کد خبر: ۲۲۳۹۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۴۸     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، سفارت آمریکا در پاریس پایتخت فرانسه، از صدور روادید گردشگری برای عبدالرضا تاجیک، یکی از فعالان ملی- مذهبی و عضو حلقه پاریس که باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده در پیام نوروزی سال ۱۳۹۰ از او یاد کرده بود، خودداری کرد.

اوباما در پیام خود، با نام بردن از چندین فتنه گر و انتقاد از برخورد جمهوری اسلامی با این مجرمان امنیتی، ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده بود

عبدالرضا تاجیک در جریان فتنه ۸۸، سه بار بازداشت شد. تاجیک به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی، به شش سال زندان محکوم شد. در كيفرخواست تاجیک آمده بود: «از 1386 مسئوليت جمع آوري و اطلاعات مربوط به موارد به اصطلاح نقض حقوق بشر به متهم واگذار شده بود و نامبرده اطلاعات و مسائل سياسي خود را به شيرين عبادي در خارج از كشور انتقال مي‌داد. همچنين وي در جريان فتنه سال 1388 همراه ديگر عناصر ضد انقلاب ملاقات‌هايي با سران فتنه داشته و گزارش‌هايي درباره مسائل سياسي جامعه به آنها داده است.»

تاجیک پس از خروج از ایران، به فرانسه رفت و به عضویت حلقه پاریس درآمد. حلقه پاریس متشکل از افرادی نظیر اردشیر امیرارجمند (عامل گروهک تروریستی منافقین)، مرتضی کاظمیان (عضو گروهک ملی مذهبی)، تقی رحمانی (عضو گروهک ملی مذهبی)، رجبعلی مزروعی (عضو حزب منحله مشارکت ) و عبدالرضا تاجیک (گروهک ملی مذهبی) است.

به گزارش العربیه(Alarabiya)، او اکنون از سفارت آمریکا در پاریس برای دیدار برادر خود پس از سه سال، درخواست روادید گردشکری کرده اما با پاسخ منفی سفارت روبرو شده است.

عبدالرضا تاجیک در صفحه فیس بوک خود نوشته است که پاسخ منفی در حالی داده شده که کارمند سفارت از تمام سوابق او و همچنین یاد کردن باراک اوباما از نام او مطلع بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها