کد خبر: ۲۴۹۰۶۹
زمان انتشار: ۲۲:۱۱     ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
کارشاناسان انگلیسی پس از بررسی سلاح‌های ضبط شده از گروه داعش اعلام کردند که این گروه از سلاح‌های آمریکایی در جنگ استفاده می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: کارشاناسان انگلیسی پس از بررسی سلاح‌های ضبط شده از گروه داعش اعلام کردند که این گروه از سلاح‌های آمریکایی در جنگ استفاده می‌کند.

به گزارش بازفید، عکس‌های منتشر شده از  داعش همواره اعضای این گروه را با سلاح‌هایی پیشرفته و ساخت آمریکا نشان می‌دهند. دامیان اسپلیترز، کارشناس میدانی یک موسسه تحقیقاتی انگلیسی که به ردیابی تسلیحات در مناطق پرتنش می‌پردازد پس از بررسی تسلیحات ضبط شده از سوی گروه داعش در سوریه به این نتیجه رسید که این گروه از تسلیحاتی که به دست می‌آورد علاوه بر سوریه در عراق نیز مورد استفاده قرار می‌دهد.

از 17 نوع سلاحی که اسپلینتر و همکارانش درسوریه شناسایی کرده‌اند شش مورد ساخت آمریکا بوده و 5 مورد نیز تسلیحات نیروهای عراقی بود که در قالب برنامه چند میلیارد دلاری آمریکا برای آموزش ارتش عراق به این کشور تحویل داده شده بود.

بنا بر مدارک ارائه شده توسط اسپلینتر داعش راکت‌های ضد تانک قدرتمندی نیز در اختیار داشت که توسط عربستان به شورشیان سوری تحویل داده شده بود.

تصاویر سلاح‌های ضبط شده از گروه داعش:






نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها