کد خبر: ۲۴۳۵۶۰
زمان انتشار: ۰۸:۰۰     ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

ماجرا خیلی ساده است. اینکه چند مصاحبه جنجالی بین علی دایی و هوشنگ نصیرزاده مطرح شد. مصاحبه‌هایی درباره اینکه آیا علی دایی می‌توانسته به داوری‌های اعتراض کند یا نه. دایی چند ایراد اساسی به قانون انضباطی ‌گرفت قانونی که مربیان را از مصاحبه علیه داوران منع می‌کند.

حرف‌های نصیرزاده به عنوان رئیس کمیته تدوین مقررات درباره لزوم جریمه دایی‌، دعوا را شدت بخشید. این بار بحث شخصی شد. ناگهان مصاحبه‌ای از علی دایی منتشر شد که پر بود از واژه‌های جذاب. غیر از ایرادهای آیین‌نامه‌ای از قوانین فیفا که نصیرزاده را زیر سئوال می‌برد‌، جملاتی مثل «‌طوری حرف می‌زنی که انگار داستایوفسکی هستی و ما تا سر کوکب خانوم درس خوانده‌ایم‌.» غیر منتظره بود.

بعد از این، مجادله مکتوبی میان این دو در خبرگزاری‌ها ایجاد شد اما ناگهان دعوا خاموش شد.

هوشنگ نصیرزاده حالا وقتی سکوت حاکم شده، می‌گوید: «‌راستش من به دستور آقای نبی‌، دبیرکل فدراسیون دیگر این بحث را کش ندادم اما به نظرم این مصاحبه‌ها عجیب بود. راستش نمی‌دانم خود علی‌آقا این حرف‌ها را زده یا فرد دیگری …»

او خیلی نمی‌خواهد وارد این ماجرا شود اما این ابهام حسابی وجود دارد. الان فدراسیون فوتبال در مسائل حقوقی اینچنینی دشمنی فرضی دارد؛ احمد‌رضا براتی، کارشناس حقوقی که پیشتر به عنوان کارشناس اتحادیه فوتبال فعالیت می‌کرد.

او 5 ماه قبل هم همین نکات مورد نظر دایی را مطرح کرده بود و حالا می‌گویند براتی در تنظیم این نکات نقش داشته و اصلا مصاحبه‌های دایی مکتوب بودند. آیا ماجرا همین‌طور بوده؟

براتی در‌این‌باره می‌گوید: «‌اینها شایعه است. آقای دایی فردی مطلع از قوانین هستند که مشاوران خیلی خوبی دارند. من در تمام زندگی‌ام تنها یکبار روی خط برنامه تلویزیونی در حد یک سلام و علیک با ایشان همکلام شدم‌. البته این نکات مطرح‌شده از سوی آقای دایی خیلی روشن است و من هم اگر چیزی جایی گفتم یا نوشته‌ام بعد از انتشار مصاحبه‌های آقای دایی بوده. این چیزهایی که درباره عبید زاکانی یا داستایوفسکی و بلاتر مطرح شده را من از دل همین مصاحبه‌ها نقل کردم.»

او می‌گوید همه آنچه این روزها طرح شده را پیشتر در یادداشتی برای خبرگزاری ها نوشته است اما دخل و تصرفی در مصاحبه‌های‌جدید دایی نداشته است.

علی دایی معمولا معروف است به مصاحبه های جنجالی. او ترسی ندارد از اینکه اعتراضاتش را خیلی رسا و در جمع همه خبرنگاران مطرح کند.

پیشتر وقتی وارد بحث کلامی با امیر خادم معاون وزیر ورزش شده بود چند بار اسنادش را در کنفرانس ‌های خبری رو کرد اما این‌بار تصمیمی متفاوت گرفت و مصاحبه‌هایی هدایت شده را در دستور کار قرار داد.

این شایعه خیلی زود در فضای مجازی پیچید که شاید دایی تصمیم گرفته خودش پاسخ نصیرزاده را ندهد و حرف‌های منتصب به او را چند کارشناس حقوقی انجام داده‌اند و این نوشته به تائید دایی رسیده و متنشر شده است. حرفی که براتی تائیدش نمی کند.

غیر از براتی یکی دیگر هم هست که به شدت چنین اتهامی را رد می‌کند‌. او بهمن دهقان است دوست صمیمی علی دایی. دهقان به شدت از رواج چنین شایعه‌ای دلگیر می‌شود و می‌گوید: «‌علی‌آقا یکی از مطلع‌ترین افراد فوتبال ماست. با جستجویی در قوانین فیفا و آیین‌نامه فدراسیون فوتبال خیلی راحت می‌شد این تناقض‌ها را پیدا کرد. دلیلی ندارد که علی‌آقای دایی بخواهد برای مصاحبه از کسی کمک بگیرد. واقعا کسانی که این شایعات را مطرح می‌کنند، فکر می‌کنند علی آقا این مصاحبه‌ها را خودش انجام نداده؟ اگر این فکر را می‌کنند، علی دایی را خوب نمی‌شناسند. علی دایی حرف‌هایش را خودش زده و به آنچه گفته اعتقاد دارد.»‌

او می گوید دایی اصلا قرار نبوده به حرف‌ها اعتراضی کند و مصاحبه‌های نصیرزاده باعث ایجاد این جدال کلامی شده است. دایی البته خیلی صریح و با اصطلاح‌هایی کوبنده بر اساس بندهای اساسنامه فیفا به نصیرزاده واکنش نشان داد. واکنشی که کامنت‌های مردمی در خیلی از سایت ها کفه درستی کلام  را به سوی سرمربی پرسپولیس سنگین می کرد.

اگر چه نصیرزاده هم از وقتی پای عبید زاکانی و بلاتر به این مجادله مکتوب باز شد با تماس مهدی محمد نبی تصمیم گرفت سکوت اختیار کند و بیشتر وارد بحث نشود. این شاید مهمترین عقب نشینی نصیرزاده در سال‌های گذشته باشد.

 او که درباره هر اتفاقی و هر مسئله ای در مقام یک استاد تمام اظهار نظر کارشناسی دارد. از مسئله اعتراض مربیان به داوری گرفته تا نقش انتقال آب دریاهای آزاد به مناطق کویری.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها