کد خبر: ۲۳۲۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۲۴ مهر ۱۳۹۰
شركت مايكروسافت با طراحي سيستم اپراتور موبايل ويندوز امكان رديابي افراد را فراهم كرده است، صرف نظر از اين‌كه آيا كاربر رضايت دارد يا خير.
جام جم نوشت: چندی پیش شكايتي عليه شركت مايكروسافت مطرح شد كه دردسرهاي تازه‌اي را براي اين شركت بزرگ آمريكايي فراهم كرده است.
 
ماجرا از اين قرار است كه گفته مي‌شود شركت مايكروسافت با وجود مخالفت‌ها و عدم رضايت كاربران از طريق تصاوير گرفته شده با تلفن‌هاي همراه مجهز به ويندوز 7 به جمع‌آوري اطلاعات مكاني كاربران اقدام كرده است.
 
البته مايكروسافت تضمين كرده كه اين كار را با هدف شناسايي موقعيت مكاني كاربران انجام نمي‌دهد و داده‌هاي جمع‌آوري شده در سرورهاي مايكروسافت نمي‌تواند از سوی هيچ كاربر خاصي مورد استفاده قرار گيرد. با اين حال سوالات بسياري باقي است كه شركت مايكروسافت بايد به آنها پاسخ دهد و در دادگاه از خود دفاع كند.
 
بر اساس دادخواست مطرح شده عليه شركت مايكروسافت در دادگاه شهر "سياتل" آمريكا عنوان شده شركت مايكروسافت عمدا با طراحي سيستم اپراتور موبايل ويندوز و استفاده از آن، امكان رديابي افراد را فراهم كرده است كه اين كار عملا امنيت كاربران را زير سوال برده است.
 
 اين سيستم، اطلاعاتي دقيق را ارسال مي‌كند كه از طريق آن مي‌توان بدون اجازه افراد و تنها از طريق تلفن همراه به اطلاعات مكاني و موقعيتي افراد دسترسي پيدا كرد. بر اساس تجزيه و تحليل‌هاي انجام شده از سوی محققان براي اثبات اين اتهام عليه شركت مايكروسافت، مشخص شده حتي زماني كه فرد مورد نظر گزينه لغو (Cancel) را براي توقف انتقال اطلاعات انتخاب مي‌كند باز هم سيستم به طور خودكار و متناوب به انتقال اطلاعات از طريق شبكه‌هاي wifi و برج‌هاي مخابراتي ادامه مي‌دهد.
 
اين محققان اعلام كرده‌اند سيستم اپراتور موبايل ويندوز به طور واضح و شفاف اطلاعاتي را ارسال مي‌كند كه اين اطلاعات مي‌تواند اطلاعات دقيقي از موقعيت مكاني فرد مورد نظر باشد صرف نظر از اين‌كه آيا كاربر مورد نظر براي رديابي شدن، رضايت خود را اعلام كرده است يا خير. لذا در اين دعوي و دادخواست از دادگاه خواسته شده به شركت مايكروسافت به منظور توقف جمع‌آوري اطلاعات موقعيتي افراد و رديابي شدنشان هشدار داده شود.
 
در ادامه با بررسي‌هاي بيشتر انجام شده از سوی محققان "دانشگاه استنفورد" مشخص شده كه برخلاف ادعاي شركت مايكروسافت، اطلاعات جمع‌آوري شده از طریق سرور و پايگاه اطلاعاتي مايكروسافت، قابل بازيابي و استفاده مجدد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها