کد خبر: ۲۲۸۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۰ مهر ۱۳۹۰
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در برنامه پنجم توسعه آورده شده است که شورا باید تا انتهای سال اول برنامه نقشه مهندسی فرهنگی را به تصویب برساند و ما امیدواریم که تا پایان امسال کلان نقشه مهندسی فرهنگی را به تصویب نهایی برسانیم.
به گزارش 598 به نقل از مهر، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره به مصوبات جلسه 698 شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست دکتر علی لاریجانی برگزارشد، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند سال اخیر تصویب اسناد مهم و بالادستی را در اولویت خود قرار داده است که نقشه جامع علمی کشور در حال اجرا شدن است که گزارش‌های آن از طریق ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اعلام خواهد شد.

وی افزود: همچنین تصویب سند تحول نظام آموزشی کشور نیز در جلسه گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی به اتمام رسید که این سند مهم نیز مراحل ابلاغ خود را طی می‌کند.

همکاری 600 نفر برای تهیه و تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور

دکتر مخبر دزفولی تصریح کرد: برای تهیه و تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور یک کار بسیار طولانی و مفصل در زمینه مهندسی فرهنگی انجام شد و بیش از 600 نفر برای تدوین و نگارش آن همکاری داشته‌اند که همکاری آنها ادامه دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: مرحله اول برای تصویب نقشه مهندسی فرهنگی که در جلسه امشب بررسی شد تحلیل وضعیت فرهنگی کشور و وضعیت پیرامونی و جهانی در مواجهه فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی اسناد مورد مطالعه در این زمینه ارائه شد و مولفه‌های تاثیرگذار دشمن در این صحنه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر مخبر دزفولی با بیان اینکه در جلسات آتی با رسیدن به یک نقطه مشترک در این زمینه وارد مبحث تصویب اهداف کلان، راهبردهای کلان، اولویت‌ها و پایش خواهیم شد، گفت: همزمان با تصویب کلان نقشه مهندسی فرهنگی اسناد متمم و تکمیلی مورد نیاز با این مبحث را به تصویب خواهیم رساند.

امیدواریم تا پایان امسال کلان نقشه مهندسی فرهنگی را به تصویب نهایی برسانیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی درخصوص زمان تصویب نهایی این سند، گفت: در برنامه پنجم توسعه آورده شده است که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تا انتهای سال اول برنامه کلان نقشه مهندسی فرهنگی را به تصویب برساند و ما امیدواریم که تا پایان امسال کلان نقشه مهندسی فرهنگی را به تصویب نهایی برسانیم.

ارائه گزارش ستاد فناوری نانو

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران همچنین از ارائه گزارش ستاد فناوری نانو در جلسه امشب خبر داد و اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر تصویب اسناد بالادستی مانند فناوری نانو را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در ذیل این اسناد ستادهایی برای اجرایی شدن این اسناد در نظر گرفته شده که این ستادها باید گزارش سالیانه خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

گزارش فناوری نانو در زمینه پیشرفت‌های کشور این زمینه امیدوارکننده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: خوشبختانه گزارش ستاد فناوری نانو در زمینه پیشرفت‌های کشور این زمینه امیدوارکننده بیانگر پیشرفت روزافزون کشور در زمینه فناوری نانو بود.

تصویب بندهایی از اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران همچنین از تصویب بندهایی از اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در جلسه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اضافه کرد: تشکیل این دانشگاه در جلسات قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است که تصویب اساسنامه آن مطابق سند تحول نظام آموزشی کشور نیز در دستور کار شورای معین قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها