کد خبر: ۲۳۲۸۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۰۶ تير ۱۳۹۳
یک کارشناس امور مساجد با بیان اینکه مسجد سنگر اول ترویج سبک زندگی اسلامی است، گفت: مسجد باید با برنامه فرهنگی در جهت ترویج سبک و سیاق زندگی اسلامی گام بردارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بدری کارشناس امور مساجد در خصوص کارکردهای فرهنگی اجتماعی مغفول مساجد در سالهای گذشته و برنامه های مسجد احباب الحسین(ع) اظهار کرد: با توجه به برنامه ای که مرکز رسیدگی به امور مساجد برای دهه تکریم و غباررویی طراحی کرده است و عنوان «آینده را با فرزندانمان از مسجد بسازیم» که برای سال جاری در نظر گرفته شده است باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا آینده کودکان و نوجوانان و جوانان خود را به سمت مساجد سوق دهیم.

امام جماعت مسجد جامع احباب الحسین(ع) اصفهانک برنامه های این مسجد را این گونه برشمرد: از خانواده ها خواسته شده تا کودکان خود را همراه خود به مسجد آورده و به سه نفر از کودکان پسر و دختری که بهترین خاطره خود از مسجد را بیان کنند جوایزی داده می شود. همچنین به بهترین خاطره یا حدیثی که نوجوانان از مسجد دارندجوایزی تقدیم می شود.

حجت الاسلام بدری اضافه کرد: پدر و مادرهایی که مسجدی هستند نیز اگر خاطره ای به یاد ماندنی از مسجد دارند را می توانند مطرح کنند. دیگر اینکه کسانی که درباره هویت مسجد و راهکارهای حضور کودکان، نوجوانان و جوانان اطلاعاتی دارند بیان کرده تا مردم از آنها استفاده کنند.

این کارشناس امور مساجد اشاره کرد: در برنامه های دهه تکریم قرار است از خانواده های شهدا و جانبازان محله تقدیر و تشکر شود و همچنین هرکدام که بتوانند تجربیات مهم زندگی خود و یا خاطرات شهدای خود را در مسجد برای مردم بیان کنند. همچنین برنامه سخنرانی و مداحی نیز در دهه تکریم و غبارروبی در مسجد جامع احباب الحسین (ع) برگزار می شود.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ویژگیهای امام جماعت طراز اسلامی گفت: امام جماعت باید طلبه وار زندگی کند، عالم به مسائل روز و موقعیت محله، عارف به وضعیت افرادی که در مسجد حاضر می شوند، باشد و آنچه امروز لازمه خوراک دهه فرهنگی مردم و نمازگزاران است برای آنها فراهم کند.

حجت الاسلام بدری در ادامه با بیان اینکه امام جماعت با نوع لباس پوشیدن و برخورد با مردم می تواند به یک امام جماعت طراز اسلامی تبدیل شود، اظهار کرد: مسجد یکی از نقش های حساس در ایجاد سبک زندگی اسلامی را دارد، مردم بیشترین آموزه های دینی خود را در مسجد می آموزند. مسجد باید با برنامه فرهنگی در جهت سبک و سیاق زندگی اسلامی برای مردم گام بردارد.

این کارشناس امور مساجد پایان سخنانش تاکید کرد: مسجد در ایجاد سبک زندگی اسلامی و نبوی تاثیر به سزایی دارد و سنگر اول است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها