کد خبر: ۲۳۱۹۰۷
زمان انتشار: ۲۲:۰۱     ۰۱ تير ۱۳۹۳
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در صورتی که نگاه ما فقط به منابع سرمایه‌داران باشد و توجهی به آینده شهری مردم نداشته باشیم، به طور قطع وضعیت خوبی را برای آینده شهرنشینی مردم ترسیم نخواهیم کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار تراز، هم‌اکنون ایجاد مراکز تجاری و ساختمان‌های چند طبقه در این رابطه، به یکی از معضلات شهرنشینی بدل شده؛ به‌طوری که هم زندگی شهرنشینی را مختل کرده است و هم این‌که کشش و قدرت خرید مردم سنجیده نمی‌شود.
در این میان، ساخت ساختمان‌های چند طبقه تجاری بدون پارکینگ باعث شده است که در ساعت‌هایی از روز، در برخی از نقاط شهری از جمله هفت‌تیر، ونک و... ترافیک‌های شدیدی ایجاد شود و در عین حال، جایی هم برای پارک وجود نداشته باشد. در این رابطه، ابتدا نوک پیکان اتهامات به سمت شهرداری می‌رود که مجور ساخت‌وساز چنین مراکزی را بدون در نظر گرفتن می‌دهند و البته مساله آشکار اینجاست که فقط شهرداری‌ها به فکر پر کردن جیب‌های خود هستند.
در این خصوص، پیروز حناچی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار «تراز» درباره گلایه‌های مردم نسبت به ایجاد بی‌رویه و بدون منطق مراکز تجاری، اظهار داشت: در حال حاضر ما اصلاح یک‌سری ابزارها را که باعث ایجاد این اتفاق‌ها در شهرها می‌شود را دنبال می‌کنیم.
وی با تاکید بر این‌که هدف کمیسیون ماده۵ شهرداری‌ها در شورای عالی معماری و شهرسازی، درآمدزایی نیست، افزود: کمیسیون ماده۵ شهرداری‌ها به‌دنبال بهبود شرایط و انعطاف در برنامه‌ها است.
معاون وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: هر چند ما به هیچ‌وجه با درآمدزایی مخالفت نداریم، چراکه به‌هرحال ساخت‌وسازها در شهرها باعث ایجاد درآمد برای شهرداری‌ها می‌شود، اما پروژه‌ها می‌بایستی به‌گونه‌ای تعریف شوند که از پایداری و توسعه‌یافتگی برخوردار باشند.
حناچی تاکید کرد: در صورتی که نگاه ما فقط به منابع سرمایه‌داران باشد و توجهی به آینده شهری مردم نداشته باشیم، به طور قطع وضعیت خوبی را برای آینده شهرنشینی مردم ترسیم نخواهیم کرد و چشم‌انداز خوبی در این رابطه پیش‌بینی نمی‌شود.
وی تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم که روندهای گذشته اصلاح شود و راهکار درست، بهره بردن از ابزارهای حاکمیتی همچون کمیسیون ماده۵ و شورای عالی شهرسازی خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها