کد خبر: ۲۴۰۳۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
لاريجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری:
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه، مقاومت اسلامی هم اکنون هم پیروز جنگ غزه است گفت: پيروزی مقتدرانه مقاومت در غزه تثبیت شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد لاریجانی" دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب (13 مرداد) به بررسی قرائت وارونه مفاهیم حقوق بشری برای تبرئه رژیم صهیونیستی پرداخت.
 
لاریجانی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا رژیم صهیونیستی دچار خطای محاسباتی شده است، گفت: آمریکا و غرب می‌خواهند شرایطی ایجاد کنند تا پیروزی مقاومت نمودی نداشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه، از بین بردن تونل‌ها و قدرت موشکی مقاومت اسلامی دو هدف رژیم صهیونیستی بود که در هیچکدام موفق نشد افزود: شکست رژیم صهیونیستی بسیار مشخص و این شکست از شکست‌های قبلی بیشتر است.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه  با بیان اینکه این رژیم جعلی در روز 500 متربه غزه می‌آید و در شب در لاک خود می‌خزد، گفت: رژیم صهیونیستی درباره تونل‌ها اعلام کرد که تنها 33 تونل را از بین برده است.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه قدرت موشکی مقاومت سر جای خودش است، افزود: توانمندی مقاومت اسلامی در حمله و نفوذ به مناطق اشغالی افزایش یافته است به گونه‌ای که برد موشک‌هایش تقریبا همه سرزمین‌های اشغالی را پوشش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه، تبعات این شکست برای این رژیم بسیار وسیع است، خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی تعلیم یافته مکتب حضرت امام خمینی(ره) است که انقلاب اسلامی آن را به کرسی نشاند و مقاومت اسلامی، تفکری بسیار قدرتمند در مبارزه با سلطه گری و نژاد پرستی است.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه  مقاومت اسلامی مدرسه حضرت امام خمینی(ره) بود، افزود: امروزه مدرسه مقاومت مدرسه مبارزه با سلطه به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی شکست مفتضحانه‌ای خورده است، گفت: داعش، مولود رژیم صهیونیستی با برنامه‌ریزی آمریکا و غرب است که از سرخوردگی کشورهای عربی استفاده می‌کنند.
 
لاریجانی ادامه داد: آنها فکر می‌کردند که مقاومت ضعیف شده است و مردم غزه تسلیم می‌شوند اما اینگونه نشد و این بزرگترین اشتباه محاسباتی رژیم صهیونیستی و حامیان آن بود.
 
وی با اشاره به اینکه مقاومت نشان داده است که توانمندیش در حمله افزایش یافته است، افزود: اسراییلی‌ها در بکارگیری خشونت، بدون مرز کار می‌کنند تا بتوانند مردم را تسلیم کنند اما مردم تسلیم نشدند و این نشان دهنده شکست صهیونیست‌هاست.
 
لاریجانی با بیان اینکه مقاومت به خاک رژیم صهیونیستی نفوذ پیدا کرده است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی در دیدن شرایط و محاسبه اوضاع کورشده است .
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: اکنون پیروزی مقاومت تثبیت شده است.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه اسراییل تصور می‌کرد که حماس و مقاومت اسلامی کسی را برای حمایت ندارد، گفت: بی شک رژیم صهیونیستی، اشغالگر است و براساس قوانین بین‌المللی حق مردم اشغال شده است تا از خود دفاع و حتی به صورت مسلحانه اشغالگر را بیرون کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه هم‌آوری بین مقاومت و رژیم صهیونیستی چه تاثیری بر روی معادلات منطقه می‌گذارد، ادامه داد: در شرایط کنونی مقاومت پیروز است.
 
لاریجانی  با اشاره به اینکه مقاومت برنامه‌های رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشت، گفت: رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب در نحوه به کارگیری خشونت از ابزارهای مشابه استفاده می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه این شکست شبیه شکست آمریکا در عراق و افغانستان است، افزود: رژیم صهیونیستی علاوه بر جرم اشغالگری مرتکب جرم محاصره هم شده که محاصره یک ملت جرمی بین‌المللی است.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه، تشکیل کمیته حقیقت یاب هم کافی نیست و زمان بر است افزود: مشکل حقیقت نداریم و حقیقت کاملا مشخص است.

وی با بیان اینکه، دادگاه جنایت جنگی باید سریع تشکیل شود و مشکل حقیقت و سند وجود ندارد، گفت: آمریکا شریک مستقیم جنایات رژیم صهیونیستی است و این حمایت تنها منحصر به حمایت سیاسی نیست.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه برخی کشورهای اسلامی مانند مصر بسیار قدرتمند هستند، افزود: مصر باید راه غزه را باز کند.
 
وی با بیان اینکه، قدرت جهان اسلام بی‌نظیر است ما باید خطر کنیم و محاصره غزه را باز کنیم، خاطرنشان کرد: در اسناد سازمان ملل و حقوق بشر، حق دفاع از خود و حق حیات وجود دارد که ذیل آن افراد می‌توانند برای دفاع از خود و حق حیات از زور استفاده کنند.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: مردم محاصره شده غزه، حق حیاتشان زیر سوال است زیرا در محاصره هستند.
 
وی با اشاره به اینکه شکستن محاصره را باید جهان اسلام به رژیم صهیونیستی تحمیل کند، ادامه داد: قدرت جهان اسلام بی‌نظیر است پس از آنها انتظار زیادی داریم.
 
لاریجانی افزود: استفاده از زور هم مقررات دارد از جمله اینکه زیرساخت‌ها را نمی‌توان از بین برد و زن‌ها و بچه‌ها را نمی‌توان کشت اما رژیم صهیونیستی همه این موارد را نقض کرده است و حتی مدارس سازمان ملل را هم می‌زنند که تک تک این‌ها جنایت جنگی محسوب می‌شود.
 
لاریجانی افزود: جنایات جنگی رژیم صهیونیستی محرز است و دادگاه بین‌المللی باید به سرعت علیه آنان تشکیل شود و پای انگلیس، آمریکا و برخی کشورهای دیگر نیز در این جنایات گیر است.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: ریشه تفکرات جنایتکارانه سیاستمداران غربی، عمیق است و نشات گرفته از تفکرات لیبرال و سکولار است.

وی با بیان اینکه نژاد پرستی‌، مرض بزرگ غرب است، افزود: غرب، مرکز نژاد پرستی است و یک روز گریبان صهیونیست‌ها را هم خواهد گرفت.
 
وی  با بیان اینکه مردم غزه محکم ایستاده‌اند و تصمیمشان را عوض نمی‌کنند، افزود: بزرگترین خدمت حضرت امام خمینی(ره) به بشریت، مقاومت اسلامی بود.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: جهان اسلام نباید منتظر بماند تا نهاد بین‌المللی برای غزه تصمیم بگیرد بلکه باید محاصره غزه را بشکند، مصر،‌ ترکیه،‌ پاکستان و دیگر کشورهای بزرگ اسلامی باید این کار را انجام دهند.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه محاصره تخلف بزرگ بین‌المللی محسوب می‌شود، افزود: نتیجه حقوق بشر سکولار لیبرال غربی همین است که در غزه شاهد هستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به این که تک تک اقدامات رژیم صهیونیستی جرم محسوب می‌شود، ادامه داد: مردم غزه در این جنگ توانستند به پیروزی برسند.
 
وی با اشاره به این که مردم غزه مسئولیت خود را به خوبی در قبال فلسطین انجام دادند و در این نبرد پیروز شدند، خاطر نشان کرد: اوباما و دیوید کامرون برای توجیح موضع جنایت‌کارانه خود استدلال ندارند به گونه‌ای که استدلال آن‌ها را هیچ بچه‌ای نمی‌تواند بپذیرد و در صحنه جهانی منتفع است.
 
لاریجانی با بیان این که سازمان ملل نباید گرفتار بگو و مگوها شود ادامه داد: باید از طریق سازمان‌ها، NGO ها و خود فلسطینی‌ها در دادگاه جنایات جنگی اقامه دعوا کرد گفت: ساعت‌ها مدرک علیه رژیم صهیونیستی موجود است به گونه‌ای که این مدارک غیرقابل انکار است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به این که سیطره گرایی غرب در استفاده از نیروی نظامی به آخر خط رسیده است، اظهار داشت: مقاومت باطل السحر آن‌ها شده است به گونه‌ای که باید اعتراف کنیم فرهنگ غرب به بن‌بست عظیم رسیده است.
 
وی با اشاره به این که انسان موجودی است که دارای ارگانیسم زنده است، ادامه داد: نمی‌توان مدعی کرامت انسانی شویم و برای انسان حیثیت غیرمادی قائل نباشیم.
 
لاریجانی با تاکید بر اینکه باید حقوق بشر خود را به دنیا عرضه کنیم، افزود: ما کرامت انسانی را قرارداد نمی‌دانیم بلکه یک هبه الهی و حق خود تصور می‌کنیم.  
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ملت یهود تاوان صهیونیست‌ها را به دست غرب پرداخت خواهند کرد.  
 
وی با اشاره به این که غرب مرکز نژادپرستی است، گفت: سقوط عظیم اخلاقی، اقتصادی و نظامی را در غرب شاهد هستیم.
 
لاریجانی با تاکید بر اینکه توان نظامی رژیم صهیونیستی دچار شکست شده و از خاصیت افتاده است، افزود: بزرگترین خدمت امام خمینی (ره) به بشریت پدیده مقاومت بود.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با تاکید بر اینکه جهان اسلام باید از جهات مختلف وارد کار شود، گفت: جهان اسلام باید قدم‌های بزرگی را بردارد.

وی با اشاره به این که کشورهای بزرگ جهان اسلام باید جلو بیفتند و مابقی پشت سر آن‌ها اقدام کنند، ادامه داد: محاصره غزه را باید بدون نظر رژیم صهیونیستی،‌ آمریکا و سازمان ملل بشکانیم.
 
لاریجانی با بیان این که حقوق بشر محصول آدمی است، ادامه داد: نباید منتظر بمانیم درختی که آن‌ها کاشته‌اند و میوه تلخی دارد به ثمر بنشیند.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی بیان کرد: جریان داعش برای روپوش گذاشتن خشونت‌های اسرائیل و غرب به وجود آمده است این در حالی است که دموکراسی و اسلام پدیده‌ای بی‌نظیر به حساب می‌آیند.
 
وی گفت: آن‌ها کاریکاتوری از اسلام به نام داعش ساختند تا وجهه اسلام را خراب کنند و این یک پروژه است.
 
لاریجانی گفت: آن‌ها از این که چهره واقعی اسلام به دنیا عرضه شود می‌ترسند به همین علت اسلام قلابی درست می‌کنند تا وجهه آن را خراب کنند.

وی افزود: آنها از اینکه چهره واقعی اسلام به دنیا عرضه شود، می‌ترسند به همین علت اسلام قلابی درست می‌کنند تا وجهه آن را خراب کنند.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه غرب درحال رنگ پاشی بر چهره مبارک اسلام است، ادامه داد: اسلام در برخورد با قضایا از معقول‌ترین روش‌ها استفاده می‌کند، گفت: گروه‌های تروریستی زیباترین کلمه جهان را که لا اله الا الله است را مغایر با کریه ترین عمل ضد انسانی می‌کنند.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره گزارش آینده حقوق بشری سازمان ملل پیرامون ایران با توجه به نقض فاحش حقوق بشر در غزه گفت: آنها چگونه می‌توانند گزارش ضد حقوق بشری علیه ایران صادر کنند در حالی که خودشان جنایت زیادی انجام می‌دهند.
 
لاریجانی افزود: خودشان اعتراف کرده‌اند که شکنجه‌های زیادی را در زندان‌ها مرتکب شدند.
 
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران باید در برابر گزارش حقوق بشری سازمان ملل تغییر نگرش ایجاد کند، گفت: باید پرده‌های جدیدی را از فضاحت گزارش‌های حقوق بشری آنان ضد ایران برداریم.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به این که دموکراسی ایران بسیار ریشه‌دار و قوی است، گفت: کشورهای غربی هم جنس بازی را مسئله خوبی می‌دانند.
 
وی بزرگترین و تنها دموکراسی را در منطقه از آن ایران دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی باید پرده‌های جدیدی را بیرون بزند.
 
لاریجانی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران حرفش درست است، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی، آمریکا و اسرائیل به حقوق بشر بزرگترین لطمه‌ها را وارد کردند زیرا آن‌ها از حقوق بشر برای مقاصد خود استفاده می‌کنند.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نقش کشورهای اسلامی از جمله ایران به عنوان کشوری پیش‌رو در نهادینه کردن حقوق بشر در جهان چیست، گفت: امروز روز حقوق بشر اسلامی است.  
 
وی افزود: نظام حقوق بشر غربی نه تنها مانع جنایت نیست بلکه تشدید کننده آن است از این رو امت اسلام در داخل کشورهای غربی تحت بزرگترین فشارها هستند بنابراین ضروری است که ایران و سایر کشورهای اسلامی پیش‌رو در حقوق بشر اسلامی روش جدید رفتاری را احیا کند.
 
لاریجانی با اشاره به این کشورهای اسلامی باید چارچوب رفتاری را بر اساس اسلام بیرون بیاورند خاطرنشان کرد: این کشورها باید در اسناد بین‌المللی چارچوب‌های رفتاری را وارد و مکانیزم‌های مناسب آن را ایجاد کنند.  
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به این که جهان اسلام جمعیت عظیمی دارد، ادامه داد: لازم است جهان اسلام از ابتدا چارچوب حقوق بشر را خودش اجرا کند و سپس خود به خود در جهان نیز اشاعه پیدا خواهند کرد.
 
وی با اشاره به این که حقوق بشر اسلامی باید از خود تک تک مسلمانان در همه جای دنیا دفاع کنند، گفت: آمریکا در مسئله یازده سپتامبر به شکنجه‌های خود اعتراف کرده است.
 
لاریجانی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران از اول مثل کوه جلوی دشمنان ایستاده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی حتی یک لحظه در مقابل حرف‌های دشمنان تردید به دل نمی‌دهد.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: امت اسلام در داخل کشورهای غربی تحت بزرگترین جنایت‌ها و فجایع قرار دارند.  
 
وی با بیان این که اسلام هراسی مسئله کوچکی نیست، افزود: روزی نیست که جنایتی علیه یکی از اعضای امت اسلامی صورت نگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها