کد خبر: ۲۳۵۵۶۳
زمان انتشار: ۰۱:۱۰     ۲۲ تير ۱۳۹۳
در ادامه نشست های معاونین برای نگارش متن توافق جامع در وین مذاکرات روانچی ، عراقچی و اشمید از سر گرفته شد
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، در ادامه رایزنی ها برای نگارش متن توافق نهایی در وین ، سید عباس عراقچي ، مجید تخت روانچی ، معاونین وزیر امور خارجه کشورمان یا هلگا اشمید ، معاون کاترین اشتون وارد مذاکره شدند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز  بعدازظهر امروز در محل اقامت خود در وین با ویلیام برنز قائم مقام وزیر امور خارجه  امريکا دیدار و گفتگو ی یک ساعته داشت .

این دیدار دوجانبه در حالی صورت گرفت که قرار است وزرای امورخارجه برخی از کشورها از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به وین سفر کنند.

قرار است وزرای خارجه فردا در نشست های دوجانبه و چند جانبه با وزیر امور خارجه کشورمان درباره برخی از راه حل های مورد نظر برای رفع اختلافات موجود برای نگارش متن تصمیم گیری کنند.

 یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت عدم توافق وزیران خارجه مذاکرات متوقف خواهد شد ، گفت: وزیران خارجه کشورهای 1+5 برای کمک کردن به وین می آیند ونه برای توقف مذاکرات.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا حضور وزیران برای تصمیم گیری در خصوص موارد خاصی از پرانتزها ( اختلافات ) است ، اظهار داشت : بعید است که وزیران به طور مستقیم وارد بحث پرانتزها شوند ولی در صورت توافق وزیران روی موضوعات مفهومی توسط وزرا به نظر می رسد تعداد پرانتزها کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تأکید کرد: به هر حال حضور وزیران نه منجر به توقف مذاکرات خواهد شد و نه باعث حل و فصل قطعی کار خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها