کد خبر: ۲۴۰۸۵۳
زمان انتشار: ۲۳:۰۷     ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

کامران صاحب پناه را همه از زمان مدیریت تیم پیکان می‌شناسند. مردی که در اندازه خودش به چم و خم مدیریت در فوتبال آشناست و نمی‌توان وی را با این حوزه چندان غریبه دانست.

از همان روزی که صاحب پناه به همراه خانواده قصد سفر و اقامت در آلمان را داشت و توسط مدیران وقت وزارت ورزش و جوانان به کرسی ریاست هیئت مدیره تیم بزرگ پایتخت دعوت شد، انتظار آن می‌رفت که با توجه به تفاوت سلیقه مدیریتی مدیرعامل اسبق پیکان با سبک ریاست دبیرکل اسبق کمیته ملی المپیک، داستان هیئت مدیره آبی‌ها با کادر مدیریتی و به طور مشخص مدیرعامل این باشگاه نه تنها فضای همگون و هم افزایی را تجربه نکند، که در نهایت اختلافاتی را در این حوزه از سیستم باشگاه استقلال شاهد باشیم.

از آنجا که صاحب پناه مدیری مقید به نظم و دیسیپلین خاص خود بود و در مقابل افشارزاده سیستم مدیریت ” دورهمی ” و جهادی را بیشتر دنبال می‌کرد، طبعا این مهم نمی‌توانست فضای تعاملی درخور توجهی را در راس پیکان مدیریت پرافتخارترین تیم ایران بسترسازی و مانا کند.

از شواهد امر پیداست، مردی که روزگاری در پیکان تیمی منسجم و باشگاهی سیستماتیک را دست و پا کرده و نه فقط در فوتبال که در والیبال نیز امثال مرحوم معدنی و سایرین را به جامعه این رشته معرفی کرده است، حالا نمی‌تواند با مواردی که مورد اشاره قرار خواهد گرفت کنار آمده و در چنین فضایی کار خود را آنطور که به ذائقه مدیریتی‌اش خوش می‌آید، دنبال کند.

صاحب پناه هم این روزها در کنار اکثر اهالی فوتبال و دلسوزان کارکشته باشگاه استقلال، از منتقدان جدی سید سعید افجه‌ای به شمار می‌رود. فردی که با مصاحبه‌های گاه و بی گاه و البته بعضا نسنجیده‌اش صدای اعضای هیئت مدیره را درآورده و به تیتر کنایه امیز اکثر رسانه‌ها بدل شده است.

تا جایی که گفته می‌شود در آخرین جلسه هیئت مدیره استقلال، اعضا طی اولتیماتومی، لزوم سکوت خبری هیئت مدیره را در برهه کنونی به اطلاع رسانده و خواستار سکوت خبری شدند که شاید با مصاحبه‌های افجه ای، سکوت بیشتر به منفعت باشگاه باشد تا فرمایشات آقای سخنگو!

زاویه دیگری از اختلاف حالا علنی شده هیئت مدیره باشگاه از آنجایی شعله ور شد که در واکنش به جنگ رسانه ای نکونام و امیر، صاحب پناه در مصاحبه ای عنوان کرد که این دو را به عنوان سرمایه‌های فوتبال ایران با یکدیگر آشتی خواهد داد و به اینت غائله خاتمه می‌دهد که البته بلافاصله پس از عنوان شدن این مهم، افشارزاده نیز در گفت و گویی با رسانه‌ها از شکایت باشگاه استقلال از طریق معاونت حقوقی این باشگاه از جواد نکونام خبرداد.

لازم به اشاره است که در تقابل افشارزاده با این صحب رئیس هیئت مدیره کار به همین جا ختم نشد و افجه ای نیز در گفت و گویی صحبت مدیرعامل را مبنی بر شکایت از کاپیتان تیم ملی به تکرار در آورد و البته در فرمایشی در خور توجه و تعجب! عنوان کرد که نکونام با طرح چنین مسائلی بنای مطرح شدن دارد!

حال اما اختلافات صاحب پناه و افشارزاده وارد فاز تازه ای شده و طرفین غیرمستقیم تقابل با یکدیگر را دنبال می‌کنند.

در همین راستا روز گذشته صاحب پناه در گفت و گویی با خبرنگاران عنوان کرده که ” فتح الله زاده ” از مدیران توانای ورزشی است و از سرمایه‌های استقلال به شمار می‌رود و داستان به همین جا ختم نشد تا مدیرعامل اسبق آبی‌ها نیز در گفت و گویی تصویری با یکی از رسانه‌ها با تمجید از صاحب پناه، او را مدیر فوتبالی خواند به کنایه ای تلویحی به افجه ای عنوان کرد که صاحب پناه مثل برخی نیست که تنها بلدند ” جک ” تعریف کنند!

در نگاهی دیگر به اختلاف هیدت مدیره می‌توان به صحبت‌های منصور پورحیدری رجوع کرد که روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر وجود یا عدم وجود این اختلاف عنوان کرد که هیچ اختلافی در هیئت مدیره استقلال وجود ندارد!

در واقع صرف مطرح شدن آیایی اختلاف یا عدم اختلاف نشان از وجود آتش زیر خاکستر در راس هرم مدیریتی آبی‌ها دارد و البته کتمان آن توسط منصور پورحیدری به وجود آن بیشتر دامن می زند!

با استناد به قانون نانوشته ای در فوتبال ایران که هرچه تکذیب شد، یعنی حمل بر صدق است، به حتم!

و اما در آخر نیز می‌توان به صحبت‌های مقداد نجف نژاد دیگر عضو هیئت مدیره اشاره کرد که در میان تمام هیاهوی جدال لفظی‌اش با احمد توکلی در مجلس، در گفت و گویی عنوان کرد که هیئت مدیره در استقلال یک تشکیلات تشریفاتی است!

حال باید به نظاره نشست و دید، حالا که استقلالی‌ها با تلاش‌های نظری جویباری توانسته‌اند قریب به تمام خواسته‌های قلعه نویی را برای فصل جاری به منصه ظهور برسانند و استقلال نیز نخستین بازی فصل را با 3 امتیاز کلید زده و البته در اوضاع نسبتا خوبی، دوران استارت لیگش را طی می‌کند، اختلافات هیئت مدیره و مدیرعامل به رغم تمامی تکذیبی‌ات! تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

اختلافاتی که در صورت عدم مرتفع شدن آن می‌تواند آثار مستقیم سو بر تیمی داشته باشد که هواداران انتظارات بی شماری از آن در رقابت ماراتن وار چهاردهم لیگ خلیج فارس دارند.

محمد جعفری

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها