کد خبر: ۲۲۶۰۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
مقام‌های انتخاباتی مالاوی بار دیگر صندوق‌های رای را پس از یافتن شواهدی مبنی بر بی‌نظمی و تقلب باز کرده و مجدداً‌ در حال شمارش آرا هستند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس کمیسیون انتخابات مالاوی در بیانیه‌ای گفت: در پی یافتن شواهدی مبنی بر تقلب و بی‌نظمی که باعث بروز مناقشانی شد مشخص شد که تعداد آرا بیشتر از تعداد افرادی است که برای این انتخابات ثبت نام کرده بودند. با احزاب سیاسی توافق کردیم تا برای حل این مساله و از میان برداشتن مناقشات، صندوق‌های رای را بار دیگر گشوده و بررسی دقیقی انجام دهیم.

روز شنبه، جویس باندا، رئیس جمهوری مالاوی انتخابات را بدون اعتبار و فاقد ارزش اعلام کرده و مدعی بروز بی‌نظمی‌های جدی در روند انتخابات شد.

وی در حکمی اعلام کرد که شمارش آرا بایستی متوقف شود و اعلام کرد که طی 90 روز یک انتخابات آزاد و عادلانه باید برگزار شود.

اما چند ساعت پس از آن، دادگاه عالی مالاوی اعلام کرد که رئیس جمهور نمی تواند شمارش آرا را متوقف کند در همین حال که رئیس جمهوری این کشور آفریقایی اعلام کرد برخی افراد چند بار رای داده‌اند، آشوب و درگیری رخ داد و باعث شد که پلیس در حالت آماده باش قرار گیرد.

همچنین، پیتر موتاریکا، رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری مالاوی اعلام کرد درخواست جویس باندا برای توقف و لغو انتخابات، غیرقانونی است.

بنابر اعلام نتایج اولیه کمیسیون انتخابات مالاوی، با شمارش یک سوم آرا، موتاریکای 74 ساله موفق به کسب 42 درصد آرا شده در حالیکه باندا تنها 23 درصد آرا را کسب کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها