کد خبر: ۲۲۶۱۰۲
زمان انتشار: ۲۰:۲۵     ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در خصوص جلسه روز گذشته هیئت مدیره با رئیس سازمان لیگ توضیحاتی ارائه کرد.

سید سعید افجه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگارانضمن تبریک عید مبعث با اشاره به حضور مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ برتر در جلسه روز گذشته اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس سقف بودجه فصل آینده این دو باشگاه را 15 میلیارد تومان اعلام کرده که رئیس سازمان لیگ این مسئله را به ما ابلاغ کرد. قاعدتاً ما نمی‌توانیم از این سقف تخطی کنیم اما با مذاکراتی که با تاج داشتیم به وی گفتیم راهی وجود دارد که همه تیم‌ها به صورت شفاف هزینه کنند؟

وی افزود: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که چه استقلال و پرسپولیس و چه سایر تیم‌ها به راحتی از سقف قرارداد عبور می‌کردند و هزینه‌هایی بالاتر از این سقف را انجام می‌دادند. سؤال ما از تاج این بود که می‌توانیم بیشتر از سقف اعلام شده هزینه کنیم تا تیم قدرتمندی برای فصل آینده داشته باشیم یا نه؟

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال عنوان کرد:

تاج به ما گفت براساس دستورالعمل AFC باید برای همه باشگاه‌ها سقف بودجه تعیین شود اما هر باشگاهی درآمدزایی داشته باشد به شرط اینکه این درآمدزایی شفاف و قابل اجرا و هماهنگ با سازمان لیگ باشد می‌تواند بیشتر از سقف بودجه هزینه کند.

افجه‌ای با بیان اینکه «مردم مطمئن باشند همه چیز را به صورت شفاف برای آنها مشخص خواهیم کرد»، تصریح کرد: دوست نداریم خارج از سیاست‌های وزارت ورزش و ابلاغیه سازمان لیگ عمل کنیم اما همانطور که روز گذشته به تاج گفتیم دنبال تعامل با سازمان لیگ هستیم تا همه تیم‌ها از جمله استقلال هزینه‌های خود را به صورت شفاف اعلام کنند و اگر راهکاری وجود دارد برای ساختن تیمی قدرتمند از آن استفاده کنند تا نگرانی‌های مردم در خصوص باشگاه استقلال برطرف شود.

وی با اشاره به مشکل مالیاتی برخی از بازیکنان استقلال عنوان کرد: همانطور که مردم و رسانه‌ها می‌دانند در گذشته چه استقلال و پرسپولیس و چه سایر تیم‌ها به هنگام عقد قرارداد با بازیکنان پرداخت مالیات برخی از آنها را برعهده می‌گرفتند و حتی اگر پول نداشتند به بازیکنان چک می‌دادند که این کار مشکلاتی را برای باشگاه و بازیکنان به دنبال داشت. در این فصل تصمیم گرفتیم که پرداخت مالیات بازیکنان برعهده خودشان باشد و آنها بدانند باید درصدی از قراردادشان را به اداره مالیات پرداخت کنند.

افجه‌ای در خصوص اینکه بازیکنان مدعی هستند چرا وقتی که همه پول‌شان را دریافت نکرده‌اند باید مالیات بپردازند، گفت: قطعاً ما تمام پول قرارداد بازیکنان را پرداخت می‌کنیم و مطمئن باشند حتی پاس شدن چک آنها یک ساعت هم به تأخیر نمی‌افتد اما ما پول آنها را در طول فصل پرداخت می‌کنیم و همه مبالغ ابتدای فصل پرداخت نخواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها