کد خبر: ۲۳۶۲۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۹     ۲۶ مهر ۱۳۹۰
مجله آمریکایی فارین افرز:
سیستم فاسد دولت نخست وزیر ایتالیا یکی از ناگوارترین حکومت‌های مستبد در تاریخ کشورهای به اصطلاح لیبرال و دموکراتیک است.
به گزارش598 به نقل از برنا به نقل از مجله آمریکایی فارین افرز، در حالیکه "سیلویو برلوسکونی" روز جمعه بار دیگر از عدم رای اعتماد پارلمان جان سالم به در برد، اما نوعی قدرت پنهان علیه وی در این کشور در حال شکل گیری است.
برخی دولت وی را با "فاشیسم" مقایسه کرده اند. برخی این حکومت را حکومت "استبداد" نامیده اند. دولت ایتالیا از طریق خشونت و ترور مخالفان سیاسی و تخریب آزادی های مدنی تا به حال خود را سرپا نگه داشته است.
"برلوسکونی" می خواهد محدودیت های قانونی را برای خود از میان ببرد تا بتواند حکومتش را نهادینه کند. به همین دلیل با ثروتی که دارد رسانه ها را تحت کنترل خود گرفته است. تنها روزنامه ها و رسانه هایی که تحت مالکیت و کنترل برلوسکونی هستند، می توانند آزادانه فعالیت کنند.
" چزاره پریویتی" شریک دیرینه سیاسی "برلوسکونی" چندی پیش به جرم فساد مالی و رشوه دستگیر و به 6 سال زندان محکوم شد. "مارچلو دلوتی" که پیوند نزدیکی با نخست وزیر دارد، به جرم همدستی با گروه های مافیایی سیسیل به 8 سال زندان محکوم شد.
رسوایی های متعدد جنسی "برلوسکونی" نشان از فساد گسترده در دولت ایتالیا دارد، اما نخست وزیر برای حفظ آبرو و قدرت خویش قوانین قضایی را با وقاحت نادیده می گیرد و به دادگاه قانون اساسی تحقیرانه می نگرد.
نخبگان سیاسی فعلی که مخالف "برلوسکونی" هستند، عزم و اراده خود را جمع کرده اند تا راهی برای تجدید حیات مدنی خود بیابند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها