کد خبر: ۲۳۲۷۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۰۵ تير ۱۳۹۳
رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری خبر داد؛
رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری از اعزام ۱۵۰ گروه برای استهلال ماه مبارک رمضان در روزهای جمعه و شنبه خبر داد و گفت:‌پیش‌بینی کارشناسان این است که رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در غروب روز جمعه (۶ تیرماه) در ایران منتفی خواهد بود. بنابراین انتظار ما این است که ماه مبارک رمضان، بر اساس همان روزی که در تقویم مشخص شده، روز یک‌شنبه آغاز شود. اما به هرحال استهلال همانند سال‌های گذشته انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا، حجت الاسلام علی‌رضا موحدنژاد، رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در نشست خبری رؤیت هلال ماه مبارک رمضان گفت:‌روز جمعه 29 شعبان، حدوداً 150 گروه در نقاط مختلف کشور برای استهلال ماه مبارک رمضان اقدام خواهند کرد.


وی اظهار داشت:‌همچنین در غروب روز شنبه سی‌ام شعبان نیز برای اطمینان بیشتر و برای اینکه ماه مبارک رمضان به لحاظ اثبات شرعی مشکل نداشته باشد، استهلال انجام می‌شود.


دولت ساعت کار در ماه رمضان را تغییر نداد
همچنین روز گذشته سخنگوی دولت در جمع خبر‌نگاران از تصمیم دولت مبنی بر کاهش نیافتن ساعت کاری ادارات تابع دولت خبر داد.
محمدباقر نوبخت بعد از نشست هیئت دولت با مرور مصوبات هیئت دولت در مورد تغییر ساعت کار در ماه مبارک رمضان گفت: قانون بر 44 ساعت کار در هفته تأکید دارد و اقدامی که در سال‌های قبل در ارتباط با کاهش ساعت کاری انجام می‌شد، مورد اعتراض مجلس بود، ولی دولت محترم قبلی بدون توجه به این اعتراضات آن مصوبه را اجرا می‌کرد، ولی ما مقید به قانون هستیم و نمی‌توانیم و در واقع اختیار نداریم که ساعات کار را تغییر دهیم البته کارکنان دولت چه در ابتدا یا پایان روز می‌توانند از مرخصی استفاده کنند و دستگاه‌های دولتی نیز در این ارتباط همکاری می‌کنند.


پخش اذان از تمامی بوستان‌ها و اماکن عمومی پایتخت
همچنین براساس اعلام شهرداری مناطق بیست‌ودوگانه تهران اذان از تمامی بوستان‌ها و اماکن عمومی پایتخت همچون ساختمان‌های شهرداری در وقت اذان پخش می‌شود.


اطلاعیه پلیس درباره فعالیت اماکن در ماه رمضان و رعایت عفاف و حجاب
نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه‌ای در آستانه حلول ماه مبارک رمضان اعلام کرد، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع می‌باشد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است، گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف کرده، لکن باید تمامی کسانی که دارای عذر شرعی هستند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری و مسافران از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری‌ها و کنار جاده‌ها و تفرجگاه‌ها پرهیز کنند.


متصدیان هتل‌ها، میهمانپذیرها، رستوران‌های بین‌راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع ذیربط و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود، می‌توانند به مسافران ارائه خدمت کنند. سایر رستوران‌ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع می‌باشد.


سیستم حمل و نقل عمومی در اختیار بازدید‌کنندگان از نمایشگاه قرآن کریم
رئیس کمیته حمل و نقل نمایشگاه گفت به منظور تسهیل دسترسی بازدید کنندگان از بیست و دومین نمایشگاه قرآن کریم سیستم حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی خدمات ویژه‌ای به شهروندان ارائه می‌کنند.


چناری با اشاره به موقعیت باغ موزه دفاع مقدس و مجاورت آن با ایستگاه متروی شهید حقانی گفت: شهروندان به راحتی می‌توانند از طریق خط یک مترو به نمایشگاه دسترسی پیدا کنند ضمن اینکه ایستگاه‌های مترو تا ساعت 30/23 شب پذیرای مسافران هستند. وی از برقراری ایستگاه‌های مسافر پذیر به مقصد نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: در طول برپایی نمایشگاه اتوبوس‌های ویژه‌ای در 30 میدان مهم شهر مستقر هستند و از ساعت 5 بعدازظهر لغایت یک بامداد به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها