کد خبر: ۲۴۰۹۱۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
یک اقتصاددان اصلاح‌طلب می‌گوید «دولت در اقتصاد خیلی کند عمل کرده است و در بعضی جاها تعلل دولت باعث شده تا سیاست‌های اشتباه گذشته همچنان استمرار داشته باشد و به این ترتیب به اقتصاد کشور ضربه وارد کند.»
به گزارش پایگاه 598، حسین راغفر در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: دولت در زمینه ایجاد اشتغال هنوز عملکرد قابل قبولی نداشته است. در فعال‌سازی بخش تولید در اقتصاد کشور شاهد رفتار هدفمندی از سوی دولت نبوده‌ایم. در مقابله با مسئله بانک‌ها نیز در این مدت علائمی بروز پیدا کرد و هشدارهایی از سوی برخی مسئولین صادر شد اما هنوز آثار این اقدامات ظاهر نشده.وی با بیان اینکه « دولت باید کنترل بازار پولی کشور را در اختیار داشته باشد اما در حال حاضر به خاطر تعداد زیادی از موسسات مالی اعتباری بدون مجوز و با مجوز در کشور وجود دارد»، افزود: بانک مرکزی نظارتی بر عملکرد موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها آنطور که مدنظر است، ندارد. این موسسات و بانک‌ها خلق پول می‌کنند ولی بانک مرکزی به اصلی‌ترین وظیفه خود یعنی کنترل حجم پول نظارت جامعی ندارد.

وی این را هم گفت که «کسانی که منابع هنگفتی را به عنوان وام دریافت کردند باید به مردم معرفی شوند، گرچه هم در دولت قبل و هم در این دولت همواره این افراد تهدید به افشا شده‌اند اما هنوز این اتفاق صورت نگرفته است».وی به نقش اصلاح‌طلبان در ناکارآمد شدن دولت اشاره نکرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها