کد خبر: ۲۲۳۷۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۱۶ مهر ۱۳۹۰
روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف در رویکردی همسو با رسانه‌هایی چون فاکس‌نیوز و سی‌ان‌ان، تلاش کرد تا با حملات لفظی قیام وال‌استریت را بی‌ارزش جلوه دهد.

به گزارش 598 به نقل از جهان، این روزنامه انگلیسی در اهانتی آشکار به اعتراضات صلح‌آمیز مردم شهرهای مختلف آمریکا که معترضین وال‌استریت سمبل آنها هستند، مدعی شد که این قیام نه یک حرکت سیاسی بلکه حرکتی بی‌ارزش به مثابه یک شوی لباس است.

لحن بی‌ادبانه روزنامه دیلی‌تلگراف نسبت به معترضین تا آنجا پیش رفت که معترضین وال‌استریت را جوانانی معرفی کرد که تنها می‌خواهند دیده شوند و هیچ منظور و هدف مشخص سیاسی ندارند.

دیلی‌تلگراف که در جریان قیام محرومین انگلیسی نیز به شدت از این قیام انتقاد می‌کرد ادعا کرده است که این جوانان بیش از آنکه از فرصت اعتراضات برای بیان نظرات خود استفاده کنند، برای نشان دادن شیوه پوشش خود بهره می‌جویند و در عین حال این اعتراضات را از اعتراضات کارگری دهه ۱۹۲۰ میلادی نیز عقب‌تر و ضعیف‌تر دانسته است.

تلاش دیلی‌تلگراف در پاراگراف پایانی و بالاخص جملات پایانی آن خود را بیشتر نمایان می‌کند، آنجا که به صراحت سعی می‌کند ماهیت اعتراضات را امری غیر از نیرد طبقاتی تفسیر کند و به آن جلوه تنها نوعی اعتراض عده‌ای جوان احساساتی را بدهد، جوانانی که ناامیدی خود را با تمایل خود برای نشان دادن شیوه لباس پوشیدنشان ترکیب کرده‌اند و دیوانگی خود را علیه بانکداران به نمایش گذارده‌اند و نتیجه کار آنها بیشتر به درد برنامه‌سازان تلویزیونی می‌خورد!

پیش‌تر رسانه‌هایی نظیر فاکس‌نیوز و سی‌ان‌ان نیز از همین رویکرد علیه اعتراضات وال‌استریت بهره برده بودند. مجری فاکس‌نیوز رسما از معترضین به عنوان جاهلانی یاد کرد که استحمام هم نمی‌کنند. این رویکرد شاید بیش از هرچیز ناشی از سراسیمگی غرب در برابر قیام رو به افزایش مردم محروم در برابر سرمایه‌داران باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها