کد خبر: ۲۴۸۰۶۳
زمان انتشار: ۱۵:۴۹     ۱۴ شهريور ۱۳۹۳
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: روند بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور پایان یافت و بزودی نتایج نهایی آن اعلام خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «نور محمد نور»، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز اعلام کرد که روند بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت.

وی افزود که تمامی 22 هزار و 828 صندوق رای‎گیری دور دوم انتخابات در حضور ناظران ملی و بین‌المللی بازشماری شده و بزودی نتایج نهایی آن اعلام خواهد شد.

روند بازشماری آرا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از 26 تیرماه آغاز شده و بعد از 7 بار توقف به دلیل اختلاف نظرها بین ستاد انتخاباتی هر 2 کاندید در حضور ناظران ملی و بین‌المللی در 13 شهریور در نبود ناظران هر 2 تیم پایان یافت.

پس از روند بازشماری آرا، روند ابطال آرای تقلبی باید تکمیل شود، که رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است، این روند هم بیشتر از 70 درصد اجراء شده و تا چند روز دیگر به پایان خواهد رسید.

کمیسیون مستقل انتخابات تاکنون آرای بیش از 500 محل را باطل اعلام کرده بود.

با این حال، تیم عبدالله عبدالله اعلام کرده بود، تا گفت‎وگوهای سیاسی به نتیجه نرسد، نتایج نهایی دور دوم انتخابات نباید اعلام شود.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 24 خرداد بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی برگزار شده بود که به دلیل تقلب گسترده نتایج نهایی آن تاکنون اعلام نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها