کد خبر: ۲۴۳۹۴۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۴     ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
تصاویر عروسک‌های محلی و بومی ایرانی، نقوش اسلامی و تصاویری از عروسک‌های «دارا و سارا» بر روی دفاتر تحریر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از متولیان اصلی تولید محصولات فرهنگی برای این مخاطبان، برای دومین سال متوالی اقدام به تولید 40 طرح جدید از تصاویر اسلامی _ ایرانی پرداخته است که از جمله آن می‌توان به تصاویر عروسک‌های دارا و سارا، طرح‌هایی از نقوش اسلامی _ ایرانی، عروسک‌های محلی استان‌های سراسر کشور و کاراکترهای کارتونی اشاره کرد.

 

 

به گفته کوروش پارسانژاد، مدیر هنری دفاتر اسلامی _ ایرانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طراحی این نوع دفاتر با پرهیز از مقابله‌ مستقیم با نمادهای غربی به سراغ نقوشی رفتیم که از جاذبه خوبی در میان مخاطبان کودک و نوجوان برخوردار باشد.

 

 

در این راستا مهدی باقری، معاون تولید کانون پرورشی درباره دفاتر تحریر کانون می‌گوید: دومین مجموعه نوشت‌افزارهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در واقع گامی به جلو برداشته است و این دفاتر با کیفیتی بهتر و بدون تغییر در قیمت نسبت به سال گذشته، با بهای 1500 تا 3 هزار تومان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

 

 

 

وی می‌افزاید: دفاتر اسلامی _ ایرانی با هدف انتقال فرهنگ و تغییر ذائقه مخاطب برای استفاده گروه‌های سنی مختلف ارائه شده است به گونه‌ای که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش دارد از این راه کودکان و نوجوانان را با فرهنگ اسلامی _ ایرانی و عروسک‌های بومی و محلی اقوام مختلف آشنا کند.

 

باقری ادامه می‌دهد: بر روی 40 تصاویر جدید دفاتر تحریر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تصاویری از نقوش سنتی ایرانی و تصویر عروسک‌های بومی اقوام و عروسک‌های «دارا و سارا» و تصاویری برگرفته از فرش‌ها و نقاشی‌های قدیمی ایرانی استفاده شده است که امیدواریم مورد پسند گروه‌های مخاطب قرار گیرد.

 

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها