کد خبر: ۲۳۱۰۲۶
زمان انتشار: ۱۹:۱۸     ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
به گزارش 598، شروع ليگ جهاني واليبال فرصت مناسبي بود تا ايتاليايي‌ها خودي نشان دهند و قدرت‌شان را به رخ غول‌هاي واليبال جهان که حالا ايران هم يکي از آنهاست، بکشانند. ايتاليايي‌ها با ترکيب اصلي خود برزيل را در خاک اين کشور و ايران را در ايتاليا شکست دادند و با 12 امتياز کامل در صدر جدول گروه A قرار گرفتند. بعد از آن نوبت لهستاني‌ها بود تا شش امتياز ديگر تقديم شاگردان «مائورو بروتو» کنند. آتزوري در پايان هفته سوم ليگ جهاني با 18 امتياز نشان داد که اگر بخواهد همه حريفانش را به راحتي شکست خواهد داد. وقتي ايتاليايي‌ها حرف‌هاي‌شان را در ليگ جهاني زدند،‌ بروتو ترجيح داد تا به ستاره‌هايش استراحت بدهد و آنها را براي مرحله نهايي که در فلورانس برگزار خواهد شد، حفظ کند.

ايتاليايي‌ها ديروز وارد تهران شدند، از امروز تمرينات خود را در سالن 12 هزار نفري آزادي شروع مي‌کنند و جمعه و يکشنبه هفته آينده در چارچوب هفته پنجم ليگ جهاني واليبال مقابل شاگردان کواچ قرار مي‌گيرند که سرمست از درخشش مقابل برزيل هستند و آماده براي جبران شکست‌هاي اخير مقابل لاجوردي‌پوشان. اغلب کارشناسان با توجه به جو وحشتناک سالن آزادي و بازي درخشاني که شاگردان کواچ مقابل برزيل انجام دادند، مطمئن هستند که ايتاليا اگر با بازيکنان اصلي خود شامل؛ «دراگان تراويتسا»، «ايوان زايتسف» و «جيري کوار» به ايران مي‌آمد نيز نمي‌توانست مثل بازي رفت به صورت يکطرفه برنده شود. غيبت اين سه بازيکن باعث شد تا آتزوري دو بازي اخير خود را در شهر لودز لهستان به شاگردان «استفان آنتيگا» واگذار کند و ملي‌پوشان واليبال ايران را اميدوار براي رسيدن به کسب يک پيروزي ديگر مقابل شاگردان مائورو بروتو.

شناخت کواچ از بازيکنان ايتاليا و روحيه مناسبي که شاگردان او پس از بازي با برزيل دارند، سبب مي‌شود که ايران به پيروزي اميدوار باشد. با توجه به ميزباني ايتاليا در مرحله نهايي ليگ جهاني از گروه A اين رقابت‌ها سه تيم راهي فلورانس مي‌شوند که شانس ايران براي حضوري تاريخي در بين شش تيم برتر ليگ جهاني کم نيست. همه اميدوارند که تيم ملي واليبال ايران در صورت کسب امتياز در بازي‌هاي تهران شگفتي‌سازي خود را در جهان تکميل کند و در دومين سال حضورش در ليگ جهاني راهي مرحله نهايي شود.

در اين هفته لهستان نيز ميزبان برزيل است که نتيجه بازي‌ها اين دو تيم در سرنوشت ايران تأثير زيادي دارد. در گروه B روسيه با صربستان و آمريکا با بلغارستان بدون پيروزي ديدار مي‌کند.

رده‌بندي تيم‌هاي برتر جهان تا پايان هفته چهارم ليگ جهاني به شرح زير است:

گروه A:

1- ايتاليا: 6 پيروزي، 2 شکست، 19 امتياز

2- لهستان: 3 پيروزي، 3 شکست، 8 امتياز

3- برزيل: 3 پيروزي، 5 شکست، 8 امتياز

4- ايران: 2 پيروزي، 4 شکست، 7 امتياز

گروه B:

1- آمريکا: 6 پيروزي، 15 امتياز

2- صربستان: 4 پيروزي، 2 شکست، 11 امتياز

3- روسيه: 2 پيروزي، 4 شکست، 8 امتياز

4- بلغارستان: 6 شکست، 2 امتياز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها