کد خبر: ۲۳۴۲۸
زمان انتشار: ۰۱:۲۴     ۲۶ مهر ۱۳۹۰
محققان انگليسي و فرانسوي در پژوهش‌هاي خود دريافته‌اند كه ادب، هميشه جوابگو نيست؛ به خصوص اگر شرايط پر مخاطره باشد.

به گزارش  ايسنا، بر اساس پژوهش انجام شده توسط تيمي از دانشمندان مركز ملي تحقيقات علمي و دانشگاه تولوس فرانسه و دانشگاه كوئينز انگليس، زماني كه يك خلبان در حال انجام فرود اضطراري بوده يا يك پزشك در حال تلاش براي كمك به يك بيمار و تصميم در مورد عمل جراحي است، شيوه‌هاي پاسخگويي مبهم و گريزان كه گاهي براي اجتناب از صدمه به احساسات ديگران به كار مي‌روند، ممكن است عواقب خطرناكي داشته باشند.

به گفته محققان هر چه ميزان حساسيت يك موضوع بالاتر باشد، ميزان ادب افراد بالاتر مي‌رود؛ اما از آنجايي كه در اين زمان فرد به پاسخ‌هاي مبهم و گريزان روي مي‌آورد، ممكن است منجر به بروز ترديد در گفته‌هاي فرد مؤدب بشود. اين امر مي‌تواند به عواقب منفي براي ايمني و امنيت در موقعيت‌هاي پر مخاطره شود.

اين محققان براي مثال موقعيتهايي از سقوط هواپيما را مثال زده‌اند كه در آن خدمه پرواز ادب را به واضح سخن گفتن ترجيح داده و منجر به سقوط و بروز مشكل شده‌اند.

دانشمندان براي حل اين مسائل راه‌حلهايي مانند آموزش جسارت را پيشنهاد كرده‌اند. حتي شايد بتوان نشانه‌هاي مرتبط با بروز اين رفتار مودبانه مانند تن صدا را شناسايي كرده و به افراد براي مقابله با آن آموزش داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها