کد خبر: ۲۴۰۱۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۱۳ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصادپرس ،  یک تحلیلگر عرب زبان مسائل خاورمیانه و لبنان در گفت و گو با خبرنگار سرویس بین الملل اقتصاد پرس ، نکات تکان دهنده ای را از علل اقتصادی حملات اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین مطرح ساخت . شعا مطنون گفت : اقتصاد برای اسرائیل یعنی همه چیز . باتوجه به اینکه اقتصاد اسرائیل در آستانه بحران فراگیر بود ، نتانیاهو بلافاصله تصمیم به حمله علیه غزه را گرفت . این کار برای اسرائیل یعنی دریافت کمک های اقتصادی فوری از جانب واشنگتن .

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه می گوید : شواهد تلخی هست که نشان می دهد اسرائیل برای دریافت کمک های نقدی میلیون دلاری از آمریکا و شرکای غربی اش ، به نظامیان خود دستور داده تا کودکان را هدف بگیرند . این اقدام قطعا واکنش نیروهای مردمی و مبارز حماس در موشکباران مناطق اسرائیلی را همراه می آورد که نتیجه تبلیغی آن ، مظلوم نمایی رسانه های اسرائیلی و طرح شعار دوباره ضرورت دفاع از اسرائیل است .

شعا مطنون به ما گفت : چندی پیش یکی از افسران سازمان اطلاعات مصر گفت که هواپیماهای ناوگان هوایی اسرائیل ( ال عال ) وظیفه دارند تا انبوهی از کمک های کالایی و نظامی آمریکا را از آنجا به تلاویو و حیفا بیاورند .

وی گفت : هزینه هر موشک گنبد آهنین که عیله موشک های حماس استفاده می شود ، چیزی نزدیک به 60 هزار دلار است . اسرائیل بارها شده که آماری دستکاری شده به آمریکا در این باره ارائه داده . رقم هزینه ها دو برابر و تعداد موشک ها نیز چند برابر . مردم آمریکا باید بدانند که تمام این هزینه ها از جیب مالیات دهندگان همشهریشان پرداخت می شود . ادامه دارد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها