کد خبر: ۲۳۲۸۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۰۵ تير ۱۳۹۳
پیرامون تصمیم عجیب دولت درباره ساعت کار در ماه رمضان:
روزه داری در روزهای بلند و گرمای طاقت فرسای تیرماه به ویژه با جیره بندی شدن آب و برق در برخی شهرها، همتی والا و ایمانی راسخ میخواهد. حال باید در نظر گرفت که کارکنان دولت چگونه میتوانند حفظ این واجب دینی کنند در حالی که برخی مانند کارمندان بانک و ادارات باید با ارباب رجوع مراوده داشته عده ای مانند کارکنان ادارات راه و برق و امثال آن در خیابان ها زحمت بکشند، کارکنان نفت و نیروگاه ها و... نیز جای خود دارد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، هشتم تیرماه، ماه مبارک رمضان آغاز و خان رحمت الهی بر مومنین گسترده میشود. این روزها نیز مردم کشورمان به همراه یک میلیارد مسلمان دیگر به استقبال این ماه عزیز رفته و خود را برای ماه بندگی آماده می کنند.
 
روزه داری در روزهای بلند و گرمای طاقت فرسای تیرماه به ویژه با جیره بندی شدن آب و برق در برخی شهرها، همتی والا و ایمانی راسخ میخواهد. البته که مراجع بزرگوار اجازه فرموده اند کسانی که در این شرایط سخت، استطاعت روزه داری ندارند، می توانند آن را افطار نمایند اما این مردم هستند که شوق روزه داری و استفاده حداکثری از این ماه پر برکت را دارند.



سالهای گذشته دولت با درک مشقت روزه داری در این فصل، به جهت استفاده بیشتر از فرصت های ماه رمضان و به موجب بند سوم از اصل چهل و سوم قانون اساسی، ساعات کار ادارات و مجموعه های دولتی را کاهش میداد که این اقدام پسندیده همواره مورد تحسین مردم و بزرگان دینی قرار میگرفت.

اما متاسفانه دولت جدید با لغو مصوبه دولت گذشته، ساعت کاری ادارات در این ماه را مانند روال سالانه تعریف کرد و این بدان معناست که کارکنان دولت باید با زبان روزه از ساعت 7ونیم تا 4‌بعدازظهر در محل کار حضور داشته باشند.

حال باید در نظر گرفت که کارکنان دولت چگونه میتوانند حفظ این واجب دینی کنند در حالی که برخی مانند کارمندان بانک و ادارات باید با ارباب رجوع مراوده داشته عده ای مانند کارکنان ادارات راه و برق و امثال آن در خیابان ها زحمت بکشند، کارکنان نفت و نیروگاه ها و... نیز جای خود دارد.

اما این بی تدبیری دولت، جایی عجیب‌تر میشود که آقای نوبخت مدعی شده که این رفتار دولت بر اساس قانون است حال آنکه مصوبه دولت در مغایرت کامل با قانون اساسی است که رییس جمهور قسم خورده است مجری و پاسبان آن باشد.

قانون اساسی به عنوان قانون بالادستی تمامی قوانین کشور در بندسوم از اصل چهل و سوم تصریح میکند که "تنظيم‏ برنامه‏ اقتصادي‏ كشور به‏ صورتي‏ كه‏ شكل‏ و محتوا و ساعت‏ كار چنان‏ باشد كه‏ هر فرد علاوه‏ بر تلاش‏ شغلي، فرصت‏ و توان‏ كافي‏ براي‏ خودسازي‏ معنوي‏، سياسي‏ و اجتماعي‏ و شركت‏ فعال‏ در رهبري‏ كشور و افزايش‏ مهارت‏ و ابتكار داشته‏ باشد"

حال باید منتظر ماند که موضع حقوقدانان آگاه، نمایندگان مجلس و اعضای محترم شورای نخبگان در مقابل این رفتار غلط دولت چیست و البته یک سوال مهم مطرح میشود و آن اینکه اعضای دولت و رییس جمهور چند ساعت در روز و در چه شرایطی کار میکنند و آیا از حال کارکنان عادی دولت باخبرند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴۵
در انتظار بررسی: ۲۰
* نظر:
ارسال نظرات
رحمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۳
۷۱
۱۳
سلام.
برادر من اصل بر این است که در دولت گذشنته هر کاری صورت گرفته است اشتباه است.و آنچه را که اقای نوبخت و جهانگیرزاده و یونسی و فریدونها می گویند درست است.حتی اگر این اقدام با دین مردم سروکار داشته باشه...
مگر برای هسته ای خون ندادیم به راحتی در ویترین قرارش دادند و یا...
پاسخ
جيم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
هركه روزه ميگيره بايدبازحمت باشه نه اينكه ازبيت المال حقوق بگيره كه بره زيركولربخوابه براآخرتش -هركه اذيته ميتونه ازمرخصياش كه ميره تفريح شمال كم كنه تواين ماه استفاده بكنه -كاردولت بسيارعالي وبجاست
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
غصه نخور تدبیر کردن اون بساط سبد کالا رو راه انداختن حالا میگن این دفعه پول میدن به هر کی پول بخواد اینا چند روز دیگه باز میان میگن بیسواد بیکار و...... اما بعد بر میگردونن ساعتا رو به همون قبل
پرستار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۳
سلام برادران وخواهران مومن - بنده وجمعی ازهمکارانم بصورت شیفتی کارمیکنیم ودرماه مبارک هم ضمن روزه داری حتی دقیقه ای ازکارمان نه تعطیل ونه کم میشود .آنوقت مثل سایر کارمندان حقوق میگیریم .شمابفرمایید آیا ماه مبارک برای ماهم هست یا خیر...
مونا
FINLAND
۱۶:۱۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۳
آقا یا خانم جیم .کسی که روزه میگیره دلش میخواد عبادت های ماه رمضان رو انجام بده ولی وقتی کسی 16 ساعت روزه میگیره و هیچ استراحتی نداره چطور میتونه عبادت کنه.
همسر بنده کارمند شهرداری هستند وساعت 5 صبح تشریف میبرن اداره و 8 شب برمیگردند.
واقعا جای تاسف داره برای دولت تدبیر
آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۳
۱۶
۵۶
مگر كاركنان دولت كوه مي كنند
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۵:۰۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۳
۱۶
۷۰
دوران شما ها تموم شده بس کنید این چرت و پرتارو
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۳۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۳
دوران شماها؟ اولن خودتون از ملت جدا نکنید. امت واحده اسلامی ما و شما نداره در ضمن ادب رو رعایت کن
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۳
۵۳
۹
باسلام،واقعا ممنون از گزارش خوبتون،خدائیش اینا تا الان روی هرچی بی تدبیر رو سفید کردند!
نمیدونم تا کی میخوان دولت قبل دولت قبل بکنند،آقای نوبخت که به صراحت دربرنامه شناسنامه گفت ما دلمون هرگز با منتخب ملت در سال 88 صاف نشد، جسارت نباشه و درمثال هم که مناقشه نیست ،دیگه با این حرف و این رفتارها کینه شتری پس به چی میگن؟! یعنی همه رفتارهای احمدی نژاد غلط بود؟!! بابا ایول داری سنخگوی اعتدال!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۳
۴۲
۶
این هم مثل بقیه ادعاهای دولت عملی نیست. مطمئن باشید. اندکی صبر.......
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۳
۴۴
۴
این یعنی سکولاریسم
مذهب ربطی به دولت نداره!!!
پاسخ
خسرو ايراني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۳
۱۱
۲۴
... لغو كاهش ساعت كار ماه مبارك رمضان هم ... است وبس چون همه ميدانند متا سفانه در دستگاههاي دولتي اصولا كار و برنامه اي تعريف نشده كه بخواهيم وقت را با ان تنظيم كنند همه كار مندها متا سفانه يا با كامپيوتر بازي ميكنند يا حرف ميزنند ....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۳
۸
۲۶
مگر اين اقايان چند درصدشان روزه مي گيرند نصف بيشتر تهران که به قول مسوولان روزه نيستند به دلايل گوناگون. توي قم به علت شدت هوا خيلي ها علنا روزه خواري مي کنند
پاسخ
یوسف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
عزیزم تو بگو هیچکی مگر دولت... که اهمیت به دین نمیدهد؟
سروش صحت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
۳۶
۴
سلام، به نظر خيلي ازدوستاني كه مثل بنده به ايشان راي داديم اين است كه هرچه خوب يا بد درزمان آقاي احمدي نژاد انجام ميشده طبق نظر اين آقايان بايد برعكس آن عمل شود، خوبه زنده مانديم و اعتدال را هم ديديم، آقاي احمدي نژاد من وامثال من ديگه از اين شكرها نميخوريم، دمت گرم كه واقعا الان قدرت را ميدانيم.
پاسخ
آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
۱۳
۳
فقط روزی یک ساعت صرف رنگ کاری می کنند !
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
۲۵
۸
سلام
حذف تقلیل ساعت کاری کارمندان در ماه مبار رمضان افتضاح وکاری ناشایست بودکه مارا به یاد تصمیمات گذشتگان می انداخت .وقطعا با منش تدبیر همخوانی نداشته وندارد وطرح تکریم ارباب رجوع را هم عملا نفی میکند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
برای یه عده اصلا فرقی نمیکنه چون اصلا روزه نمی گیرن یا تمام ساعات زیر کولر گازی غم ندارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
ما که کاملا تکریم ارباب رجوع رو در این دوره با پوست و گوشت و اسخونمون احساس کردیم!!!!!!!
یوسف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
ربطی به روزه گرفتن و نگرفتن نداره باید ساعات کم شه دولت اسلامیه و ماه رمضان!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
۸
۲
.... این کارش هم نه بوی اعتدال میده نه بوی کارشناسی . فقط دنبال مسادل سیاسی هستند . اما از آقای روحانی که خود روحانی و آگاه به وضعیت جامعه از لحاظ فرهنگی هستند این کار عجیب و باور نکردنی بود ...
پاسخ
صفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
۲۶
۲
با سلام
بنده فقط یک سوال ساده دارم واونم اینکه
آقایان با یه جستجوی ساده تو فضای مجازی به صراحت میتونیم درک کنیم که با فعالیت معمولی اما با روزه شخص عملا با افت فشار خون وقند مواجه میگردد .حال سوال اینه با چه هدفی مصوبات تقلیل ساعت اداری در ماه مبارک رمضان را لغو میکنند!
تکلیف راندمان کاری چه میشه!
طرح تکریم ارباب رجوع به کجا میکشه!
به نظر میرسه واقعا تصمیمی عاقلانه نبوده بلکه صرف مخالفت وضدیت با دولت گذشته هیچ جایگاه عقلی وشرعی نداره. با نیان اینکار غیر عقلی-شرعی باید فردا جوابگو باشند !
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
۱۸
۳
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت رسول(ص) فرمودند: "هرکس رمضان آمد و تخفیف نداد مسلمان نیست"
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
حدیثتون سندی براش ندیدم....لطفا اگه برای چنین چیزی سند ندارید منتشر نکنید!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
تنها حدیی که دیدم از پیامبر صلی الله علیه و آل و سلم است که فرمودند: «و من خفّف فى هذا الشّهر عمّا ملكت يمينه خفّف اللّه عليه حسابه ؛»
كسى كه به زير دستان خود آسان و سبك بگيرد خداوند هم به هنگام رسيدگى به اعمال او در فرداى قيامت بر او آسان مى گيرد و سبك برخورد مى كند.
١٣٣-جامع احاديث الشّيعة / ج ٩ / ص ٢٠.
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
۱۲
۳
آقا بنده كار رئيس جمهور را مي پسندم ايشان با كم نكردن ساعت كاري كمك بزرگي به ما كرد. چراكه مصرف برق را در روز 2تا 3 ساعت براي ما كاهش داد و ما در اداره زير باد خنك به امورات ارباب رجوع مي رسيم و هزينه اضافي براي برق و آب خانه هايم كم مي شود.
پاسخ
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
۱۷
۳
با سلام
رئیس جمهور مگر نفرمودند دولت با دین کاری ندارید این قضیه هم مثل بقیه کاراشون ...
پاسخ
hosen
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
۷
۳
چشم مسئولین ما روشن دولت افغانستان اعلام کرده در ماه مبارک رمضان ساعات کاری ادارات کم میشود .آقایان محترم این تذهبون ....
پاسخ
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
۸
۳
این دولت هر گونه تصمیم دولت قبل را اشتباه و خطا می داند حالا چه واقعا درست بوده یا غلط مهم این است که نظر دولت قبل نباشد
پاسخ
همت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
۹
۵
روحانی مچکریم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۱۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
۵
۱۲
عزیزان چرا تهمت می زنید! مگر نه اینکه خدمت به خلق خدا از عبادت و روزه و اینها مهمتر است. آقای روحانی عزیز خودشون بیشتر از شما از مذهب و دین حالیشون میشه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
.... با این فهمی که از دین داری
یوسف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
عزیزم انان که خلافت ائمه را غصب کردند خودشون عالم دین و از بزرگان بودن!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
۸
۳
با سلام
در مجلس نمایندگان دلسوزی پیدا نمیشوند که با تمسک به خطبه شعبانیه حضرت رسول واصول اساسی قانون اساسی جلوی .... را بگیرند. مگر میشود در مملکت صاحب الزمان با دین مردم کار نداشت.
بوی خیلی بدی به مشام میرسد شاید به سمت غربی شدن می رویم.غربی در زمینه پیشرفتهاشون نخیر .در زمینه ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
۸
۰
خدا کنه سر پل صراط و وقت مرگ ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
۹
۲
من یه کارمندم با یک بچه کوچیک که پرستارش ازش مراقبت میکنه . ساعت کاری کم تو ماه رمضان فقط مال کارمند نیست . اون پرستار بیچاره یا مربیان مهدها و ... اگه ما یک ساعت زودتر بچه مون رو ببریم میتونه با دهان روزه یک ساعت کمتر با بچه ها سر و کله بزنه و استراحت بیشتری داشته باشه . لطفا همه جوانب رو بسنجید .
پاسخ
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
۴
۲
سلام دوستان طاعاتتان قبول حق، من به این نتیجه رسیدم که احتمالاًآقایون با 115 قراردادبستن که ازشون پورسانت بگیرن؛چون یه عده که روزه هستن بااین ساعت کار کم میارن و عده ای هم که به هردلیل ویا بدون دلیل روزه نیستن که نمیتونن خوراکی بخورن پس درنتیجه حال خیلی ها بد میشه وآمار تماس با 115 میره بالا و آقایون میتونن درصدشون رو از اورژانس دریافت کنن و کیفش رو ببرن .
پاسخ
amirali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
۵
۶
برادر من 7 تا 4 بعد از ظهر کجا بود . پایان وقت اداری 2 بعداز ظهره . تازه مگه کار کردن زیر باد کولر زحمت و مشقت زیادی داره . چرا همش از کاه ، کوه می سازید
پاسخ
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
۴
۱
تو فقط اونی ک تصویب کرده بمن نشان بده!!
دوشواری نداره ک!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
۶
۲
مسخره یه ! انگار دولت روزای عادی چه کار میکنه که الان بخواد کاری کنه !
پاسخ
کارمندیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۳
۸
۲
پیاده کردن تفکر زشت جدایی دین از سیاست یعنی قانون اساسی هم بر گرفته قرآن و دین است تعطیل! ترویج سکولاریسم...
پاسخ
EF7
-
۱۰:۰۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۳
۰
۲
رحمانی (کامنت اول)

جوگیر نشین و مسائل رو با هم قاطی نکنین.

الکی پای هسته ای رو وسط نیارید.
پاسخ
جواد زمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۳
۲
۳
اصلا از این خبر 598 خوشم نیومد مگه انهایی که شغل ازاد دارن ادم نیستند مگه کارگرها ادم نیستند پس چطور اونها کار می کنن. واقعا خیلی متاسفم از 598
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۳
۴
۱
توی ماه مبارک حتی کارگران ساختمانی هم ساعت کارشون را کم میکنند.همین باعث میشه خیلی ازجوونها روزه بگیرن چون واقعا ازساعت2 به بعد بدن آدم نمیکشه.قرارنیست به زورکسی را بهشتی کنیم اما اگه راه بهشت را صاف وهموارکنیم بهترنیست؟!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۳
۲
۲
کدوم اداره تا چهار بازه؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها