کد خبر: ۲۳۰۴۹۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
شبه‌نظامیان ارشد فرماندهی مرکزی القاعده در پیامی ویدئویی از مسلمانان در منطقه مورد مناقشه کشمیر خواستند تا از "برادران خود در سوریه و عراق" پیروی کرده و "جنگی خشن" علیه مقام‌های هند به راه بیندازند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، این پیام ویدئویی که اولین مورد درباره تشویق حمله مسلمانان در کشمیر به دولت هند محسوب می‌شود، به ایجاد یک افغانستان جدید در سوریه به عنوان یک تمایل اشاره کرده است.

این پیام ویدئویی با عنوان "جنگ باید ادامه یابد؛ پیامی به مسلمانان در کشمیر" در روزهای اخیر در وب سایتی که بیانیه‌ها و اظهارنظرهای سایر رهبران القاعده و گروه‌های منشعب از آن در گذشته منتشر شده، آپلود شده است و در آن رهبران ارشد این گروه شبه‌نظامی از مسلمانان در منطقه مورد مناقشه کشمیر خواستند تا علیه دولت دهلی‌نو دست به جنگی خشن بزنند.

زمانبندی انتشار این پیام ویدئویی نشان‌گر این مساله است که رهبران ارشد القاعده مستقر در پاکستان به شدت به سمت جنبش "جهادی جهانی" کشیده شده‌اند.

ایمن الظواهری، رهبر القاعده که پس از کشته شدن اسامه بن لادن در حمله نیروهای آمریکایی به مخفیگاهش در ابیت آباد پاکستان جانشینش شد، از سال گذشته راه‌حل‌ها و خط‌ مشی‌های استراتژیک درباره کشمیر منتشر کرده است.

بسیاری از مقام‌های امنیتی هند نگران این مساله هستند که خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان باعث شود تا افراط گرایان در این کشور یک جبهه جدید در کشمیر برای خود ایجاد کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها