کد خبر: ۲۳۸۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۸ مهر ۱۳۹۰
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال گذشته به شهر مقدس قم، ارتباط حوزه با نظام اسلامی را غیر قابل گسست و تقویت حوزه های علمیه را عامل تقویت نظام ارزیابی کرد.


به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز چهارشنبه در همایش سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب که با حضور آیت الله مصباح یزدی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، سفر ایشان را بسیار پر خیر و برکت عنوان کرد.

وی گفت: بعد از فتنه 88 دشمنان روی طرح اسلام منهای سیاست و روحانیت برنامه ریزی گسترده ای کرده بودند، از سویی دیگر القا می کردند که اعتماد بین نخبگان و مجموعه نظام ضعیف شده است، اما سفر مبارک و پر مغز و سرشار از پیام رهبر انقلاب تمام طراحی های دشمنان را در هم ریخت.

آیت الله کعبی با بیان اینکه قم یکپارچه به استقبال رهبری رفت و نقشه های دشمنان را نقش برآب کرد، افزود: این موضوع جلوه های عمیقی از پیوند ناگسستنی ملت با رهبری و ولایت فقیه را نشان داد و قمی ها ثابت کردند قم به عنوان خاستگاه انقلاب و پایتخت فرهنگی جهان اسلام در کنار رهبری ایستاده است.

آیت الله کعبی افزود: دشمنان به دنبال تقسیم روحانیت به آخوند حکومتی و غیر حکومتی بودند، اما رهبری بیانات بسیار راهگشایی را در این خصوص ایراد و توطئه دشمنان را خنثی کردند.

وی افزود: سفر مقام معظم رهبری به قم باعث احیای ظرفیت علمی، اجتماعی و سیاسی قم در عرصه های جهانی شد و پیام های ارزنده ای در این سفر نهفته است که باید به ابعاد مختلف آن توجه شود.

سفر رهبری شبکه های رسانه ای استکبار را دچار سکته خبری کرد

وی یکی از برکات مهم سفر رهبری را نشان دادن ظرفیت فوق العاده قم دانست و با بیان اینکه جنگ روانی دشمنان بعد از فتنه با این سفر در هم ریخت و شبکه های خبری استکبار دچار سکته خبری شدند، گفت: اینها ناچار شدند اذعان کنند که رابطه مراجع، علما، روحانیت و دیگر اقشار مردم با رهبری استوار است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در سالگرد سفر رهبری همین ظرفیت در استان کرمانشاه با وجود تنوع قومیتی جلوه گر و نمایان شد و ملت انقلابی و متعهد بار دیگر عشق و ارادت خود را به رهبری و ولایت فقیه نشان دادند و این موضوع در جای جای ایران اسلامی قابل تکرار است.

وی با بیان اینکه مردمسالاری در نظام مقدس اسلامی واقعی اما در نظام های لیبرال غربی تشریفاتی است، تاکید کرد: لیبرالسیم ظرفیت بسیج مردم و استفاده از آنان در صحنه را ندارد، مردمسالاری اینها مردمسالاری سرمایه سالار و زر سالار است، اما مردمسالاری اسلامی به شکل واقعی به مردم توجه دارد و درصد مشارکت در انتخابات هایی که برگزار می شود غیر قابل قیاس است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ظرف بیش از سی ساله انقلاب اسلامی انتخابات های متعددی در کشور برگزار شده است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی دولت های مختلفی سرکارآمده اند و حتی برخی با اصول زاویه داشتند اما انقلاب همه اینها را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی در جهان نمونه ندارد و توانایی پیشرفت در عرصه های مختلف را داراست، رابطه نخبگان با مقام معظم رهبری را بسیار صمیمی دانست و از تشکل های بسیجی دانشجو و طلبه خواست نسبت به تبیین و بازگو کردن این موضوع اقدام کنند.

عضو هیات علمی مؤسسه امام با تاکید بر اینکه پیام سفر رهبر انقلاب هنوز باقی است، افزود: در تداوم راه دو آفت ما را تهدید می کند، نخست خطر تفکرات انحرافی و التقاطی مبتنی بر اندیشه های روشنفکر مابانه و شبه روشنفکری منفعل در برابر غرب که گاهی در گوشه و کنار بروز می کند.

آیت الله کعبی با اشاره به رابطه متقابل حوزه و نظام اسلامی، یادآورشد: تقویت نظام باعث تقویت حوزه های علمیه می شود و تقویت حوزه نیز به تقویت نظام مقدس اسلامی منجر می شود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: تحجر بزرگ ترین ضربه ها را به پایه های نظام وارد کرده است، تفکر انزوا طلبی و حاشیه نشینی برای کسانی که می خواهند اسلام را معرفی کنند با توجه به گستردگی علوم اهل بیت(ع) و ظرفیت های جهانی موجود معنا ندارد.

آیت الله کعبی ارتباط حوزه با نظام را غیر قابل گسست دانست و با تاکید بر اینکه این ارتباط باید بازتعریف شود، اظهار داشت: ما خدا را شاکریم که در عصر غیبت مقام معظم رهبری پرچمدار مکتب اهل بیت است و ایشان با دفاع از هویت اسلامی و رهبری الهی آموزه های اهل بیت را به تفکری جهانی تبدیل کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها