کد خبر: ۲۴۳۴۲۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
فعالین فرهنگی همدان از نگرانی های خود گفتند:
همایش «ما نگرانیم» عصر چهارشنبه در دارالمومنین همدان برگزار شد.حضور گسترده مردم علاقه‌مند به مباحث و دغدغه های فرهنگی در اين همايش تا بدان جا بود که در همان دقايق اوليه ساعت مقرر همايش سالن محل برگزاري برنامه پر شده و علاوه بر اضافه شدن صندلی‌های جدید و انداختن فرش بر روی زمین برای نشستن، ده‌ها نفر ایستاده مراسم را دنبال کردند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، همایش «ما نگرانیم» عصر چهارشنبه با محوریت دغدغه‌های مقام معظم رهبری با حضور جمعی از فعالان سیاسی اصولگرا در دارالمومنین همدان برگزار شد.

حجت‎الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران، سخنرانان این مراسم بودند.



این مراسم که به همت اصولگرایان استان همدان تشکیل شده بود، به مباحثی چون "فرهنگ نقدپذیری"، "امر به معروف و نهی از منکر"، "ضرورت توجه به تکریم مقام زن و اجرای آن در شهرداری تهران" و همچنین "دلیل برخی مخالفت‌ها از سوی بعضی افراد در اجرای این طرح اثرگذار" و "فرهنگ حجاب و عفاف" پرداخت.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان در این همایش با ابراز خرسندی از دغدغه‌مندی مردم فهیم همدان در ارتباط با مسائل فرهنگی اظهار کرد: اعتقاد به گفتمان مقام معظم رهبری یکی از مسائلی است که در لایه های مختلف کشور باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی توجه به رویکرد اعتدال و تکلیف‌گرایی را یکی از ضروریات دانست و افزود: داشتن خوف اجتماعی نسبت به مسائل پیرامون و حساسیت بر روی معضلات و آسیب‌های اجتماعی ـ فرهنگی یکی از مسائلی است که باید مورد توجه باشد.

وی تهاجم فرهنگی را مهمترین نگرانی رهبر معظم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: دغدغه‌های ایشان در حوزه فرهنگ آن قدر جدی است که بارها و بارها شاهد تکرار آن‌ها بوده و هستیم.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با اشاره به حرکت شهرداری تهران مبنی بر طرح تکریم بانوان، آن را در راستای تکریم شخصیت بانوان برشمرد و اظهار کرد: این حرکت درست با هدف تکریم باورهای دینی انجام شده است.

عده ای در جماران جا خوش کرده اند و برای مردم تصمیم گیری می کنند

حجت‌الاسلام جعفر شجونی در اين همایش با بیان اینکه باید همواره در مسیر ارزش‌ها و آرمان‎های اسلام گام برداشت، از مخالفت برخی افراد و جريان‌ها با طرف تكريم بانوان در شهرداری تهران انتقاد کرد.

وی با اشاره به اینکه باید همواره نسبت به نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و استحکام بنیان خانواده حساس بود، افزود: در نظام جمهوری اسلامی نباید با اجرای این طرح‌ها مخالفت کرده و علیه آن حرف زده شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: وزیر علوم، حجت‌الاسلام شریعتی به عنوان رئیس دانشگاه علامه طباطبایی را به خاطر توجه به اين موضوع در این دانشگاه عزل کرد در صورتی که ما توقع انجام چنین کارهایی از سوی دولت نداریم.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه برخی نسبت به هشدارها و دغدغه‌های فرهنگی موجود در جامعه بی تفاوت هستند، این وضعیت را برای کشور به منزله سمی مهلک دانست.



شجونی در ادامه با تأکید بر لزوم ادامه راه امام خمینی(ره) گفت: یک عده‌ای در جماران جا خوش کرده‌اند، اصلاً جایی که امروز ديگر در آن جا امام راحل نیست.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبانی که مسلمات اسلام را قبول ندارند، مرتد هستند، امثال آغاجری‌، سروش و گنجي را از این دست برشمرد و گفت: برای این ادعای خود بیش از 30 دلیل مي‌آورم.

وی با تأکید بر اینکه اگر امام(ره) زنده بودند، کلک این دسته از اصلاح‎طلبان را می‌کندند، افزود: برخي از اینها الان هم در حکومت رخنه کرده‌اند و باید مراقب بود.

شجونی با بیان اینکه باید همواره تابع ولایت فقیه بود، از بی‌توجهی برخی به این اصل و عدم قبول آن انتقاد کرد و گفت: «ولایت فقیه» در تورات و انجیل نیز آمده ولی برخی می‌گویند این اصل را در نظام اسلامی قبول ندارند و حتي مي‌گويند در زمان امام هم قبول نداشتيم.

چرا دولت با وجود قدرت و ظرفیت بالای کشور باید التماس غرب را بکند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نيز در اين همایش با بیان اینکه نگرانی نسبت به مسائل فرهنگی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: حفظ نظام اسلامی به عنوان اوجب واجبات یکی از مصادیق توجه به فرهنگ است.

جواد کریمی قدوسي منظور از مقوله فرهنگ در بیانات رهبر فرزانه انقلاب را توجه به بینش اسلامی و جهاد دانست و افزود: یک جریان متحجر غرب‌گرا درصدد گرفتن غیرت دینی از جوانان این مرز و بوم است پس باید بصیر و آگاه بود.

وي با بیان اینکه باید همواره ادامه دهنده راه شهدا و آرمان‎های آنان بود، اضافه کرد: ملت ایران از هیچ قدرتی ترس و لرز به خود راه نمی‌دهد مگر آن جایی که بوی خیانت را در حفظ خون شهدا و خط آنها لمس کند، پس اینجا لرزه بر اندام مردم می‌افتد.

وی برگزاری سلسله نشست‌های «ما نگرانیم» را در راستای آگاهسازی و حساس‌سازی جامعه دانست و افزود: ظاهراً عده‌ای به دنبال تئوریزه کردن «فرهنگ تسلیم» در جامعه هستند و می‌خواهند فرهنگ جهاد و غیرت دینی را از اين ملت بگیرند.



کریمی قدوسی با اشاره به وضعیت موجود در جهان، ایران اسلامی را به واسطه وجود مبارک ولی فقیه، امن‌ترین کشور در دنیا خواند و اظهار کرد: در حال حاضر همه دولت‌ها در منطقه ورشکست شده‌ و سران آنها نیز سر به خاک گذاشته‌اند، اما تنها یک سر، سربلند و یک ملت سرافراز است و آن کشور ولایی ایران اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن خواب‌های خطرناکی برای جمهوری اسلامی دیده است، ابراز کرد: البته فرهنگ مقاومت و غیرت دینی مردم ایران از یک سو و تبعیت از ولی فقیه از سوی دیگر، دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام کرده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با گریزی به وضعیت غزه، از مقاومت مردم این منطقه سخن راند و افزود: مردم مسلمان غزه با وجود محاصره از همه جهت، بخاطر تأسی به فرهنگ مقاومت توانستند استکبار را تسلیم خود کنند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی این فرهنگ را به ملت‌های آزاداندیش هدیه کرده است، با ابراز تأسف از عدم توجه دولتمردان به استعدادهای جمهوری اسلامی و الگو بودن آن در جهان، اضافه کرد: این موضوع جای سئوال دارد که چرا دولت با وجود قدرت دفاعی، اقتصاد قوی و ظرفیت بالای کشور باید التماس غرب را بکند!

کریمی قدوسی از مقاله وزیر امور خارجه ایران در روزنامه لوموند در 11 تیر 93 سخن گفت و ابراز کرد: ظریف در این مقاله خطاب به غرب گفته که «ما آمده‌ایم با کاهش توانمندی‌های خود، از شما رفع نگرانی کنیم و در مقابل می‌خواهیم شما ما را به رسمیت بشناسید».

وی دولت را خطاب قرار داد و با طرح این سئوال که «این بود مراسم تحلیف شما» اظهار کرد: نظام سلطه در پی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است آن وقت شما اين گونه مي‌خواهيد عزت نظام را حفظ كنيد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فتنه 88 حاصل چند ماه برنامه‌ریزی نبود بلکه سال‌ها برای چنین روزی کار شده بود، افزود: امروز حفظ حکومت اسلامی و تعالی آن یکی از مسائل حیاتی است که باید به آن توجه کافی و وافی صورت گیرد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه توجه به احیای امر به معروف، فراخوان بزرگ برای مقابله با فتنه بزرگ است، افزود: نظام سلطه فقط به دنبال گرفتن هدف استکبارستیزی از جمهوری اسلامی است.

وی مذاکره با آمریکا را نه تنها سبب کسب موفقیت برای نظام ندانست که آن را عامل جرأت‌بخشی به دولت آمریکا در به کارگیری ادبیات اهانت‌آمیز علیه جمهوری اسلامی ناميد.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: در جریان مذاکرات ایران با 1+5، غرب با تبلیغات خود در رسانه‌ها، مواضع جمهوری اسلامی ایران را منفعلانه و دوگانه جلوه می‌دهد در صورتی که امروز ایران به عنوان الگوی کشورهای آزاده اندیش جهان باید، محکم در قبال نظام سلطه بایستد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: اگر مسئله هسته‌ای نیز حل و فصل شود، باز هم دشمن دست از دشمنی خود علیه نظام برنمی‌دارد و بهانه جدیدی را برای محدود کردن فعالیت‌های جمهوری اسلامی می‌تراشد.



وی گفت: اهدافی چون حوزه افزایش مطالبات اجتماعی در حوزه اقوام، رخنه در مسائل فرهنگی و مسائل سیاسی از موضوعاتی است که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند اما فریاد ما برای عزل یونسی توسط رئیس جمهور، راه به جایی نبرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با انتقاد از عملکرد وزیر امور خارجه در خوش و بش با جان کری، آن هم زمانی که مردم بی‌دفاع غزه زیر آتش و خمپاره بودند، گفت: بعد از 30 روز از جنگ غزه، اجلاس غیر متعهدها آن هم با ظرفیت کم برگزار شد که نتیجه‌ای نیز در بر نداشت.

وی با طرح این سئوال که دولت چه طور می‌تواند با این قصاب‎ها بر سر میز مذاکره بنشیند، افزود: باید دولت در نوع نگرش خود به سیاست خارجی تغییر نگرش داشته باشد زیرا مظهر سیاست خارجی جمهوری اسلامی در توجه به اصل استکبارستیزی است.

کریمی قدوسی با بیان اینکه دولت باید به ظرفیت‌های درون نظام توجه داشته باشد و از آنها برای پیشرفت کشور بهره بگیرد، ابراز کرد: وزیر امور خارجه باید قدرت مقاومت ایران اسلامی را بر روی میز مذاکره بگذارد اما یک کلمه از این حرف‌ها بر زبان نمی‌آورد چراکه رشدیافته آمریکاست.

وی از آخرین توافقات هسته ای ایران و 1+5 خبر داد و گفت: تبدیل آب سنگین اراک به آب سبک و همچنین تبدیل فوردو به یک سایت صرفاً تحقیقاتی از نتایج این مذاکره بود در صورتی که این مسائل جزو خطوط قرمز نظام محسوب می‌شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: حتی آمریکا درخواست ایران مبنی بر اینکه طراحی تبدیل آب سنگین به آب سبک طوری انجام شود که در صورت نقض تعهد از سوی غرب، دوباره امکان برگشت آن به آب سنگین وجود داشته باشد، را نپذیرفت.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده به زودی برای امضای این توافقنامه باید در نیویورک حضور يابد، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان چند روز پیش خود صحبت از عدم تعامل با اسرائیل و آمریکا داشتند که این موضوع دارای یک پیام واضح به مردم و مسئولان است.

تكريم بانون تأكيد رهبر انقلاب است

عضو شورای شهر تهران در نيز در اين همایش با بیان اینکه باید به مقوله فرهنگ و مولفه‌های آن نگاه فرآیندی داشت، اظهار کرد: توجه به این امر مهم ما را در دستیابی به اهداف مشخص، بهتر و بیشتر یاری می‎رساند.

مجتبی شاکری  با اشاره به فرآیند پنج‌گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، آن را شامل «انقلاب اسلامی»، «نظام اسلامی»، «دولت اسلامی»، «جامعه اسلامی» و «تمدن اسلامی» خواند و افزود: باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی به این اهداف دست یابیم.

وي از حساسیت‌های رهبر فرزانه انقلاب در بعد فرهنگی سخن راند و با اشاره به دیدار خصوصی مدیران وقت تهران در سال 83 با رهبری گفت: حضرت آقا، در این جلسه نسبت به تکریم زنان به خصوص در بکارگیری آنها در موقعیت شغلی تأکید داشتند که در همین راستا شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را ابلاغ کرد.



وی اجرای طرح تکریم مقام زن در شهرداری تهران را در راستای تحقق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و افزود: طی جلسه‌ای نسبت به انجام این طرح اجماع حاصل شد.

به گفته شاکری برای اجرای این طرح، بخشنامه‌ای در کار نبوده بلکه با تنظیم یک صورتجلسه نسبت به اجرای آن اقدام شد.

عضو شورای شهر تهران این طرح را بهترین بستر برای تکریم مقام بانوان و تحقق فرامین رهبری در این زمینه عنوان کرد و افزود: بعد از توجه به این موضوع در شهرداری تهران، جریانی آن را به «تفکیک جنسیتی» تعبیر کرد در صورتی که هدف از آن تکریم مقام بلند زن است.

وی با بیان اینکه نشریات زنجیره‌ای نیز از این طرح به عنوان تفکری متحجرانه و منش طالبانی و داعشی یاد کردند و بر آن دميدند، با ابراز تأسف از آن اظهار کرد: یکی از اعضای شورای شهر تهران نیز با بیانی توهین آمیز گفت که «شهرداری را چه به تفکیک جنسیتی؛ بهتر است برود تفکیک زباله کند».

شاکری با تقدیر و تشکر از 200 نماینده مجلس به خاطر حمایت از اجرای این طرح به عنوان طرح تکریم مقام زن گفت: هر چه قدر در عرصه فرهنگ کار کنیم به نفع جامعه خواهد بود.

وی سالم سازی در محیط ادارات را از اهداف اجرای این طرح دانست و بیان کرد: این طرح به دور از افراط و تفریط ها اجرایی می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از طرح مباحثی از سوی برخی افراد مبنی بر اینکه در مناسک حج و احرام نیز زن و مرد تفکیک نشده‌اند، گفت: این موضوع چه ارتباطی با اجرای این طرح دارد.

وی گسترش طرح تکریم بانوان را در جامعه ضروری دانست و افزود: سالم سازی محیط کار سبب رونق فعالیت اقتصادی نیز می‎شود.

شاکری با اشاره به بیانات معظم له در مورد توجه به شبیخون و تهاجم فرهنگی افزود: بعضی از مسئولان با بی توجهی به این موضوعات، نه تنها خود به کج‌راهه می‌روند که جامعه را نیز در این مسیر قرار می‌دهند.

وی قبول کردن اصل ولایت فقیه را در گرو توجه به منویات رهبری دانست و اظهار کرد: فاصله گرفتن از اصل ولایت فقیه سبب عدم تمکین از فرامین ایشان می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با گریزی به فعالیت روشنفکرانی چون بازرگان، ریاست جمهوری بنی صدر، جریان منتظری و یا ماجرای 18 تیر 78 تأکید کرد: تمام این جریان‌‌ها در مقابل ولی فقیه ایستادند اما نتوانستند در مقابل مشروعیت و مقبولیت ولی فقیه در میان مردم ولایی جامعه راه به جایی ببرند.

وی خطاب به برخی مبنی بر اینکه دیروز یار امام راحل بودند و قبل از انقلاب چنین و چنان کرده‌اند نیز گفت: مهم این است که الان در کدام نقطه قرار دارید وگرنه مباهات به سابقه گذشته هنر نیست.

شاکری با بیان اینکه همین گروه سبب ایجاد فتنه 88 شدند، تصریح کرد: قدرت ولی فقیه، تمام نقشه‌های استکبار جهانی و عوامل و مزدوران آنها در داخل را خنثی کرد به طوری که در جریان فتنه 88 بعد از ریزش‌هایی، شاهد رویش‌های جدیدی برای نظام بودیم.

وی مدیریت تفکر ناهنجاری فرهنگی را نیازمند دقت و تیزبینی دانست و افزود: از دل علوم انسانی مبتنی بر اومانیسم، حجاریان‌ها رشد می‌کنند پس برای مقابله با این وضعیت باید نسبت به دغدغه‌های رهبری در ارتباط با علوم انسانی حساس و دقیق بود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه اگر تولید علم بومی در حوزه علوم انسانی شکل گیرد، دیگر نباید شاهد عرض اندام سروش‌ها بود، ابراز کرد: عبدالکریم سروش با وجودی که در مدرسه علوی درس خوانده بود و علامه طباطبایی را استاد خود قلمداد می‌کرد، بعدها به خاطر تحت تأثیر قرار گرفتن در تفکر اومانیستی غرب، نه تنها قرآن را کلام خدا ندانست که اخیرا همجنس‌بازان را نیز تأیید کرده و آنها را دارای حقوق می‌داند.



وی در ادامه حضار را به خواندن نامه امام راحل در تاریخ ششم فروردین 68 خطاب به منتظری ارجاع داد و گفت: در این نامه تاریخی بسیاری از مسائل برای آدمی مشخص می‌شود و می‌تواند بهترین بستر آگاهی‌بخشی باشد.

شاکری با بیان اینکه شرایط امروز کشور سخت‌تر از دوران کارگزاران و دوم خردادی‌ها نيست، ابراز کرد: دولت در همان سال نخست فعالیتش، بارها تذکرات صریح رهبری را دریافت کرده است.

وقت همایش به آخر رسیده و علی رغم طولانی بودن مراسم که حدود سه ساعت طول کشید همچنان حضار با علاقه در سالن حضور دارند. این همایش در سلسله همایش های دلواپسی و مانگرانیم در استان همدان به خوبی برگزار شد و با استقبال خوب مردم همدان مواجه شد که از ساعت 17تا20 روز چهارشنبه 22مرداد ماه در سالن حضور داشتند.از ویژگی های این مراسم حضور تمامی طیف های اصولگرای استان در مدیریت و برنامه ریزی مراسم بود.

حواشي همايش ما نگرانيم

* حضور گسترده  مردم علاقه‌مند به مباحث و دغدغه های فرهنگی در اين همايش تا بدان جا بود که در همان دقايق اوليه ساعت مقرر همايش سالن محل برگزاري برنامه پر شده و علاوه بر اضافه شدن صندلی‌های جدید و انداختن فرش بر روی زمین برای نشستن، ده‌ها نفر ایستاده مراسم را دنبال کردند.

* پخش کلیپی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مسائل فرهنگی و همچنین سخنان سیدحسن نصرالله در مورد تأثیر رهبری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) زینت‌بخش ابتداي این مراسم شد تا ميهمانان از راه برسند.

* علاوه بر مردم حاضر در مجلس، چهره‌هايي از فعالان فرهنگي استان، مديران فعلي و سابق استان در اين همايش ديده مي‌شدند. دكتر كارخانه‌اي نماينده مردم همدان در مجلس، حجت الاسلام حسيني مجد امام جمعه اسدآباد، حجت‌الاسلام آزاديخواه مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام رستمي رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان همدان، حجت‌الاسلام موسوي عضو شوراي شهر همدان، رضا غلامي خجسته عضو شوراي شهر همدان، محمود احديان معاون اجرايي ستاد برگزاري نماز جمعه همدان، قهرمانی مطلق فرماندار سابق همدان-سعید بیات عضو سابق شورای شهر-امیر امیرگان رییس سابق حوزه مشاوران مرکز ارتباطات دولت و روحانیت –حسنی محتشم مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان-مهندس خانزاده رییس دانشگاه امام حسین علیه السلام استان-حجت الاسلام نقوی رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان-و.. جمعي از مسئولان سابق استان و اعضاي سابق شوراي شهر همدان و... از جمله حاضران در اين مجلس بودند.

* وقتی مجری برنامه جمع را از سوابق حجت‌الاسلام شجونی آگاه کرد و ایشان را برای سخنرانی به روی سن دعوت کرد، وی در ادامه سخنان مجری برنامه گفت «آخری‌اش را هم بگو، جهنمی نیز هستم!».

* حجت‌الاسلام شجونی در ابتدای سخنان خود خطاب به جمع گفت: «اين سالن خیلی گرم است اما از جهنم بهتر است، ما را كه آخر به جهنم حواله داده‌اند».

* کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس نیز از مقاله وزیر امور خارجه در روزنامه لوموند انتقاد کرد و گفت: ظریف در این مقاله خطاب به غرب گفته که «ما آمده ایم با کاهش توانمندی های خود، از شما رفع نگرانی کنیم و در مقابل می‌خواهیم شما ما را به رسمیت بشناسید». که حجت‌الاسلام شجونی در پاسخ اظهار کرد: این اقدامات بیشتر رقص محلی است تا دیپلماسی!

* وقتی مجری به دنبال مدیریت زمان بود، کریمی قدوسی خطاب به جمع گفت «نمی‌خواهید بدانید که مذاکره هسته‌ای به کجا انجامیده» که با استقبال مردم از دانستن در این باره مواجه شد.

* ارائه آخرین توافقات هسته ای از سوی کریمی قدوسی به جمع، سبب ناراحتی و نگراني آنها شد به طوری که برخی از شدت عصبانیت در بهت و سکوت بودند.

* حمل پلاکاردها و دست نوشته هایی با مضمون «آقای رئیس جمهور! کشتار امروز غزه نتیجه 60 سال مذاکره است» و «دولتی که خود را در قبال دین مردم مسئول نمی‌داند لطفاً منتقدان را به جهنم نفرستد» نیز در نوع خود جالب توجه بود.

* در پایان نیز یادمان همایش «ما نگرانیم» توسط سخنرانان و تعدادی از اصولگرایان حاضر در مراسم امضا شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها