کد خبر: ۲۲۸۴۸۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۹     ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، با افتتاح دو سایت «سامانه جامع رسانه های کشور» و «سامانه اشتراک نشریات کشور»، از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد روند ثبت نام درخواست مجوز نشریات و ثبت نام برای اشتراک نشریات به طور کامل الکترونیکی شد.

معاونت امور مطبوعاتی وزارت اسلامی با افزایش تقاضای اخذ امتیاز نشریات و ضرورت شفافیت و اطلاع رسانی جامع در خصوص شرایط و مراحل اخذ امتیاز نشریات و بررسی قوانین و آیین نامه های مربوطه، با افتتاح ˈسامانه جامع رسانه های کشورˈ اقدام به الکترونیکی نمودن فرآیند درخواست مجوز نشریه کرده تا متقاضیان بتوانند پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی، از نحوه رسیدگی به پرونده خود تاحصول نتیجه مطلع شوند.

متقاضیان دریافت مجوز نشریه، از این پس می توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس

www.e-rasaneh.ir، پس از ثبت نام در این سامانه از خدمات آن بهره مند شوند.

ثبت نام در این سامانه در دو بخش افراد حقیقی و افراد حقوقی تعریف شده که صاحب امتیازان، مدیران مسئول، نمایندگان، مدیران عامل چاپخانه ها جهت ورود می بایست گزینه «ثبت نام افراد حقیقی» و مؤسسات، شرکت ها، سازمان ها وچاپخانه ها نیز گزینه «ثبت نام افراد حقوقی» را انتخاب کنند.

متقاضیان پس از دریافت رمز ورود به محیط کاربری و تکمیل فرم اطلاعات شرکت و اطلاعات تماس، یک کد رهگیری دریافت خواهند کرد که می توانند با تماس با بخش اعلام وصول (که اطلاعات آن در سامانه موجود است) و ارائه کد رهگیری، از مراحل صدور مجوز نشریه خود اطلاع پیدا کنند.

همچنین این معاونت با هدف ارتقاء سطح دانش عمومی و تخصصی جامعه و گسترش فرهنگ مطالعه و همچنین حمایت از سازمان مطبوعات، ˈسامانه اشتراک نشریات کشورˈ را با تسهیلات ویژه راه اندازی کرده، تا شهروندان (اشخاص حقیقی) بتوانند با مراجعه به نشانی eshterak.ir و با ثبت نام در این سامانه، نشریه مورد نظرخود را تا سقف 50 درصد تخفیف دریافت کنند.

تاکنون 45 نشریه به عضویت این سامانه درآمده اند که این تعداد با استقبال مطبوعات و نشریات در حال افزایش است.

مدیران و صاحبان امتیاز نشریات در صورت تمایل به بهره مندی از تسهیلات پیش بینی شده در این طرح می توانند با یکی از مجریان طرح (اپراتورهای توزیع) قرارداد منعقد کنند و سپس در این سامانه ثبت نام کنند تا در فهرست نشریات دارای تخفیف قرار گیرند.

توزیع نشریات در این طرح توسط مجریان بخش خصوصی (اپراتورهای توزیع) که هر یک گروهی از نشریات را پوشش می دهند انجام می شود و همزمان با توسعه در گسترش این فعالیت، مجریان جدید دارای توان و صلاحیت حرفه ای نیز به مجموعه اپراتورهای توزیع اضافه خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها