کد خبر: ۲۳۱۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۲۳ مهر ۱۳۹۰
«ایران 140 » نام بازی رایانه ای ایرانی و نام یکی از عملیات هوایی ایران بر علیه رژیم بعث عراق است.

به گزارش 598، طراحی این بازی در گفت و گو با خبرنگار برنا درباره موضوع بازی می‌گوید: این عملیات با رمز «کمان 99 » در جواب حمله هوایی عراق بوده که در اوایل جنگ بر علیه ایران انجام می شود. از چندین پایگاه هوایی همزمان هواپیماهای جنگنده ایرانی بلند شده و تمام پدافند هوایی عراق را موشک باران می کنند؛ این حمله باعث فلج شدن عراق می شود.

«علی ده شیخ» طراح 27 ساله بازی دارای مدرک مهندسی کامپیوتر و سابقه قبلی از مدلینگ بازی های رایانه ای و انیمیشن سازی است.

وی درباره هزینه تولید این بازی می گوید: 200 میلیون تومان هزینه تولید این بازی هزینه صرف شده و مورد تایید بنیاد ملی بازی های رایانه ای است.


ده شیخ توضیح می‌دهد: برای طراحی هواپیماهای استفاده شده در بازی به سراغ نیروی هوایی ارتش رفته و هواپیماهایی مثل F4، F5 و F14را از روی نمونه های اصلی طراحی کردیم ولی برای طرح میگ‌های عراقی چون امکان دسترسی به آنها وجود نداشته از روی عکس طراحی انجام شد.

بنابراین گزارش در این بازی امیر قهرمان داستان، خلبان جنگنده پایگاه هوایی نوژه همدان است؛ نامزد او ناهید پس از اشغال قصر شیرین در روز 31 شهریور گم می شود و در قسمتی از داستان امیر بر روی زمین به دنبال او می گردد ولی در سایر بخش ها کاراکتر بازی سوار بر هواپیما است.

طراحی این بازی در ادامه گفت و گو می گوید: ایده های پروازی این بازی از روی بازیHAWX گرفته شده و انجین بازی در حد همان بازی است و قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارد.


وی در انتها عنوان می کند: این بازی از سه بخش، تیم فنی 12 نفره، تیم دوبلاژ و پشتیبانی بهره برده است. این بازی در نمایشگاه دبی عرضه می شود و از اواخر اسفندماه در بازار ایران قابل دسترس است


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها