کد خبر: ۲۴۹۱۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان تهران از رشد 1.5 میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین در شهریور ماه خبر داد و گفت: متوسط عرضه روزانه بنزین در پنج ماهه ابتدای سال 13 میلیون لیتر بوده که این رقم در شهریورماه به 14 میلیون و 500 لیتر در روز افزایش یافته است.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از بازار خبر؛ مرتضی عابدینی عصر دوشنبه در نشستی خبری، سفرهای روزهای پایانی تابستان و بازگشایی مدارس را دلیل افزایش مصرف بنزین ذکر کرد و افزود: تمام انرژی این مرکز برای تامین نیاز مردم صرف می شود اما توصیه می کنیم که مردم از این فرآورده استفاده بهینه داشته باشند.

وی با بیان آنکه تجربه عرضه روزانه 20 میلیون لیتر بنزین را نیز داریم، اظهار داشت: شبی که قرار بود مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرا شود، میزان مصرف بنزین به 20 میلیون لیتر افزایش یافت، ضمن آنکه مصرف بنزین در عید سعید فطر نیز 19 میلیون لیتر بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان تهران، درباره وضعیت عرضه فرآورده های نفتی طی پنج ماهه ابتدای سال جاری گفت: طی این مدت دو میلیارد لیتر بنزین موتور، 6 میلیون لیتر نفت سفید، یک میلیارد و 112 میلیون لیتر نفت گاز، 40 میلیون و 825 هزار لیتر نفت کوره و 312 میلیون مترمکعب گاز CNG میان مصرف کنندگان توزیع شده است.

به گفته وی، تعداد مجاری عرضه فرآورده های مایع نفتی در استان تهران 265 باب جایگاه و تعداد مجاری عرضه و جایگاه سی.ان. جی برابر با 176 جایگاه است.

وی از طرح توسعه 25 باب جایگاه خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای توسعه سه باب جایگاه CNG نیز در حال انجام است.

وی درباره میزان مصرف بنزین با نرخ های متفاوت، گفت: بنزین با نرخ اول (400 تومانی) 15 درصد کل مصرف، بنزین با نرخ دوم (700 تومانی) 40 درصد از کل مصرف و بنزین با نرخ سوم (1000 تومانی) 45 درصد مصرف را شامل می شود.

عابدینی درباره جایگاه های کوچک نیز تصریح کرد: این جایگاه ها پس از احداث با توجه به اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار می شود، ضمن آنکه با توافق محمدباقر قالیباف شهردار تهران و بیژن زنگنه وزیر نفت قرار است در 260 یا 270 محله تهران یک جایگاه با مقیاس کوچک احداث شود.

این مقام مسوول از کنترل کیفیت عرضه فرآورده های نفتی در داخل مجاری عرضه خبر داد و افزود: البته قبل و بعد از بارگیری فرآورده ها، آزمایش کنترل کیفیت انجام می شود و در صورت استاندارد بودن امکان جابجایی و تخلیه وجود دارد.



** 97 درصد بنزین مصرفی تولید داخل است

وی با بیان آنکه 97 درصد بنزین مصرفی کشور بنزین تولید داخل است، اظهار داشت: بنزین شهر تهران بنزین پاک و نفت و گاز این شهر نیز دارای استاندارد یورو 4 است.

وی گفت: به مدیران جایگاه های فرآورده های نفتی تاکید شده که بنزین داخل ظرف عرضه نکنند و در صورت لزوم نیز به میزان حداقل ارائه شود.

وی از تعطیلی 14 باب جایگاه فرآورده های عرضه نفت مایع خبر داد و گفت: این میزان برابر با 5.3 درصد از مجموع جایگاه ها که هشت باب آن به دلیل تعمیرات، پنج باب به دلیل بدهی و یک باب به دلیل عدم خرید به موقع غیرفعال شده است.

به گفته وی، همچنین 15 باب جایگاه CNG غیرفعال شده که این رقم 8.6 درصد از مجموع جایگاه های CNG که هفت باب از آنها به دلیل نقص فنی، دو باب به دلیل مشکل حقوقی و 6 باب به دلیل بدهی مالی به شرکت ملی گاز غیرفعال شده اند را تشکیل می دهد.

وی در پایان از احداث 10 باب جایگاه در اراضی ارتش در تهران خبر داد و گفت: قرار است تمام فرآورده های بخش حمل و نقل در این جایگاه ها عرضه شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها