کد خبر: ۲۲۵۴۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
صدراعظم آلمان بار دیگر از نخست وزیر ترکیه خواست تا در سخنرانی که قرار است امروز (شنبه) در جمع 20 هزار تن از حامیان ترکیه‌ در کلن ایراد کند، خویشتندار باشد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، منتقدان نگرانند که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه از این رویداد برای ارائه یک سخنرانی مبارزاتی برای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در اوت سال جاری میلادی استفاده کند.

وی هنوز نگفته که آیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد یا خیر اما به شدت انتظار می‌رود که وی نامزد این انتخابات شود.

‌ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درمصاحبه خود گفت: اردوغان اغلب چنین حضورهایی در آلمان داشته است. گمان می‌کنم که او می‌داند که به ویژه در زمان کنونی این رویداد چقدر حساس است و قاعدتاً مسئولانه رفتار خواهد کرد.

‌سخنرانی‌های تند و وطن‌پرستانه اردوغان در بین ترک‌ها در آلمان بارها باعث مجادله و جر و بحث شده است.

دو میلیون شهروند ترکیه‌ای که در آلمان زندگی می‌کنند حق شرکت در انتخابات ترکیه را دارند و اگر اردوغان نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود به حمایت این افراد نیاز دارد. یک میلیون تن دیگر که اصالتاً ترکیه‌ای هستند به شهروندان آلمان تبدیل شده‌اند.

مرکل گفت: دولت آلمان نسبت به برخی تحولات ترکیه همچون اقدامات علیه معترضان، حمله به شبکه‌های اجتماعی و وضعیت مسیحیان نگران است.

اما وی افزود: پیشرفت اقتصادی چشمگیر ترکیه تحت نخست‌وزیری اردوغان غیر قابل انکار بوده و روابط این کشور با اقلیت کردها نیز بهبود یافته است. آلمان استقبال ترکیه از آوارگان سوری را تحسین می‌کند.

صدراعظم آلمان ادامه داد: تصویر روابط میان آنکارا و برلین یک تصویر سیاه و سفید نیست. حتی اگر اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد از طریق مذاکره آن‌ها را حل خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها