کد خبر: ۲۴۸۱۵۵
زمان انتشار: ۰۱:۵۶     ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
واشنگتن پست:
یک روزنامه آمریکایی مدعی شد که یک هواپیمای تحت اجاره نیروهای ائتلاف در افغانستان به درخواست ایران وادار به فرود در بندر عباس شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، واشنگتن پست مدعی شد که یک هواپیمای تحت اجاره نیروهای ائتلاف در افغانستان که از پایگاه بگرام به سوی دبی حرکت می‌کرد بنا به درخواست ایران وادار به فرود در بندر عباس شد.

بنابر گزارش این روزنامه آمریکایی برج مراقبت در ایران از خلبان خواسته به افغانستان بازگردد ولی پس از انکه خلبان اعلام کرده که سوخت کافی برای بازگشت به پایگاه بگرام را ندارد از وی خواسته شده تا فرود بیاید.

مقامات آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست گفته‌اند که جت‌های ایرانی با اسکورت این هواپیما که حدود 100 مسافر آمریکایی و تعدادی مسافر کانادایی داشته و به سوی دبی در حرکت بوده، آنرا وادار به فرود کرده‌اند.

همچنین واشنگتن پست افزوده که برخی مقامات آمریکایی این خبر را رد کرده‌اند و تاکید دارند که هواپیمای این کشور خودش فرود آمده است.

تکمیلی:
به گزارش رویترز،‌ یک مقام مسؤول در وزارت امور خارجه آمریکا گفت یک فروند هواپیمای در اجاره این کشور که از پایگاه نظامی آمریکا در بگرام افغانستان حرکت کرده بود روز جمعه مجبور به فرود در بندرعباس شد.

مقصد این هواپیما،‌ دبی بود اما مجبور شد برای فرود در فرودگاه بندر عباس تغییر مسیر بدهد.
دلیل این فرود اضطراری هواپیما "مسئله اداری" اعلام شده است.
 
این مقام آمریکایی افزود:‌ برخلاف خبر رسانه ها، ارتش ایران این هواپیما را مجبور به فرود اضطراری نکرد. 

وی تاکید کرد که مسئله ای مطرح شده درباره این هواپیما حل شد و او امیدوار است هواپیما به زودی دوباره پرواز کند.

قبل از این روزنامه واشنگتن پست خبرداده بود جنگنده های ایرانی یک فروند هواپیمای در اختیار آمریکا را مجبور به فرود در بندرعباس کرده بودند که این موضوع تکذیب شد.

این هواپیما حامل حدود 100 شهروند آمریکا و دو شهروند کانادا متعلق به شرکت اماراتی فلای دبی است که در اجاره وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها