کد خبر: ۲۳۰۶۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
گزارش لحظه‌به‌لحظه از عراق؛
هلاکت 315 تروریست داعش در 3 استان الانبار، صلاح الدین و دیاله و بروز نشانه های اختلافات و درگیری میان داعش و بعثی ها از مهمترین اخبار مربوط به عراق است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته است. جدیدترین اخبار سیاسی و امنیتی عراق به همراه اخبار روزهای قبل و از زمان آغار تحولات در این خبر قابل دسترس است.


  سفارت بحرین در عراق به حالت نیمه تعطیل در آمد/هلاکت دونفر از سرکردگان داعش در موصل

در پی تشدید اوضاع امنیتی در عراق، وزارت خارجه بحرین از همه دیپلماتهای خود در عراق خواست که به منامه بازگردند.

وزارت خارجه بحرین پیشتر با انتشار بیانیه ای از شهروندان بحرینی مقیم عراق نیز خواسته بود که هرچه زود تر به کشورشان بازگردند.

از سوی دیگر منابع امنیتی صبح امروز (سه شنبه) از هلاکت"ابو ایمن" و "ابو عمر الموصلی" دو نفر از سرکردگان گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در غرب موصل خبر دادند.

  اعتراف هیگ به حضور 400 تبعه انگلیس در میان تروریست های داعش در عراق

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: احتمال بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه حدود 400 نفر از اتباع انگلیس هم اکنون در عراق حضور دارند و در کنار عناصر گروه داعش می جنگند.

وی با بیان این مطلب افزود: این افراد در صورت بازگشت به انگلیس خطر واقعی برای امنیت انگلیس محسوب می شود.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه داعش را خشن ترین و وحشی ترین گروه در خاورمیانه توصیف کرد.


مقاومت مردمی کرکوک مانع از حمله داعش به قدمگاه امام رضا (ع) شد

شورای استانداری کرکوک امروز اعلام کرد که با همکاری نیروهای امنیتی و عشایر عراق تلاش گروه تروریستی داعش برای حمله به قدمگاه امام رضا (ع) در جنوب استان کرکوک ناکام ماند.

این شورا با اعلام این خبر افزود: عناصر داعش قصد داشتند به قدمگاه مبارک امام رضا (ع) در منطقه "تازه" 25 کیلومتری جنوب کرکوک حمله کنند که با مقاومت نیروهای امنیتی و عشایر و اهالی منطقه که اغلب ترکمن هستند این تلاش به سرانجام نرسید.

  مواضع آیت الله سیستانی بسیار حکیمانه و تاثیرگذار است

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که مواضع آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر عراق درباره تحولات کنونی این کشور حکیمانه و بسیار تاثیرگذار است.

در ادامه بیانیه همچنین نسبت به خطابه های طائفه ای که تبعات وخیمی برای تمامی منطقه به همراه دارد هشدار داده شده است.

 


نشست ویژه شورای امنیت ملی آمریکا با حضور اوباما/احتمال حمله به عراق قوت گرفت

"باراک اوباما" و تیم امنیت ملی آمریکا شب گذشته نشستی را برای بررسی راه های ممکن برای پایان دادن به بحران عراق برگزار کردند.

قرار است در روزهای آینده نیز اوباما نشست های دیگری را با اعضای این تیم برگزار کند تا به یک راه‎کار مناسب برای عراق برسد . با این وجود رئیس جمهور آمریکا اقدامات آتی ایالات متحده در عراق را به تلاش "نوری المالکی" نخست وزیر عراق، برای حل اختلافات سیاسی موجود در این کشور و هچنین تلاش برای کاهش ناآرامی ها مشروط کرده است.

  وزیر خارجه انگلیس: وضعیت کنونی عراق نتیجه اشتباه کشورهای غربی است 

"ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس وضعیت کنونی عراق را نگران کننده توصیف و تأکید کرد که لندن در حال بررسی گزینه های موجود برای حمایت از عراق در بحران به وجود آمده است.

 وزیر خارجه انگلیس در ادامه تأکید کرد که کشورش هیچ گونه دخالت نظامی در عراق نخواهد داشت و به ارائه کمکهای انسان دوستانه و کارشناسی در زمینه مبارزه با تروریسم بسنده می کند.

وی همچنین با بیان اینکه برخی فکر می کنند وضعیت کنونی عراق نتیجه برخی اشتباهاتی است که کشورهای غربی در اشغال عراق در سال 2003 مرتکب شده اند مدعی شد: مشارکت انگلیس در جنگ علیه عراق هرگز اشتباه نبوده است.


هلاکت 315 تروریست داعش در 3 استان الانبار، دیاله و صلاح الدین

قاسم عطا سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: 315 تروریست داعش در استان های الانبار، دیاله و صلاح الدین به هلاکت رسیدند.

وی با بیان این مطلب افزود: 9 تروریست داعش نیز در حالی که پوشش زنانه بر تن داشتند در منطقه العظیم بازداشت شدند. یکی از این افراد از جمله زندانیان فراری بود.

  آمریکا 275 نظامی به بغداد اعزام می کند/ابوالولید : مردم عراق منتظر اخبار خوش باشند

سرلشگر ستاد محمد ابوالولید که فرماندهی نبردها در نینوی را برای سرکوب تروریستهای تکفیری و بعثی های صدامی برعهده دارد، از ورود کمکهای نظامی برای نیروهایش در منطقه تلعفر خبر داد و تاکید کرد نیروهایی که وی فرماندهی شان را برعهده دارند، از مرحله دفاع به مرحله هجوم غافلگیرکننده منتقل خواهند شد.

خبر دیگر اینکه یک رسانه عراقی گزارش داد دو مقام بلندپایه آمریکایی دوشنبه شب در بغداد با نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار کردند که با هدف بررسی اوضاع کنونی عراق انجام شد.

قرار بود که اوباما با تیم امنیت ملی آمریکا درباره چگونگی تعامل با بحران عراق تشکیل جلسه دهد.

از سوی دیگر رئیس جمهوری آمریکا که تا کنون هیچ اقدام جدی برای مبارزه با تروریستها در عراق انجام نداده، از اعزام 275 نظامی به بغداد برای حمایت از سفارت آمریکا خبر داده است.

پاکسازی المقدادیه و هلاکت 7 تروریست/ داعش با بعثی ها هم به بن بست خورد

یک منبع امنیتی در دیالی از هلاکت هفت تروریست داعشی از جمله سه تک تیرانداز و انهدام پنج خودرو آنها در شهر المقدادیه در شمال شرقی بعقوبه خبر داد.

داعش با بعثی ها هم به بن بست خورد

خبر دیگر اینکه یک رسانه انگلیسی از بروز اختلافات و شکاف میان داعش و بعثی های صدامی خبر داد و تاکید کرد ائتلاف این گروهها به زودی متلاشی خواهد شد و نتایج خونینی خواهد داشت.


30 تروریست داعش در شمال تکریت به هلاکت رسیدند

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین امروز سه شنبه از هلاکت 30 تروریست تکفیری در شمال شهر تکریت خبر داد.

این منبع امنیتی به المسله گفت 30 تروریست داعش در عملیات امنیتی در بخش شمالی شهر تکریت به هلاکت رسیدند.

  ارتش عراق و گردانهای دفاع مردمی منطقه العظیم را از لوث داعش پاکسازی کردند

یک منبع امنیتی در استان دیالی از پاکسازی منطقه العظیم از وجود تروریستهای داعش در عملیات مشترک ارتش و نیروهای دفاع مردمی خبر داد .

این منبع به المسله گفت گردانهای دفاع مردمی و ارتش عراق با همکاری یکدیگر، منطقه العظیم را از وجود تروریستهای داعش پاکسازی کردند.

  تازه ترین موفقیت ارتش عراق/دو منطقه فلوجه از اشغال داعش آزاد شد

یک منبع امنیتی در استان الانبار تاکید کرد نیروهای لشگر ششم ارتش عراق، مناطق الشورتان وابراهیم بن علی فلوجه را از لوث  تروریستهای داعش پاکسازی کردند.

عملیات آزادی دو منطقه الشورتان و ابراهیم بن علی با مشارکت نیروهای لشگر ششم ارتش عراق و همکاری عشایر انجام شد.

  آثار باستانی عراق در معرض نابودی/بغداد از یونسکو درخواست کمک کرد

وزیر گردشگری و باستانی عراق رسما از یونسکو و دیگر سازمانهای بین المللی خواست از آثار باستانی شهر موصل و دیگری مناطقی که در معرض حملات تروریستی قرار دارند، حمایت کنند.

لواء سمسم وزیر گردشگری و باستانی عراق خواستار حمایت یونسکو و دیگر سازمانهای بین المللی از آثار باستانی عراق در موصل و دیگری مناطقی شد که در معرض حملات تروریستی قرار دارند.

درخواست این مقام عراقی پس از آن مطرح شد که سرکردگان گروه تروریستی تکفیری داعش به مزدوران خود دستور دادند تمام کلیساها را در مقابل دیدگان مردم موصل تخریب کنند.

تاکید سازمان ملل بر ارتکاب جنایات جنگی از سوی داعش

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید کرد داعش و گروههای همدست آن مرتکب جنایات جنگی در عراق می شوند.

ناوی پیلای تاکید کرد تقریبا این مسئله قطعی است که داعش و گروههای همپیمان آن مرتکب جنایات جنگی در عراق با اعدام دسته جمعی صدها غیرنظامی در طول پنج روز گذشته شده اند.

  هتاکی تروریستهای تکفیری به مراقد پیامبران/ربوده شدن خادمان اماکن مقدس

تروریستهای تکفیری که برای هیچ چیزی به جز عقاید انحرافی و گمراه کننده خود ارزشی قائل نیستند، به مراقد مطهر حضرت یونس و حضرت دانیال علیهما السلام اهانت کردند.

شبکه المیادین گزارش داد تروریستهای داعش، مراقد حضرت یونس و حضرت دانیال علیهما السلام در موصل را بست.

این شبکه افزود تروریستهای داعش، تمام خادمان این دو مرقد را ربودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها