کد خبر: ۲۲۷۴۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
خلبان پرواز فوکر ۱۰۰ مشهد-زاهدان گفت: توسل به ائمه اطهار (ع) و صدای یکپارچه امام حسین (ع)، امام هشتم و جواد الائمه (ع) سبب فرود بدون حادثه هواپیمای فوکر ۱۰۰ در زاهدان بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محمد تحویلیان امروز در مراسم تجلیل و تقدیر از کادر پروازی که به همت اداره‌کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان با حضور معاون عملیات پرواز شرکت هواپیمایی آسمان و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: در آخرین لحظه دعایی را که همواره در جیب دارم درآورده، بوسیدم و آن را دور سر کمک خلبان گرداندم و انرژی عجیبی از این دعای مقدس در فضا سایه افکند به طوری که اطمینان به نفس کابین خلبان به صورت معجزه‌آسایی افزایش یافت.

وی افزود: صدای مسافران در آخرین لحظات و همکاری کادر پروازی در همراهی با آنان و نجوای یا حسین (ع)، یا ابوالفضل(ع)، یا امام رضا (ع) و یا جوادالائمه (ع) مهم‌ترین عامل در موفقیت بی حادثه بودن این پرواز شد.

کاپیتان تحویلیان تصریح کرد: اغلب مسافران برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند و اگر نبود توسل و دعاهای آنان و ذکرهایی که در لحظه فرود بیان می‌کردند، شاید شرایط به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و اینجا جایی بود که دست خدا را می‌شد حس کرد.

وی گفت: در این پرواز مسافرانی بودند که برای نخستین بار سوار هواپیما شده بودند و این کار خدمه پرواز را بسیار مشکل می‌کرد اما چاره‌ای نداشتیم و باید با توکل به خدا و مهارت نهایت تلاش خود را انجام می‌دادیم که خوشبختانه عنایت‌های حضرت حق شامل حال مسافران، من و کادر پروازی شد و فرصتی پیدا کردیم تا دوباره زندگی را از نو شروع کنیم.

خلبان پرواز فوکر 100 مشهد-زاهدان عنوان کرد: به طور اجباری باید سیستم‌هایی از هواپیما را از مدار خارج کرده تا بتوانیم فرود بیاییم و در این حالت هر اتفاق نادر دیگری امکان داشت به وقوع بپیوندد و همین‌گونه شد، مناجات و ذکر مسافران حرم رضوی و تویل به ائمه اطهار(ع) سبب شد تا پرواز با کمترین خسارت به زمین بنشیند.

تحویلیان افزود: خداوند را سپاسگزارم که با آموزش‌های متعددی که شرکت آسمان برای کادر پروازی خود فراهم می‌کند، توانستیم با توکل به خدا از یک ضایعه و فاجعه انسانی که می‌توانست عده زیادی را با غم و اندوه مواجه کند، جلوگیری کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها