کد خبر: ۲۳۵۵۶۷
زمان انتشار: ۰۱:۲۹     ۲۲ تير ۱۳۹۳
جدیدترین اظهار نظر علی مطهری درباره خاتمی خلاف واقع از آب درآمد/
در بحث آقای خاتمی، شورای عالی امنیت ملی به دبیرخانه خود اختیار می‌دهد که درباه وی تصمیم‌گیری کند؛ یعنی خود شورا به دبیرخانه مجوز مصوبه می‌دهد و در اینصورت می‌توان گفت که مصوبه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره خاتمی، مصوبه شورای عالی امنیت ملی است.
هفته گذشته بود که تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تذکر به وزیر دادگستری از وی خواستند تا «اهتمام جدی برای اجرای حکم ممنوع التصویر، ممنوع الخروج و ممنوع البیان بودن محمد خاتمی» از خود نشان دهد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز، بلافاصله بعد از این مساله باز هم علی مطهری که عادت دارد در بسیاری از مسایلی که نسبت به آنها اطلاع کافی ندارد اظهار نظر کند؛ وارد میدان شد و در گفتگو با ایسنا گفت: این تذکر نامعقول به نظر می‌رسد. شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای مبنی بر ممنوع‌التصویری آقای خاتمی نداشته است. این موضوع چند بار در هیأت نظارت بر مطبوعات مورد بحث قرار گرفت و نتیجه این بود که مصوبه‌ای از طرف شورای عالی امنیت ملی در این خصوص وجود ندارد و فقط در همان ایام دبیرخانه این شورا نامه‌ای در این موضوع ارسال کرده است که مصوبه تلقی نمی‌شود.
 
با این حال، حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد و از تذکر دهندگان به وزیر دادگستری درباره اجرای حکم ممنوع التصویری خاتمی، در گفت‌وگو با تسنیم  تصریح کرد: برخی رسانه‌ها طوری جو سازی کردند، که گویا ما گفته‌ایم آقای خاتمی ممنوع‌التصویر شود. ما به وزیر دادگستری تذکر دادیم که چرا به مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره ممنوع‌التصویر بودن خاتمی عمل نمی‌شود؟
 
وی ضمن رد سخنان علی مطهری مبنی بر اینکه هیچ مصوبه‌ای درباره خاتمی در شورا وجود ندارد، گفت: بنا به ماموریت شورای عالی امنیت ملی به دبیر خانه این شورا و تصمیم دبیرخانه، رسانه‌ها به دلایل امنیتی از پوشش اخبار و تصاویر مربوط به خاتمی منع شده‌اند.
 
این  نماینده مجلس افزود: در بحث آقای خاتمی، شورای عالی امنیت ملی به دبیرخانه خود اختیار می‌دهد که درباه وی تصمیم‌گیری کند؛ یعنی خود شورا به دبیرخانه مجوز مصوبه می‌دهد و در اینصورت می‌توان گفت که مصوبه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره خاتمی، مصوبه شورای عالی امنیت ملی است.
 
پژمانفر با بیان اینکه «بحث ما این است که باید به مصوبه شورای عالی امنیت ملی که خود آقای رئیس‌جمهور سال‌هاست عضو آن بوده و اکنون ریاست آنرا نیز به عهده دارد، عمل شود، تاکید کرد: وقتی خود دولتی‌ها به مصوبه شورای عالی امنیت ملی توجه نمی‌کنند این سؤال در ذهن تداعی می‌شود که چطور آقایان درباره دیگر مصوبات شورای عالی امنیت ملی همچون کرسنت قاطعانه عمل می‌کنند اما درباره مصوبه شورا درباره خاتمی بی‌ اعتنایی می‌کنند؟
 
وی در پایان با بیان اینکه نمایندگان به وزیر دادگستری تذکر دادند تا اعتبار مصوبات شورای عالی امنیت ملی محترم بماند، تاکید کرد: انتظار می‌رود، آقایان پاسخ دهند چرا به مصوبه‌ای شورای که آقای روحانی ریاستش را به عهده دارد، توجه نمی‌شود.
 
گفتنی است پیش از این نیز حجه الاسلام رسایی نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از رفتار دوگانه دولت در اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی، به تسنیم گفته بود: «شورای عالی امنیت ملی باید تکلیف خود را روشن کند. این درست نیست که به برخی از مصوبات شورای امنیت ملی ایمان بیاوریم و به برخی از آنها ایمان نداشته باشیم. نمی شود دولت رسانه ها را از پرداختن به کرسنت منع کنند، چون شورای عالی امنیت ملی آن را منع کرده اما همان شورای عالی امنیت ملی امروز پرداختن به کودتاگری بنام سید محمد خاتمی را برای رسانه ها همسو منع نمی کند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها