کد خبر: ۲۲۷۲۰۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف جنگ در سوریه هستیم تاسف خود پیرامون تصمیم آمریکا برای ارسال سلاح پیشرفته و آموزش تروریست‌ها را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در افتتاحیه دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه که در هتل استیناس تهران در حال برگزاری است میلاد امام حسین(ع) را تبریک گفت.

وی با بیان اینکه دومین اجلاس مجالس کشورهای دوست سوریه با هدف حمایت از برقراری صلح و آرامش در کشور دوست و برادر سوریه در تهران برگزار می‌شود گفت: ما در اینجا گرد هم آمدیم که به همه جهانیان اعلام کنیم، مخالف جنگ در سوریه هستیم و تاسف خود را از تصمیم آمریکا برای ارسال سلاح پیشرفته بیشتر و آموزش تروریست‌ها اعلام و آن را محکوم می‌کنیم.

وی ابراز خرسندی کرد که روز به روز کشورهای بیشتری مخالفت خود را با جنگ در سوریه اعلام و موافقتشان را با راه‌حل سیاسی در کشور بیان می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد ۴ برابری کشورهای حاضر در اجلاس تهران۲ در مقایسه با اجلاس نخست، این موضوع را نشان‌دهنده این دانست که تعداد زیادی از کشورها مخالف سیاست جنگ‌افروزی در سوریه هستند.

بروجردی در ادامه سخنان خود به اولین کنفرانس دوستان سوریه اشاره کرد و گفت: ما بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران سوریه، مقابله با پدیده تروریسم، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای سوری‌ها و برگزاری انتخابات آزاد در اجلاس پیشین تاکید کردیم و از شورای امنیت سازمان ملل خواستیم نام گروه‌های جنگ‌افروز را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد و از ارسال سلاح به آنها جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه امروز خرسندیم در شرایطی دومین نشست را برگزار می‌کنیم که انتخابات در سوریه آغاز شده گفت: شور مردم سوریه در پای صندوق‌های رای نشان‌دهنده شعوری است که با پشتوانه آن مقابل تروریست‌ها مقاومت کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایستادگی مردم و رئیس‌جمهور سوریه را ستودنی دانست و گفت: بدون تردید پدیده تکفیری‌ها یک حرکت ضداسلامی و ضدانسانی است و اسلام از اینگونه اقدامات ضداسلامی و ضدانسانی جدا است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها