کد خبر: ۲۴۸۵۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش حملات و اظهارات ضد اسرائیلی پس از جنگ غزه، صدراعظم آلمان متعهد شد تا هر اقدامی برای مبارزه با یهودی ستیزی در آلمان انجام دهد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پیام هفتگی خود هشدار داد که نهادهای یهودی آلمان همچنان نیازمند حمایت پلیس هستند و خواستار برگزاری تظاهرات بزرگی در برلین در اعتراض به احساسات ضد یهودی شد.

وی قرار است در جریان این راهپیمایی در روزهای آتی سخنرانی کند.

مقام‌ها و رسانه‌های آلمانی از شعارهای ضد اسرائیلی که در جریان راهپیمایی حامیان غزه در سراسر آلمان سر داده می‌شود، انتقاد کرده‌اند.

مرکل بدون اشاره به اتفاق خاصی و یا اشاره به سیاست‌های جدید گفت: من و دولتم هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که یهودی ستیزی جایی در آلمان ندارد. از زمان جنگ جهانی دوم به بعد فرهنگ یهودی در حال احیا است. ما بسیار مفتخر و خشنودیم که این فرصت فراهم شده است.

زمانی که نازی‌های آلمان در سال ۱۹۹۳ به قدرت رسیدند حدود یک میلیون یهودی ساکن آلمان بود اما این میزان پس از جنگ جهانی دوم به ۳۰ هزار تن کاهش یافت اما جمعیت آن‌ها دوباره افزایش داشت و به ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

مرکل ابراز امیدواری کرد که در راهپیمایی ۱۴ سپتامبر مردم زیادی شرکت کنند. این راهپیمایی از سوی شورای مرکزی یهودیان در آلمان برگزار می‌شود.

صدراعظم آلمان تاکید کرد: امیدوارم جمعیت زیادی در این گردهمایی شرکت کنند تا همگی با هم اعلام کنیم که از هر کسی که در آلمان زندگی می‌کند، حمایت می‌کنیم. ما کارهای زیادی پیش رو داریم. ما می‌خواهیم که از تمام نهادهای یهودیان در آلمان حفاظت شود و این باعث نگرانی من است.

در آلمان معمولا مدارس، فروشگاه‌ها، ساختمان‌ها و کنیسه‌های یهودیان تحت حفاظت نیروهای مسلح پلیس قرار دارد. طبق قانون ضد نژاد پرستی آلمان، انزجار، تنفر و شعارهای ضد یهودیان ممنوع است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها