کد خبر: ۲۴۰۲۹۳
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
در یک اقدام انقلابی و ضد نژاد پرستی تیم روبوکاپ ایران که به مرحله نیمه نهایی مسابقات بین المللی روبوکاپ راه یافته بود و برای راهیابی به مسابقه فینال بایستی به مصاف تیم روبوکاپ رژیم صهیونیستی می رفت در یک اقدام نمادین و مهم از انجام مسابقه با تیم روبوکاپ رژیم صهیونیستی امتناع ورزید.

به گزارش پایگاه 598؛ بولتن نیوز به نقل از سایت استارات آپ اسرائیل نوشت: بر اساس این گزارش مربی تیم رژیم صهیونیستی آقای الی کولبرگ گفته است که آن ها از اینکه تیم روبوکاپ ایران حاضر نشده است که با آن ها مسابقه برگزار نماید بسیار ناراحت می باشد.

روبوکاپ اولین مسابقات جهانی برای ساختمان نسل بعدی روبات ها می باشد. اولین دوره این مسابقات در سال 1997 با این هدف برگزار گردید که تا سال 2050 بتوان تیم کامل فوتبال روبات ها را به وجود آورد که بتوانند در مقابل تیم برگزیده فیفا مسابقات جهانی را برگزار نماید.  
اما تا آن زمان روبات هایی که مورد استفاده قرار می گیرند به دسته های مختلف تقسیم شده اند که به روبات های کمک رسانی در مواقع حوادث و اتفاقات ناگوار معروف شده اند و همچنین روبات های خانگی که برای کمک به افراد مسن و هم چنین افرادی که توانایی فعالیت ندارند تقسیم شده اند.  

در سال 2013 نزدیک به 40 هزار نفر از مسابقات روبوکاپ بازدید به عمل آوردند که در طی 5 روز در کشور هلند این مسابقات برگزار گردید که 45 کشور دنیا تیم های روبوکاپ خود را به این مسابقات اعزام کرده بودند مربی تیم روبوکاپ خود را به این مسابقات اعزام کرده بودند مربی تیم روبوکاپ رژیم صهیونیستی می گوید که در بازی نیمه نهایی آن ها قرار بود با ایران مسابقه بدهند اما چند دقیقه قبل از شروع مسابقه ایرانی ها اعلام کردند که ترجیح می دهند از دور مسابقات حذف شوند به جای آن که رژیم صهیونیستی مسابقه دهند.  
به گزارش بولتن نیوز، پیش از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ ایران و رژیم صهیونیستی به رقابت ورزشی با یکدیگر می‌پرداختند و برای مثال در رشته فوتبال، ایران و رژیم صهیونیستی پنج بازی رسمی با یکدیگر داشتند.  
پس از انقلاب و در سال ۱۹۸۳ «بیژن سیف خانی» کشتی گیر رشته کشتی فرنگی حریف خود از تیم اسرئیل به نام «رابینسون کوناشویلی» را در رقابت‌های «کشتی آزاد و فرنگی قهرمان جهان»، در کیف شکست داد که این مسابقه آخرین رقابت دو کشور در مسابقات ورزشی پس از انقلاب محسوب می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها