کد خبر: ۲۳۳۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۲۵ مهر ۱۳۹۰
معاون سنجش و آموزش دانشگاه پیام‌نور مقررات وظیفه عمومی داوطلبان آزمون‌های فراگیر این دانشگاه را اعلام کرد.
عبدالله معتمدی، معاون سنجش و آموزش دانشگاه پیام‌نور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزای فارس با بیان اینکه برابر ضوابط در دوره دانش‌پذیری معافیت تحصیلی به دانش‌پذیران تعلق نمی‌گیرد، گفت: داوطلبان دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور باید کارت پایان خدمت یا کارت معافیت داشته باشند.

به گفته وی پرسنل شاغل رسمی نیروهای نظامی و انتظامی با ارائه گواهی اشتغال و حکم استخدامی از یگان مربوط می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند همچنین داوطلبان متعهد خدمت در هر یک از وزارتخانه‌ها یا سازمان‌ها با ارائه گواهی اشتغال مبنی بر تعهد خدمت و معافیت از انجام خدمت سربازی پس از انجام تعهد می‌توانند ثبت‌نام کنند.

معاون سنجش و آموزش دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه داوطلبان مشمول دیپلمه اعزامی شاغل به خدمت در نیروهای نظامی و انتظامی فاقد غیبت قبل از اعزام با ارائه گواهی اشتغال به خدمت می‌توانند در دوره‌های فراگیر این دانشگاه ثبت‌نام کنند، خاطرنشان مرد: این داوطلبان پس از قبولی در آزمون دانشپذیری، در صورت داشتن غیبت قبل از اعزام یا سپری شدن بیش از یک سال از خدمت وظیفه آنها در زمان تبدیل وضعیت به دانشجویی، ترخیص نخواهند شد و ادامه تحصیل آنها برابر ضوابط دانشگاه فقط در صورت هماهنگی و موافقت یگان محل خدمت خود، به صورت تحصیل همزمان با خدمت وظیفه عمومی امکان پذیر است.

به گفته وی دارندگان دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت (متولدین نیمه دوم سال 1371 که به صورت حضوری مدرک پیش دانشگاهی اخذ کرده‌اند) اجازه ثبت‌نام در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور را دارند، این داوطلبان (در دوره دانش‌پذیری) موظفند در موعد مقرر توسط ناجا، به خدمت وظیفه عمومی اعزام و در صورت قبولی در آزمون دانش‌پذیری (هنگام تبدیل وضعیت به دانشجویی) به شرط نداشتن غیبت سربازی در زمان اعزام، تقاضای ترخیص و صدور معافیت تحصیلی کنند.

معاون سنجش و آموزش دانشگاه پیام‌نور گفت: داوطلبان متولد سال 1372 و بعد از آن در تاریخی که توسط ناجا اعلام می‌شود، باید مبادرت به اخذ دفترچه و پس از اخذ آن نسبت به اعزام خود در موعد مقرر اقدام کنند و پس از قبولی قطعی در آزمون، در صورت داشتن شرایط، تقاضای ترخیص و معافیت تحصیلی کنند.

به گفته وی پذیرفته شده‌ای که هنگام ثبت‌نام و تشکیل پرونده دانشجویی در دانشگاه - هنوز 6 ماه از تاریخ دانش آموختگی وی سپری نشده باشد نیازی به ارائه برگ اعزام به خدمت ندارد.

معتمدی دارندگان معافیت تحصیلی در سایر دانشگاه‌ها یا حوزه‌های علمیه معتبر را نیز مجاز به شرکت در این آزمون معرفی کرد و گفت: این داوطلبان که قصد ادامه تحصیل در یک رشته دیگر در دانشگاه پیام‌نور را دارند پس از قبولی در آزمون با ارائه تصویری از همان معافیت تحصیلی و گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه اولیه در هر نیمسال تحصیلی می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

وی خاطرنشان کرد: هر زمانی که دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، معافیت تحصیلی دانشجو و طلبه‌ای را خاتمه یافته اعلام کنند، مشمول دیگر نمی‌تواند با عنوان دانشجو، از معافیت تحصیلی دانشگاه استفاده کند و برابر مقررات باید مطابق با اعلام وضعیت دانشگاه اولیه خود را به سازمان وظیفه عمومی معرفی و به خدمت وظیفه اعزام شده و در صورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت ادامه تحصیل دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها