کد خبر: ۲۴۶۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۰۶ آبان ۱۳۹۰
رسانه هاي روز پنجشنبه آلمان با تمجيد از مهارت خلبان ايراني هواپيماي بويينگ 727 ايران اير تهران - مسكو نوشتند: اين خلبان موفق به فرود آوردن سالم اين هواپيما با چرخ بسته شد.

به گزارش 598به نقل از ايرنا، اين رسانه ها افزودند: خلبان ايراني و خدمه وي به صورت معجزه آسا اين هواپيما را در حالي كه چرخ جلوي آن بسته بود، سالم در فرودگاه نشاندند.

روزنامه بيلد به عنوان پرفروشترين روزنامه آلماني با عنوان'خلبان ايراني جان 113 نفر را نجات داد،' به تشريح اين اقدام خلبان ايراني پرداخت.

روزنامه يادشده با درج جزييات اين فرود اضطراري و اينكه چطور هواپيما به صورت كامل بدون داشتن چرخ جلو با 94 مسافر و 19 خدمه سالم بر زمين نشسته، فيلمي نيز از اين فرود بر روي صفحه آنلاين خود قرار داده است.

اين روزنامه افزود: خلبان اين هواپيما به صورت معجزه آسايي لحظه هاي وحشتناك را پشت سرگذاشت و همه را به سلامت به خانه هاي خود فرستاد.

روزنامه 'دي ولت' نيز با برجسته كردن اين خبر نوشت: خلبان ايراني اين فرود هيجان انگيز را هدايت كرد.

روزنامه 'مركور' چاپ مونيخ نيز با تمجيد از خلبان ايران اير و تبريك به وي نوشت: اين فرود 'استادانه' بود.

روزنامه 'هامبورگر' و 'مورگن پست' نيز عملكرد اين خلبان را محشر توصيف كرده اند.

همه روزنامه هاي روز پنجشبه آلمان ازجمله 'فايننشال تايمز' آلماني زبان و نشريه 'اشترن' تصاويري از اين فرود را چاپ كرده و فيلم هاي آن را روي صفحات آنلاين خود قرار داده اند.

هواپيماي بوئينگ 727 هما در مسير مسكو - تهران روز سه شنبه گذشته هنگام فرود با وجود باز نشدن چرخ جلوي هواپيما با مهارت خلبان به سلامت به زمين نشست.

اين هواپيما قرار بود، ساعت 15 و 20 دقيقه درفرودگاه امام خميني (ره) فرود آيد كه خلبان هنگام باز كردن ارابه هاي فرود متوجه مشكل در چرخ جلوي هواپيما شد و به رغم اجراي دستورالعمل هاي مربوط چرخ باز نشد.

اين هواپيما براساس رعايت ايمني بلافاصله با مهيا شدن شرايط و با تسلط و تخصص خلبان، ساعت 16 در باند فرودگاه مهرآباد فرود آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۰
۳
۰
کاش در رسانه های داخلی هم تمجید میشد.
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
بالاخره بعد از 2 هفته از کامنتی که در بالا نوشتم مسولین محترم این رو دیده و حسابی از این خلبان ماهرمان تقدیر و تشکر کردند. از وزیر راه گرفته تا رییس مجلس و ...

خدا رو شکر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها