يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۳۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۰۴ آبان ۱۳۹۰
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ولایت فقیه راه تحقق حکومت جهانی است، گفت: امروز فرصت بزرگ تاریخی در اختیار ملت ایران قرار گرفته تا اندیشه و مکتب نجات‌بخش خود را به ملت‌ها معرفی کند و در ایجاد این فرصت نقش امام راحل و رهبری عزیز بر همگان واضح و مبرهن است.
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه در دیدار علما و روحانیون استان خراسان جنوبی عالمان دینی را ترویج‌دهندگان اسلام ناب محمدی(ص) دانست و اظهار داشت: دولت تلاش کرده بخش قابل توجهی از بودجه را به تقویت مسایل فرهنگی و دینی اختصاص دهد، اما باید توجه داشت که در طول چهار، پنج سال نمی‌شود بی‌توجهی‌های پنجاه‌، شصت ساله را جبران کرد؛ اما به هر حال دولت مصمم است این مسیر را در حد توان ادامه دهد.

* تحولات جهانی مسئولیت ملت ایران و علمای دینی را مضاعف کرده است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز در نقطه عطف تاریخی قرار گرفته‌ایم و تحولات جهانی مسئولیت ملت ایران و علمای دینی را مضاعف کرده است، گفت: مارکسیست به تاریخ پیوست و به موازات آن جریان اومانیستی لیبرال که محصول بیرونی آن نظام سرمایه‌داری و دموکراسی است و نسبت به مارکسیست‌ها فریبنده‌تر و تاثیرگذارتر عمل کردند به فضل الهی در عمل به پایان راه رسیده است و امروز جهان نیازمند راه و اندیشه جدیدی است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اندیشه و راه غیرالهی نمی‌تواند بشریت را به سعادت و رستگاری برساند، اظهار داشت: امروز دنیا دچار خلاء تئوریک است چرا که در دو دهه گذشته هیچ گونه زایش فکری بوجود نیامده و در چنین شرایطی، تنها نظام جایگزین وضع فعلی جهان آن چیزی است که ملت ایران 1400 سال است که به دنبال حاکمیت آن هستند.

رییس جمهور با بیان اینکه پاکی، عدالت، کرامت و توحید خواسته همه ملت‌هاست، تصریح کرد: امروز یک فرصت تاریخی بوجود آمده تا آرزوی انبیاء و اولیاء الهی را برآورده سازیم و باید توجه داشت که اگر فرصت را از دست بدهیم دیگران مجدداً در قالب و چهره جدیدی اندیشه ضدانسانی خود را عرضه کرده و بر جهان و بشریت مسلط خواهند شد.

وی مسئولیت اصلی حوزه‌های دینی را پاسخ به نیازهای اصلی بشری دانست و گفت: کسانی در تاریخ ماندگار هستند که در مرزهای پاسخ به نیازهای بشری حرکت کنند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز زمان آن است که ابعاد و ویژگی‌های حکومت جهانی و اندیشه امام هستی را در داخل و خارج کشور تبیین و ترویج کنیم، چرا که حل مسایل جهانی نیازمند راه‌حل‌های الهی و آسمانی است و بی‌تردید هر جا که حقیقت امام و انسان کامل مطرح شود همه فطرت‌های پاک از آن استقبال خواهند کرد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه بزرگترین ماموریت شیطان این است که ذهن و قلب انسان‌ها را از امام هستی غافل کند، اظهار داشت:‌ انسان زمانی که از یاد امام غافل شود، دیگر مهم نیست که مشغول چه عملی است. کسی که در صحنه عاشورا حاضر نشد و در حقیقت ارتباطش با امام قطع شد، دیگر مهم نیست که مشغول عبادت یا عمل دیگری باشد.

* ولایت فقیه راه تحقق حکومت جهانی است
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی انسان‌های کوچک و کوته‌فکر زمانی که از حکومت جهانی سخن گفته می‌شود، آن را در مقابل ولایت فقیه عنوان می‌کنند، تصریح کرد: معتقدیم ولایت فقیه راه تحقق حکومت جهانی است و نظام ولایت فقیه دعوت بشریت به امام عصر(عج) و برپایی حکومت جهانی می‌باشد.

رییس جمهور اضافه کرد: امروز فرصت بزرگ تاریخی در اختیار ملت ایران قرار گرفته تا اندیشه و مکتب نجات‌بخش خود را به ملت‌ها معرفی کند و در ایجاد این فرصت نقش امام راحل و رهبری عزیز بر همگان واضح و مبرهن است. 

احمدی‌نژاد گفت: دشمنان و بدخواهان قصد دارند ملت ایران را به مسایل فرعی مشغول کنند که باید در مقابل آن هوشیار بوده و در مسیر برپایی حیات طیبه و سعادت و پیشرفت گام برداشت.

در ابتدای این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی ضمن خوش‌آمدگویی به رییس‌جمهور از تلاش‌های خالصانه و خستگی‌ناپذیر دولت در حوزه دین و تقویت فعالیت‌های دینی قدردانی کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها