کد خبر: ۲۲۷۱۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

علاقمندان به لیگ جهانی والیبال، امسال هم نمی‌توانند تمامی مسابقات مهمترین رویداد این رشته ورزشی را از تلویزیون تماشا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رقابت‌های لیگ جهانی والیبال که جزو برجسته‌ترین رویدادهای ورزشی به شمار می‌رود، از جمعه - دوم خرداد ماه - آغاز شد تا 28 تیم برتر جهان، برای رسیدن به عنوان قهرمانی تلاش خود را آغاز کنند.

ملی‌پوشان والیبال ایران نیز به لطف درخشش در دوره‌ی قبلی این رقابت‌ها، کار خود را در دسته اول (هشت تیم برتر دنیا) آغاز کرده‌اند، اما در حالی که والیبال در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد، علاقمندان نمی‌توانند تمامی مسابقات از این لیگ معتبر جهانی را تماشا کنند.

رقابت‌ها جمعه شب با چهار بازی حساس آغاز شد، اما در حالی که انتظار می‌رفت شبکه ورزش با توجه به عنوانی که دارد متولی پخش رقابت‌های مهم ورزشی برای علاقمندان باشد، این بازی‌ها را پخش نکرد تا علاقمندان از تماشای دیدار زیبای برزیل و ایتالیا تیم‌های اول و سوم جهان که اتفاقا هم‌گروه ایران نیز هستند، محروم بمانند؛ اتفاقی که سال پیش هم رخ داد.

پیش از افتتاح شبکه ورزش، با توجه به کنداکتور فشرده‌ی شبکه سوم تنها مسابقات فوتبال و رویدادهایی به روی آنتن می‌رفت که تیم ملی کشورمان در آن حضور داشت، اما در شرایطی که مسئولان صداوسیما هدف از تاسیس شبکه ورزش را توجه بیشتر و نگاه تخصصی‌تر به رشته‌های غیرفوتبالی اعلام کرده بودند، عملا آن طور که باید و شاید تفاوتی حاصل نشده است.

لیگ جهانی والیبال اولین رویداد معتبری نبوده که مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. در ماه‌های گذشته چندین رویداد معتبر در رشته‌های دیگر مانند، تنیس مسترز رم (ایتالیا)، تنیس اوپن استرالیا، المپیک زمستانی سوچی (روسیه)، مسابقات بسکتبال قهرمانی اروپا (لیتوانی)، چندین دوره تور جهانی پینگ پنگ، ‌مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی جهان (روسیه)، مسابقات جهانی ووشو (مالزی)، مسابقات کاراته قهرمانی جهان (فرانسه)، مسابقات جودو قهرمانی جهان (برزیل)، جام جهانی تکواندو (آروبا)، تنها چند نمونه از رویدادهای برجسته ورزشی در سطح جهانی بود که هیچ یک برای مخاطبان به شکل زنده روی آنتن نرفت.

به هر حال از آنچه که این روزها در برنامه‌های شبکه ورزش گنجانده شده، این طور برمی‌آید که مسئولان این شبکه رقابت‌های لیگ جهانی والیبال را پخش نخواهند کرد و بعدها فیلم‌های ضبط شده آن را به شکل غیرزنده به تصویر خواهند کشید. همچنان که این روزها رقابت‌های رشته‌های مختلف یونیورسیاد دانشجویان کازان که مربوط به یک سال پیش است، پخش می‌شود؛ چیزی که با توجه به اهمیت و حساسیت رقابت‌ها مسلما ارزشی نخواهد داشت و اساسا بعید هم به نظر می‌رسد هدف صداوسیما از هزینه کردن برای تاسیس یک شبکه تخصصی، صرفا پخش مسابقات n سال پیش باشد!

پخش مسابقات لیگ جهانی مسلما نیاز به خرید حق پخش رقابت‌ها دارد و شاید در حساب و کتاب مسئولان شبکه ورزش نگنجد که با توجه به تعداد کم مخاطبان، قرار نداشتن در بین شبکه‌های ملی و تعرفه پایین‌تر تبلیغات این شبکه، برای خرید این رقابت‌ها هزینه هنگفتی کنند، اما برای جذب مخاطب شاید این هزینه کرد لازم باشد وگرنه پخش مسابقات تکراری و قدیمی توجه کسی را جلب نمی‌کند.

شبکه ورزش می‌توانست با توجه به علاقه زیاد مخاطبان، (چیزی که باعث محبوبیت شبکه سوم سیما شده بود) با وجود تازه تاسیس بودن گوی سبقت را از سایر شبکه‌ها برباید، اما با توجه به سیاست‌های حاکم، حداقل در شرایط فعلی از حد و اندازه‌های شبکه استانی فراتر نخواهد رفت. گواه این مساله شاید آمار ارائه شده توسط خود برنامه‌هاست. جایی که تعداد کل پیامک‌های زده شده در برنامه‌های تلویزیونی این شبکه به 50 هزار هم نمی‌رسد (معادل یک دقیقه از پیامک‌های ارسالی به برنامه 90).

با این حال مدیر شبکه سه سیما در نشست امروزش با خبرنگاران از پخش برخی بازی‌های جام‌جهانی از شبکه ورزش خبر داده است؛ اتفاقی که می‌تواند جان دوباره‌ای به تنها شبکه‌ی تخصصی ورزش در سیما ببخشد.

البته زین‌العابدین با اشاره به پوشش تلویزیونی 64 فوتبال جام‌جهانی در تلویزیون، این نکته را هم یادآور شده که از این تعداد سهم شبکه ورزش تنها 11 مسابقه است و مابقی بازی‌ها از شبکه سه پخش می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها