کد خبر: ۲۳۱۹۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۰۲ تير ۱۳۹۳
فرمانده مرزبانی ناجا از افزایش 28درصد کشفیات سلاح در مناطق مرزی، عدم تأیید شهادت و پناهندگی دانایی‌فر افزایش 50 درصدی حقوق سربازان مرزبانی خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه نشست فصلی معاونین حوزه مرکزی فرماندهان استان‌ها و مرکز آموزش مرزبانی ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ما هیچگونه نا امنی در مناطق غرب کشور نداشته و نداریم.

فرمانده مرزبانی ناجا، گفت: در مورد تحرکات احتمالی تروریستی در مناطق پیرامونی ما قطعاً‌ به طور همه‌جانبه در حوزه‌های مسئول به صورت دقیق رصد می‌شود و اقدامات تأمینی صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: همه موارد در اطراف کشور مورد رصد و توجه لحظه‌ای دستگاه‌های نظامی بوده و هیچ‌گونه تحرکی در مرزهای غربی را شاهد نبودیم.

این مقام انتظامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تردد زائران عتبات عالیات گفت: اساساً در مرز مشکل نداریم و بسته به شرایط کشور عراق و در حوزه مسئولین حج و زیارت است که در این زمینه اظهار نظر کنند اما ما برای تردد زائرین در مرز مشکل نداریم.

وی به طرح مانیتورینگ ملی اشاره کرد و گفت: این طرح برای کشور مهم است که در سال‌های گذشته شروع شده و با تعامل مناسب با مرکز مخابرات و ارتباطات توافقاتی کرده‌ایم که در حوزه جنوب شهر به سرعت در حال انجام است.

فرمانده مرزبانی ناجا، تصریح کرد: امسال بخش قابل توجهی از مانیتورینگ مرزها راه‌اندازی می‌شود و در مرکز نیز بسترها فراهم شده و سیستم انتقال امن دیتا فراهم شده در ساختمان جدید مرزبانی فراهم می‌شود.

وی در مورد قاچاق اسلحه اظهار داشت: قاچاق اسلحه به کشور در سال گذشته نسبت به سال قبل افزایش کشف در مرزها را داشته و این نشان‌دهنده کنترل مرزهاست و تا این لحظه ۲۸ درصد افزایش کشفیات سلاح را در مناطق مرزی داریم که عمده سلاح‌ها شکاری است و درصد کمی جنگی و کلت است.

سردار ذوالفقاری در مورد گروگانگیری و وضعیت گروهبان دانایی‌فر گفت: بیش از حد لازم در این خصوص مطلب بیان شد اما در خصوص زنده بودن یا شهادت گروهبان دانایی‌فر بر اساس دلایل و قرائن تقریباً نمی‌توانیم اعلام کنیم که به شهادت رسیده چرا که هیچ مدرکی را گروهک نداده که تأئیده شهادت دانایی‌فر باشد.

وی در مورد پناهندگی دانایی‌فر به غرب گفت: هیچ منبع رسمی خبر را تأئید نکرده و ما در مسیر دیپلماسی در وزارت خارجه و در دیدار وزیر کشور از پاکستان این موضوع پیگیری شده و قرار است هرگونه خبری در این مورد را مسئولان پاکستان اطلاع دهند.

فرمانده مرزبانی ناجا در مورد حقوق مزایای مرزبانان تصریح کرد: فوق‌العاده عملیاتی نیروها نسبت به گذشته وضعیت بهتری شده و در سه سال گذشته دو برابر فوق‌العاده افزایش یافته و به طور خاص برای سیستان و بلوچستان ۵ روز به اضافه فوق‌العاده مأموریت در ماه اضافه می‌شود که تا یک ماه دیگر این طرح عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌حقوق سربازان شاغل در مرزبانی ۵۰درصد اضافه می‌شود که این امر از ماه‌های آینده اجرایی می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها