی استفاده کنیم
مگه تونا چشه؟
پاسخ
سحر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
مرگ بر آمريكا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها