کد خبر: ۲۴۱۷۵۵
زمان انتشار: ۲۳:۳۵     ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
معاون وزیر راه با بیان اینکه بررسی جعبه‌های سیاه آنتونف ۱۴۱ سپاهان‌ایر آغاز شده است، از احتمال شبیه‌سازی این حادثه برای بررسی علت بروز سانحه خبر داد و گفت: نوار پارامتر‌‌های موتور این هواپیما (FDR) به دلیل سن پایین هواپیما، ۷۰ حرکت را ثبت می‌کند.
به گزارش پایگاه 598، احمد مجیدی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین جزئیات سانحه سقوط آنتونوف ۱۴۰ شرکت هواپیمایی سپاهان که قرار بود صبح امروز به طبس پرواز کند، اظهارداشت: جعبه‌های سیاه هواپیما شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهای موتور به سازمان هواپیمایی کشوری آورده شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری کماکان در حال بررسی این موضوع در محل حادثه است، بیان کرد: معبر خیابان از قطعات هواپیما پاکسازی شده است و این قطعات در گوشه‌ای از همان محل قرار داده شده است.

مجیدی بیان کرد: خواندن نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهای موتور ممکن است به طول بیانجامد، شاید لازم باشد که جعبه‌های سیاه را به کشور سازنده ارسال کنیم که در این صورت نیازمند نامه‌نگاری و اجرای روند از طریق وزارت امور خارجه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: البته این هواپیما به دلیل آنکه سن کمی داشت در نوار پارامترهای موتور آن بیش از ۷۰ حرکت ضبط می‌شود و این مزیتی است که موجب می‌شود علت وقوع حادثه راحت‌تر مشخص شود.

مجیدی تاکید کرد: حتی اگر لازم باشد قطعات هواپیما برای شبیه‌سازی و تعیین نحوه بروز حادثه به محلی دیگر جابه‌جا خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در باره آخرین آمار جانباختگان و مصدومان این حادثه بیان کرد: فعلاً طبق آخرین آمار رسمی، تعداد مجروحان این حادثه ۹ نفر و تعداد جانباختگان ۳۹ نفر هستند که وزارت راه و شهرسازی به خانواده متوفیان تسلیت عرض می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها