کد خبر: ۲۴۸۳۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
با تلاش كارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، کشاورز اهل روستای جوگار در شهرستان چناران كه توسط افراد ناشناس گروگان گرفته شده بود پس از 17 روز آزاد و 3 آدم ربا دستگیر شدند.
سرهنگ بیدمشكی رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح جزئیات این خبر گفت: فردی به نام "اصغر" كه در حال كشاورزی در زمین‌های روستای جوكار شهرستان چناران بود توسط افرادی ناشناس ربوده شد. پس از آن، گروگان گیرها ضمن تماس با خانواده وی درخواست مبلغ ده میلیارد ریال را در قبال آزادی او کردند، ‌لذا در این خصوص اكیپی از كاراگاهان مجرب اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی پرونده را در اختیار گرفته و تحقیقات فنی و پلیسی خود را در این خصوص آغاز كردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: ربایندگان در ابتدا با تماس‌های خود از دكه‌های تلفن همگانی استان‌های مازندران و سیستان و بلوچستان با تهدید به قتل در صورت عدم برآورده شدن خواسته‌هایشان قصد ایجاد تنش در خانواده فرد گروگان گرفته شده را داشتند كه در این خصوص كاراگاهان اداره عملیات ویژه با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات گسترده و میدانی خود را آغاز و در ابتدا به سرنخ‌هایی رسیدند كه حكایت از تردد یك دستگاه خودروی پراید مشكی رنگ با سه نفر سرنشین ناشناس در محدوده زمین‌های كشاورزی بود.

وی افزود: با توجه به اینكه ساكنین روستای جوكار این خودروی پراید مشكی رنگ را مشاهده كرده بودند اما شماره پلاكی از آن نداشتند، كاراگاهان با استفاده از بانك‌های اطلاعاتی موجود و انجام اقدامات پلیسی و همچنین تنها سرنخ موجود كه یك قطعه مموری حاوی تصاویری از گروگان بود پس از آنالیز تصاویر دریافتی ‌محل اختفاء‌ متهمان را شناسایی كردند.

كاراگاه بیدمشكی تصریح كرد: كاراگاهان توانستند خط سیر محل حركت تا محل ربایش و محل اختفا متهمان را شناسایی و با توجه به محل سكونت ربایندگان و افراد دخیل در ربایش در شهرستان‌های زاهدان، زابل و صالح آباد تربت جام همزمان سه تیم به محل‌های مذكور اعزام کردند.

وی در ادامه گفت: متهمان زمانی که عرصه را برخود تنگ دیده با مخفی كردن گروگان در ارتفاعات صالح آباد تربت جام و مرز افغانستان گروگان را رها و سپس متواری شدند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در خاتمه با اعلام اینكه با تلاش كاراگاهان اداره عملیات ویژه فرد ربوده شده پس از 17 روز دوری از خانواده به آغوش گرم خانواده بازگشت بیان داشت: كارآگاهان دستگیری متهمان را به صورت ویژه در دستور كار خود قرار دادند و تاكنون 3 متهم پرونده دستگیر شده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها