کد خبر: ۲۴۷۴۱۰
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
نابسامانی فرهنگی دولت یازدهم از نگاه وزیر سابق فرهنگ‌؛
ما اگر خواستار این هستیم که فرهنگ انقلاب و فرهنگ اسلامی زنده بماند و روز به روز گسترش و تجلی پیدا کند، میبایست از تشکل ها و نیروهای ارزشی کشور حمایت کنیم/یکی از نقدهای وارده بر عملکرد وزارت ارشاد در بحث حمایت از نیروهای ارزشی، مذهبی و انقلابی است/ رهبر انقلاب تذکرات لازم را به دولت و وزیر فرهنگ داده اند که ما امیدواریم مورد توجه قرار گرفته و روند نادرست یک ساله اصلاح شود
دکتر سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه 598 با تبیین مطالبات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ اظهار داشت: یکی از مهمترین مطالبات رهبری در حوزه فرهنگ، حمایت از نیروها و کانون های مذهبی و انقلابی است که با دست خالی در عرصه فرهنگ تلاش میکنند. یکی از دغدغه های اصلی ایشان همواره این موضوع بوده و از مجموعه های دولتی و غیردولتی خواسته اند که این مجموعه ها را در سراسر کشور شناسایی و حمایت کنند.

وی با اشاره به ساختار ارتقای فرهنگی افزود: ما اگر خواستار این هستیم که فرهنگ انقلاب و فرهنگ اسلامی زنده بماند و روز به روز گسترش و تجلی پیدا کند، میبایست از تشکل ها و نیروهای ارزشی کشور حمایت کنیم چرا که فرهنگ امری است که با بخشنامه و دستور ایجاد نمیگردد، باید از دل مردم بجوشد و این مراکز کوچک در شهرها و روستاهای کشور هستند که بار اصلی فرهنگ سازی را به دوش دارند و این جوشش را می آفرینند.



دکتر حسینی با نقد عملکرد دولت یازدهم در عرصه فرهنگ افزود: اگر از برخی تصمیمات و اظهار نظرها بگذریم، یکی از نقدهای وارده بر عملکرد وزارت ارشاد در بحث حمایت از نیروهای ارزشی، مذهبی و انقلابی است.

وی با اشاره به برخی از توانمندی ها در این عرصه بیان داشت: اگر این کانونهای فرهنگی و موسسات انقلابی به درستی شناسایی شوند، آنوقت توانمندی های ایشان برای دولتمردان مشخص خواهد شد. جوان های انقلابی همان طور که رهبر انقلاب در سخنرانی یکم فروردین اشاره کردند، کارهای برجسته و خوبی در گوشه و کنار کشور انجام دادند که باید با همت و توکل بر خدا، برخی ناملایمات را تحمل کرده و راه مستقیم حود را ادامه دهند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان آیت الله خامنه ای در ماه مبارک رمضان افزود: رهبر انقلاب تاکیدات بسیاری در این حوزه داشته و تذکرات لازم را به دولت و وزیر فرهنگ داده اند که ما امیدواریم مورد توجه قرار گرفته و روند نادرست یک ساله اصلاح شود چرا که حوزه فرهنگ بسیار مهم و حساس بوده و باید از تصمیمات سیاسی و ناپخته به دور بماند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۷
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها